• Ναυτιλία

    Ελληνική ναυτιλιακή «ψωνίζει» από την Ιαπωνία μετά από 15 χρόνια

    Το φορτηγό πλοίο τύπου supramax

    Το φορτηγό πλοίο τύπου supramax “Sun Globe” της Globus Maritime Ltd.


    Την πρώτη της εξαγορά πλοίου ιαπωνικής κατασκευής μετά από 15 περίπου χρόνια φέρεται να πραγματοποίησε η ναυτιλιακή εταιρεία White Sea Navigation, συμφερόντων του καπετάνιου Ιωάννη Κεχαγιά, η οποία ειδικεύεται στα supramaxes.

    Ναυλομεσιτικές πηγές αναφέρουν ότι η εταιρεία απέκτησε το πλοίο Topaz Halo (χωρητικότητας 55.600 dwt, κατασκευής 2011) από την ιαπωνική Nikko Kisen έναντι ποσού λίγο πάνω από τα 15 εκατομμύρια δολάρια. Το πλοίο αυτό είναι κατασκευασμένο στη γιάρδα Tamano των ιαπωνικών ναυπηγείων Mitsui Engineering & Shipbuilding, γεγονός που αποτελεί έκπληξη, δεδομένου ότι και τα πέντε πλοία που διατηρεί σήμερα η εταιρεία στον στόλο της είναι κινεζικής κατασκευής, και μάλιστα από τα ίδια ναυπηγεία, τα Yangzhou Dayang Shipbuilding. Τέσσερα από αυτά ανήκουν στην εταιρεία από την παράδοσή τους, μεταξύ του 2009 και του 2016.

    Μάλιστα, πέρυσι τον Απρίλιο η White Sea είχε αγοράσει ένα μεταχειρισμένο πλοίο κατασκευασμένο στα ίδια κινεζικά ναυπηγεία, το Requiem (χωρητικότητας 58.000 dwt, κατασκευής 2010, μετονομάστηκε σε Nicholas) από την ελληνική ναυτιλιακή Kassian Navigation, έναντι 12,1 εκατ. δολαρίων περίπου. Αυτή ήταν η πρώτη της αγορά μεταχειρισμένου πλοίου εδώ και 12 χρόνια.

    Αξιοσημείωτο είναι πάντως ότι αρκετές ελληνικές εταιρείες είναι δραστήριες το τελευταίο διάστημα ως αγοράστριες μεταχειρισμένων supramaxes. Σύμφωνα με το Tradewinds, ελληνική εταιρεία φέρεται να είναι πίσω από την απόκτηση του πλοίου Ocean Colossus (χωρητικότητας 58.800 dwt, κατασκευής 2010) της K Line, έναντι 15 – 15,5 εκατ. δολαρίων. Το πλοίο αυτό είναι παρόμοιο με το Luisia Colossus (χωρητικότητας 55.500 dwt, κατασκευής 2010), το οποίο η K Line φέρεται να πούλησε στην ελληνική ναυτιλιακή New Vision Shipping, έναντι 14 – 14,8 εκατ. δολαρίων. Ανεπιβεβαίωτες πληροφορίες θέλουν τη Fomentos Armadora, τον ναυτιλιακό βραχίονα της ΒΙΟΧΑΛΚΟ, να βρίσκεται πίσω από το deal για το Ocean Colossus.

    Η Fomentos πέρυσι τέτοια εποχή είχε συνδεθεί με την απόκτηση ενός άλλου πλοίου supramax, του Rose Balsam (χωρητικότητας 55.600 dwt, κατασκευής 2011, μετονομάστηκε σε Tegea). Το πλοίο εμφανίστηκε λίγους μήνες αργότερα στον στόλο της Equinox Maritime, που αποτελεί εμπορικό εταίρο της Fomentos.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ:  O ανοδικός κύκλος στα ναύλα των τάνκερ ξεκίνησε. Πού θα φτάσουν οι τιμές

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Ευ. Πιστιόλης: Δυναμικό ξεκίνημα για το 2019 με νέες παραγγελίες πλοίων

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ:  Η σπάνια κίνηση των αδελφών Λασκαρίδη στην αγορά των τάνκερ



    ΣΧΟΛΙΑ