• Ναυτιλία

    «Έλληνες ελέγχουν το 25% της χωρητικότητας LNG»

    • NewsRoom
    Εντάχθηκε στο ΕΣΠΑ η κατασκευή της Νέας Προβλήτας Small Scale LNG στον Τερματικό Σταθμό Ρεβυθούσας


    «Οι Έλληνες ποντάρουν σε πλοία μεταφοράς LNG», είναι ο τίτλος σημερινού άρθρου της Kölner Stadtanzeiger, στο οποίο σημειώνεται: «Οι Έλληνες πλοιοκτήτες ελέγχουν σήμερα το 31,3% της χωρητικότητας πετρελαιοφόρων στον κόσμο.

    Επικεντρώνονται όμως πλέον στο υγροποιημένο φυσικό αέριο, εν συντομία LNG.

    Σύμφωνα με τον βρετανικό οίκο ναυτιλιακών ενημερώσεων Vesselsvalue, οι Έλληνες έχουν επενδύσει από το 2021 περίπου 18 δισεκατομμύρια ευρώ σε παραγγελίες τάνκερ μεταφοράς LNG.

    Οι Έλληνες πλοιοκτήτες ελέγχουν σήμερα σχεδόν το 25% της παγκόσμιας χωρητικότητας LNG και η τάση είναι ανοδική.

    Το 2023 παρήγγειλαν σε ναυπηγεία της Νότιας Κορέας και της Κίνας 35 νέα δεξαμενόπλοια μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου.

    Τους πρώτους τέσσερις μήνες του τρέχοντος έτους έγιναν 24 παραγγελίες.

    Με την πρώτη ματιά προκαλούν έκπληξη οι επενδύσεις σε πλοία LNG, από την στιγμή που στην ΕΕ η ζήτηση περιορίζεται.

    Σύμφωνα με την Κομισιόν μεταξύ 2021 και 2023 η κατανάλωση υγροποιημένου φυσικού αερίου μειώθηκε από 397 σε 319 δισεκατομμύρια κυβικά μέτρα.

    Την ώρα που η ζήτηση για φυσικό αέριο στην Ευρώπη μειώνεται, αυξάνεται παγκοσμίως.

    Στις τελευταίες του προβλέψεις, ο ενεργειακός κολοσσός Shell αναμένει ότι η ζήτηση για υγροποιημένο φυσικό αέριο θα αυξηθεί κατά 50% μέχρι το 2040.

    Η άνοδος αυτή οφείλεται κυρίως στην αύξηση κατανάλωσης στην Κίνα. Σε καμία άλλη χώρα δεν καταγράφεται τόσο μεγάλη ζήτηση για υγροποιημένο φυσικό αέριο.

    Η ζήτηση για LNG ενισχύεται ωστόσο και από την Ινδία και χώρες της νοτιοανατολικής Ασίας. Οι Έλληνες πλοιοκτήτες εστιάζουν κυρίως σε αυτές της περιοχές όταν επεκτείνουν το στόλο τους».

    Πηγή: Deutsche Welle

    Διαβάστε επίσης: 

    Mαρία Αγγελικούση: Συμφωνία της Maran Gas για την κατασκευή δύο LNG carriers αξίας 511 εκατ. δολ.

    Seanergy: Επικράτηση και ισχυροποίηση του Σταμάτη Τσαντάνη, με κερδοφορία και επαναβεβαίωση της εμπιστοσύνης των μετόχων

    Κέρδη 1 δισ. δολάρια στο 9μηνο για 8 εισηγμένες ναυτιλιακές εταιρείες – Κωνσταντακόπουλος και Φράγκου «σέρνουν τον χορό»



    ΣΧΟΛΙΑ