• Business

    Έλληνες εφοπλιστές: Μεγάλα κέρδη από πωλήσεις πλοίων για Μαρτίνο, Πατέρα, Κυριακού, Δελαπόρτα, Δασκαλοπούλου

    Νικόλας Πατέρας, Νικόλας Μαρτίνος (πάνω), Θοδωρής Κυριακού, Κώστας Δελαπόρτας

    Νικόλας Πατέρας, Νικόλας Μαρτίνος (πάνω), Θοδωρής Κυριακού, Κώστας Δελαπόρτας


    Η άνοδος των τιμών στη δευτερογενή αγορά πλοίων αποτελεί μια χρυσή ευκαιρία για τους Έλληνες εφοπλιστές.

    Εκμεταλλευόμενοι τις υψηλές αξίες προχωρούν στην πώληση παλαιότερων πλοίων, αποκομίζοντας σημαντικές υπεραξίες. Με τον τρόπο αυτό εξασφαλίζουν ρευστότητα για επενδύσεις σε νεότευκτα, πιο αποδοτικά και φιλικά προς το περιβάλλον πλοία, εκσυγχρονίζοντας τον στόλο τους και διατηρώντας την ανταγωνιστικότητά τους στην διαρκώς εξελισσόμενη ναυτιλιακή αγορά.

    Η ναυτιλιακή Thenamaris συμφερόντων του εφοπλιστή Νικόλα Μαρτίνου έχει πραγματοποιήσει αρκετές φορές επικερδείς κινήσεις στο asset play.

    Πρόσφατα πούλησε ένα από τα παλαιότερα bulkers του στόλου της, σε τιμή σχεδόν διπλάσια από αυτή που το αγόρασε.

    Σύμφωνα με την Allied Shipbroking, πρόκειται για το capesize Sealeader II, χωρητικότητας 180,099 dwt, το οποίο κατασκευάστηκε το 2011. Πουλήθηκε σε Κινέζους αγοραστές στην τιμή των 28 εκατ. δολαρίων.

    H Τhenamaris είχε αγοράσει το πλοίο, με την τότε ονομασία Tiger Guangdong, στα τέλη του 2020, από την κινεζική Greathorse International, καταβάλλοντας περίπου 16 εκατ. δολάρια.

    Η DryDel Shipping του Κώστα Δελαπόρτα, πούλησε ένα ακόμη εκ των παλαιότερων bulkers του στόλου της – το τέταρτο από τον Ιούνιο- ενώ παράλληλα πραγματοποιεί ένα φιλόδοξο ναυπηγικό πρόγραμμα.

    Σύμφωνα με την Allied Shipbroking πρόκειται για το χωρητικότητας 81,841 dwt kamsarmax Beluga, κατασκευής 2015. Άλλαξε χέρια τον περασμένο μήνα στην τιμή των 30 εκατ. δολαρίων. 

    Μετά την πώληση του Beluga, ο στόλος της DryDel αριθμεί 12 πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου, ενώ έχει υπό κατασκευή άλλα επτά.

    H ναυτιλιακή Almi Marine Management S.A. με επικεφαλής την Ευγενία Δασκαλοπούλου, προχώρησε στην πώληση ενός supramax κατασκευής 2011.

    Σύμφωνα με την Compass Maritime, το χωρητικότητας 57,260 dwt πλοίο Kibali, πουλήθηκε σε αγοραστές από το Βιετνάμ στην τιμή των 16,7 εκατ. δολαρίων.

    Η εταιρεία, που διαθέτει στόλο με supramax και ultramax, έχει παραλάβει φέτος τρία νεότευκτα πλοία.

    Η Athenian Sea Carriers, συμφερόντων του Θοδωρή Κυριακού πούλησε το τελευταίο VLCC του στόλου της.

    Ναυλομεσιτικές πηγές αναφέρουν ότι το Captain X Kyriakou, χωρητικότητας 319,063 dwt, κατασκευής 2013, άλλαξε χέρια στην τιμή των 80 εκατ. δολαρίων.

    Κατά το παρελθόν η εταιρεία είχε εστιάσει στα μεγάλα δεξαμενόπλοια μεταφοράς πετρελαίου, ωστόσο, τα τελευταία χρόνια άλλαξε στρατηγική. Προχώρησε στην πώληση των VLCC της και ναυπηγεί δέκα τάνκερ μεταφοράς χημικών προϊόντων, τα οποία θα παραλάβει την διετία 2025-2026.

    Σε νέες κινήσεις ανανέωσης του στόλου της προχώρησε η Contships Management του εφοπλιστή Νικόλα Πατέρα, πουλώντας πέντε feeder containerships 18 ετών και αγοράζοντας, παράλληλα, έναν νεότερο και μεγαλύτερης χωρητικότητας.

    Σύμφωνα με ναυλομεσιτικές πηγές, η ναυτιλιακή πούλησε τα πλοία Contship Ana, Contship Max και Contship Pep χωρητικότητας 966 teu, το Contship Quo χωρητικότητας 990 teu και το Contship Bee (1,118 teu), όλα κατασκευής 2006, στην συνολική τιμή των 37,5 εκατ. δολαρίων.

    Παράλληλα, η Contships επανεπένδυσε τα κεφάλαια από τις πωλήσεις στην εξαγορά του χωρητικότητας 1.500 teu, feeder containership Warnow Boatswain από την Marlow Navigation με έδρα την Κύπρο.

     Διαβάστε επίσης:

    Τέλης Μυστακίδης: Ισχυροποιεί την θέση του στη ναυτιλία μέσω της Union Maritime

    Ανδρέας Μαρτίνος (Minerva Dry Marine): Αγόρασε το τέταρτο πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων

    Γιώργος Χατζής (Newport SA): Ναυπηγεί τρία πλοία και αγόρασε τέσσερα από «δεύτερο χέρι»



    ΣΧΟΛΙΑ