Στην απόκτηση ενός πλοίου ξηρού φορτίου από μία ναυτιλιακή κοινοπραξία της Σιγκαπούρης φέρεται να προχώρησε ελληνική ναυτιλιακή, αν και επισήμως ακόμη το deal δεν επιβεβαιώνεται.

Πρόκειται για το πλοίο Zola (χωρητικότητας 55.000 dwt, κατασκευής 2012), το οποίο, σύμφωνα με Ευρωπαίους ναυλομεσίτες που επικαλείται το TradeWinds, πωλήθηκε από την κοινοπραξία Stamford Shipping (στην οποία συμμετέχει η Olam International) σε ελληνική εταιρεία αγνώστων λοιπών στοιχείων έναντι 17,4 εκατομμυρίων δολαρίων.

Ωστόσο, ο αντιπρόεδρος της Olam που είναι αρμόδιος για τις μεταφορές σιτηρών, Adrian Cope, υποστηρίζει πως είναι πρόωρες οι αναφορές για πώληση του πλοίου. “Δεν έχει ολοκληρωθεί καμία συμφωνία πώλησης του πλοίου”, ξεκαθάρισε ο Cope, που πάντως παραδέχθηκε ότι υπάρχουν διαπραγματεύσεις για την πώληση του Zola, εξηγώντας πως ο λόγος για τον οποίο θέλει να το πουλήσει η Olam είναι επειδή πλέον η χωρητικότητά του θεωρείται πολύ μικρή για τις ανάγκες της εταιρείας και ξεκαθαρίζοντας πως η κίνηση αυτή δε σημαίνει ότι θα ακολουθήσουν και άλλες πωλήσεις πλοίων της. Ο ίδιος τόνισε πως η κοινοπραξία ρίχνει πλέον το βάρος στα ultramaxes και άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο τα έσοδα από την πώληση του Zola να διατεθούν για την εξαγορά ενός ultramax, χωρίς να διευκρινίσει αν η κοινοπραξία ενδιαφέρεται για νεότευκτα ή μεταχειρισμένα πλοία.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η Stamford απέκτησε το εν λόγω πλοίο από την ιαπωνική Sojitz Marine έναντι 14,25 εκατ. δολαρίων τον Δεκέμβριο του 2016, ποσό αρκετά χαμηλότερο από αυτό στο οποίο φέρεται να πούλησε το πλοίο στην ελληνική εταιρεία.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Π. Παναγιωτίδης: Η Castor σχεδιάζει το Spotify της ναυτιλίας

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Πλοίο ελληνικής ναυτιλιακής βγαίνει στο σφυρί για χρέη

ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ:  Ισμήνη Παναγιωτίδη: Νέα super αγορά από την Pavimar