ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Τα μεγάλα σχέδια της Intralot, το παρασκήνιο για τη ΔΕΠΑ, οι νέες business του Λου Κολλάκη, έτοιμος ο Φέσσας, οι αλλαγές του Νεμπή, τα νέα πλοία του Προκοπίου, το κάλεσμα της Μήτση, οι περιπέτειες της πλατινομαλλούσας σε Βουλιαγμένη – Λεγρενά και ο ΧΧ
Παράλληλα με το μετασχηματισμό του τομέα της κατασκευής η διοίκηση της Ελλάκτωρ υπό τον Αναστάσιο Καλλιτσάντση (διευθύνων σύμβουλος του ομίλου) εκτιμά ότι μέχρι το Νοέμβριο, θα οριστικοποιηθεί συμφωνία για νέο τραπεζικό δανεισμό (κατάρτιση με τις τράπεζες ενός «οδικού χάρτη» με στόχο την περαιτέρω υποστήριξη του τομέα όπως αναφέρεται ειδικότερα στην οικονομική έκθεση εξαμήνου) με τις πιστώτριες τράπεζες να έχουν εγκρίνει το σχέδιο αναδιάρθρωσης της Άκτωρ (η θυγατρική για τις κατασκευές).
Τα παραπάνω σημείωσε χθες μιλώντας στους αναλυτές με αφορμή τα αποτελέσματα εξαμήνου η διοίκηση του κατασκευαστικού ομίλου.
Το σχέδιο αναδιάρθρωσης της Άκτωρ περιλαμβάνει περικοπή του μισθολογικού κόστους (συμπεριλαμβανομένης εθελουσίας εξόδου με κόστος 3,5 εκατ. ευρώ) του κόστους πωλήσεων, τη λειτουργία ενιαίου κέντρου προμηθειών και την πώληση μη λειτουργικών (non – operating) περιουσιακών στοιχείων.
Η Άκτωρ προκειμένου να αντιμετωπίσει τις προκλήσεις του κλάδου και τις επιπτώσεις των σωρευμένων ζημιών στη ρευστότητά της, προχώρησε σε μέτρα εντατικότερης διαχείρισης των ταμειακών της διαθεσίμων, ενώ παράλληλα ενισχύθηκε ταμειακά από την μητρική Ελλάκτωρ.
Η Ελλάκτωρ για να αντιμετωπίσει τις προκλήσεις του κλάδου κατασκευής και τις επιπτώσεις των σωρευμένων ζημιών στη ρευστότητά του κλάδου και του Ομίλου προχώρησε, μεταξύ άλλων, σε μέτρα εντατικότερης διαχείρισης των ταμειακών διαθεσίμων, ενίσχυσε ταμειακά τον κλάδο μέσω ενδοομιλικού δανεισμού και σε σημαντική μείωση της δραστηριότητάς στο εξωτερικό μέσω της ολοκλήρωσης έργων που είχε αναλάβει (π.χ. Αλβανία ή Σερβία) και της αποχώρησης από ζημιογόνες δραστηριότητες καταβάλλοντας τις σχετικές ποινικές ρήτρες, προκειμένου να εστιάσει σε κερδοφόρα έργα και επιλεγμένες αγορές.
Το πλάνο μετασχηματισμού του κλάδου κατασκευής, σύμφωνα πάντα με τη διοίκηση της Ελλάκτωρ, την περίοδο 2020-2023 θα έχει όφελος για τον όμιλο περίπου 100 εκατ. ευρώ. Από αυτά περίπου 30 εκατ. εκτιμάται η μείωση του κόστους πωληθέντων από το νέο Κέντρο Προμηθειών Ομίλου, 32 εκατ. από μείωση των δαπανών προσωπικού και περίπου 38 εκατ. από διάθεση μη – λειτουργικών περιουσιακών στοιχείων και εισπράξεις παλαιών απαιτήσεων.
Σημειώνεται ότι ο καθαρός δανεισμός του κατασκευαστικού ομίλου διαμορφώθηκε σε 1.143 εκατ. στις 30.06.2020 έναντι 1.028 εκατ. στις 31.12.2019
Αναφορικά με τις παραχωρήσεις και ειδικότερα την Αττική Οδό ο κ. Καλλιτσάντσης, εκτίμησε χθες ότι, εκτός απρόοπτου, το 2020 θα κλείσει με πτώση της κίνησης κατά περίπου 9% – 10% σε σχέση με πέρσι, ενώ από τις αρχές του έτους μέχρι και τον Ιούλιο η κυκλοφορία υποχώρησε 22%. Τον μήνα Απρίλιο η μείωση στον αστικό αυτοκινητόδρομο ήταν 72% ενώ τον Αύγουστο περιορίστηκε στο 6% (πτώση σε σχέση με τον ίδιο μήνα πέρσι).
Σε επίπεδο πρώτου εξαμήνου η πανδημία είχε ως αποτέλεσμα την υποχώρηση της κυκλοφορίας κατά 26,6% στην Αττική Οδό, 27% στην Ολυμπία Οδό, 30,4% στον Μορέα, 30,6% στη Γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου και 19,3% στον Αυτοκινητόδρομο Αιγαίου.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Δ. Καλαντώνη: Η ιστορία πίσω από την «Εξέλιξη Ζωής», οι δράσεις και οι στόχοι
- Attica Bank: Ανοίγει το παιχνίδι του ανταγωνισμού στις χρεώσεις
- Οι Έλληνες εφοπλιστές παρήγγειλαν εφέτος 230 πλοία – Ποιοι ναυπηγούν και ποιοι πούλησαν και αγόρασαν πλοία
- Άμεση Ανάλυση: Τι συμβαίνει με Optima Bank, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΟΠΑΠ, Profile, JP Morgan, MicroStrategy, Nike