Διαγωνισμούς για νέα οδικά έργα «ψήνει» ο Όμιλος της Ελλάκτωρ, καθώς έχει προτείνει μέσω του νόμου του υπουργείου υποδομών και μεταφορών για τις Πρότυπες Προτάσεις ένα πακέτο δημοπρατήσεων για το μεγαλύτερο οδικό άξονα της Αττικής.

Πρόκειται για τις τρεις επεκτάσεις της Αττικής Οδού, οι οποίες έχουν μονοπωλήσει στο παρελθόν το ενδιαφέρον του τεχνικού και κατασκευαστικού κόσμου.

1

Πιο συγκεκριμένα, όπως αναφέρεται στην παρουσίαση των οικονομικών αποτελεσμάτων της εισηγμένης για το 2022, η θυγατρική της ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις με Διευθύνοντα Σύμβουλο το πολύπειρο στέλεχος Γιώργο Συριανό, έχει ξεκινήσει τις διαδικασίες για τη δημοπράτηση ενός πακέτου οδικών έργων με τον τίτλο ΑΘΗΝΑ Ι.

Σε αυτό εντάσσονται οι τρεις επεκτάσεις της Αττικής Οδού, οι οποίες είναι απαραίτητες ώστε να αποσυμφορηθεί το οδικό δίκτυο της πρωτεύουσας. Αναλυτικότερα, οι επεκτάσεις που προετοιμάζει η ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις αφορούν το Λαύριο, τη Ραφήνα και τη Λεωφόρο.

Ποιες είναι οι επεκτάσεις που προτείνει ο Ελλάκτωρ

Το υπουργείο υποδομών έχει διαχωρίσει την παραχώρηση από το κατασκευαστικό αντικείμενο της Αττικής Οδού και οι επεκτάσεις παρόλο που ήταν στόχος να έχουν προκηρυχθεί έως τα τέλη του 2022 έχουν μπει στο ψυγείο. Ωστόσο, η νέα κίνηση του Ελλάκτωρ φαίνεται πως θα τις φέρει στο προσκήνιο εντός του τρέχοντος έτους και αναμένεται το ενδιαφέρον των κατασκευαστών να είναι αυξημένο, εάν λάβουμε υπόψη την πρώτη επέκταση που δημοπρατήθηκε ως δημόσιο έργο, δηλαδή τη Λεωφόρο Κύμης.

Η επέκταση προς Ελληνικό. Το μεγαλύτερο έργο που έχει ήδη ξεκινήσει να υλοποιείται αυτή την περίοδο είναι η ανάπλαση του Ελληνικού. Τα έργα που πραγματοποιούνται καθώς και τα εργοτάξια που θα στηθούν για την υλοποίηση της σημαντικότερης ανάπλασης που πραγματοποιείται στη χώρα μας εκτιμάται πως θα επιβαρύνουν περαιτέρω το κυκλοφοριακό πρόβλημα της Περιφέρειας.

Η επέκταση προς Ραφήνα μέσω της οποίας θα επιτευχθεί η υπόγεια διπλή σύνδεση από την Παλλήνη και το Αεροδρόμιο Ελ. Βενιζέλος.

Η επέκταση προς Λαύριο, η οποία περιλαμβάνει έργα για τη διαπλάτυνση του υφιστάμενου οδικού άξονα από το Μαρκόπουλο έως και το λιμάνι του Λαυρίου.

Πώς οι Πρότυπες Προτάσεις επιταχύνουν τα μεγάλα έργα

Οι Πρότυπες Προτάσεις βασίζονται στο μοντέλο των Unsolicited Proposals που έχει εφαρμοστεί στο εξωτερικό και μέσω του οποίου ιδιωτικές εταιρείες μπορούν να προτείνουν στα αρμόδια υπουργεία έργα μεγάλης αξίας και σημασίας για την ανάπτυξη και τις υποδομές της χώρας.

Η προτείνουσα εταιρεία, αναλαμβάνει τις μελέτες και τη σύνταξη των τευχών δημοπράτησης, και τα παραδίδει έτοιμα στο υπουργείο υποδομών ή ενέργειας, τα οποία και στη συνέχεια αξιολογούν την κάθε πρόταση και εγκρίνουν ή όχι τη διενέργεια του διαγωνισμού.

Σημειώνεται ότι στην ελληνική περίπτωση η αξία του έργου πρέπει να είναι μεγαλύτερη των 200 εκατ. ευρώ. Οι προτάσεις θα αφορούν όλες τις μέχρι στιγμής διαγωνιστικές διαδικασίες, ήτοι δημόσιους διαγωνισμούς, Συμπράξεις Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) και παραχωρήσεις.

Επιπλέον, η εταιρεία που προτείνει το έργο θα έχει ένα σημαντικό πλεονέκτημα. Αυτό συμβαίνει καθώς στην περίπτωση που δεν αναλάβει τη σύμβαση για το έργο που η ίδια πρότεινε, τότε η αναθέτουσα αρχή καλεί τα σχήματα που βρίσκονται μεταξύ της πρώτης θέσης (ανάδοχος) και της θέσης της προτείνουσας εταιρίας και τους ζητούν να υποβάλλουν νέες βελτιωμένες προσφορές.

Με αυτό τον τρόπο εξασφαλίζεται το γεγονός ότι η εταιρία που πρότεινε το έργο, θα έχει μία «δεύτερη ευκαιρία». Εάν, δε, και πάλι δεν αναλάβει η εταιρία το έργο, τότε θα αποζημιωθεί για τη μελέτη και τη σύνταξη των τευχών δημοπράτησης.

Διαβάστε επίσης

Ελλάκτωρ: Το turnaround στις κατασκευές και οι παραχωρήσεις-αιμοδότης

Με ισχυρότερη μετοχική παρουσία η Motor Oil στην Ελλάκτωρ ακόμη και μετά το δικαίωμα ανταλλαγής

Ελλάκτωρ: Πάνω από το 1 δισ. ευρώ ο τζίρος – Αύξηση 45% στα EBITDA το 2022