ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Το ράλι της ΤΙΤΑΝ, το νέο Βατερλώ της Απαλαγάκη, το κινεζικό μαρτύριο για τον Μάνο, τα υπερόπλα Πιτσιλή, η αλήθεια για τη Μιράντα Πατέρα και ο γάτος Dollar, ο αεικίνητος Πιέρ και ο θαρραλέος πολιτικός με την κομμώτρια
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Ελλάκτωρ, Ευθύμιος Μπουλόυτας, επισήμανε ότι στις 29 Νοεμβρίου δόθηκε το πράσινο φως για την απόσχιση του κλάδου των ΑΠΕ και τόνισε πως έχουν ολοκληρωθεί όλες οι εκκρεμότητες με αποτέλεσμα το κλείσιμο του deal να τοποθετείται εντός των επόμενων δύο ή τριών εβδομάδων και σίγουρα πριν από τα τέλη του 2022. Υπενθυμίζεται πως από τη συμφωνία αυτή η Ελλάκτωρ θα λάβει 670 εκατ. ευρώ.
Πρόκειται για τη συμφωνία με τη Motor Oil βάσει της οποίας θα αποσχιστεί ο τομέας των ΑΠΕ και θα δημιουργηθεί νέα θυγατρική εταιρία της Ελλάκτωρ με ονομασία ΑΝΕΜΟΣ RES ΜΟΝΟΠΡΟΣΩΠΗ Α.Ε. Η εν λόγω θυγατρική θα εξαγοραστεί από μια νέα εταιρεία που θα συσταθεί από τη Motor Oil (θα κατέχει το 75%) και τον Όμιλο Ελλάκτωρ (θα κατέχει το 25%).
Υπενθυμίζεται ότι η συνολική ισχύς των ετών ΑΠΕ του Ομίλου της Ελλάκτωρ ανέρχεται στα 493 MW και το υπό ανάπτυξη χαρτοφυλάκιο στα 1,5 GW, ενώ ο κλάδος έχει αποτιμηθεί στα 975 εκατ. Ευρώ.
Πρόσθεσε, δε, πως πολύ κοντά στο κλείσιμο της βρίσκεται και η εξαγορά του διεθνούς ομολόγου του Ομίλου, που εκδόθηκε το 2016 επί διοίκησης Καλλιτσάντση και λήγει το 2024. Το ύψος του ανέρχεται στα 670 εκατ. ευρώ και φέρει επιτοκιακό κουπόνι 6,375%.
Πιο συγκεκριμένα, ο διευθύνων σύμβουλος της Ελλάκτωρ δήλωσε πως η διαδικασία για το εναπομείναν ποσό των 172 εκατ. ευρώ θα έχει ολοκληρωθεί μέχρι τις 16 Δεκεμβρίου, καθώς το μεγαλύτερο μέρος του ομολόγου, δηλαδή το 74,18%, έχει ήδη εξαγοραστεί.
Οι παραχωρήσεις παραμένουν αιμοδότης- Πολύ κοντά το break even στις κατασκευές
Βασικός αιμοδότης για τον Όμιλο της Ελλάκτωρ αποδεικνύεται πως είναι για ακόμα μία φορά οι παραχωρήσεις, καθώς η λειτουργική κερδοφορία ανήλθε στα 109,9 εκατ. ευρώ καταγράφοντας αύξηση 3% σε ετήσια βάση.
Επισημάνθηκε, δε, πως η κυκλοφορία οχημάτων σε όλους τους αυτοκινητόδρομους της χώρας μας αυξήθηκε κατά 18,5% κατά τη διάρκεια του εννεαμήνου σε σύγκριση με την ίδια περίοδο το 2021.
Όσον αφορά την Αττική Οδό, την οποία διαχειρίζεται ο Όμιλος μαζί με την ΑΒΑΞ και συμμετέχει στον εν εξελίξει διαγωνισμό του ΤΑΙΠΕΔ, η κυκλοφορία αυξήθηκε κατά 16,9% σε ετήσια βάση και κινείται σχεδόν στα προ πανδημίας επίπεδα, καθώς απέχει μόλις 0,3% από τις αποδόσεις του 2019.
Ο κλάδος των κατασκευών έχει πετύχει το Break Even σε επίπεδο λειτουργικής κερδοφορίας καταδεικνύοντας με αυτό τον τρόπο την ολική ανατροπή που έχει συντελεστεί. Όσον αφορά το ανεκτέλεστο έργων, αυτό αυξήθηκε από τα 2,5 δισ. ευρώ το Δεκέμβριο του 2021 στα 2,7 δισ. ευρώ (αύξηση 7%) στο εννεάμηνο του 2022.
Αναλυτικότερα τα νέα έργα που υπέγραψε ο Όμιλος κατά τη διάρκεια του εννεαμήνου ανήλθαν στα 723 εκατ. ευρώ, ενώ μέχρι τα μέσα Νοεμβρίου είχα υπογραφεί έργα επιπλέον αξίας 48 εκατ. ευρώ αυξάνοντας το τελικό ποσό στα 771 εκατ. ευρώ
Διαβάστε επίσης
Ελλάκτωρ: Πράσινο φως για την απόσχιση των ΑΠΕ και τη σύσταση νέας εταιρείας
Ελλάκτωρ: Στις 15 Δεκεμβρίου η πλήρης επαναγορά του ομολόγου των €670 εκατ.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Μιχάλης Σιαμίδης στο mononews: Κάθε επιχείρηση πρέπει να χτίσει το δικό της επιχειρηματικό μοντέλο
- Τι θα εισφέρει η Μπάρμπα Στάθης στην Ideal Holdings
- OΠΑΠ: Γιατί η αγορά περιμένει ότι θα σπάσει το φράγμα των 770 εκατ. ευρώ EBITDA φέτος
- Αρ. Παντελιάδης (ΕΣΕ): Οι τιμές στα σούπερ μάρκετ δεν θα επιστρέψουν ποτέ στα προ 3ετίας επίπεδα