Την αυξημένη σημασία της σημερινής υπογραφής του οδικού έργου Καλαμάτα-Ριζόμυλος-Πύλος-Μεθώνη αναμένεται να αναδείξει η παρουσία του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη.

Πρόκειται για το οδικό έργο αξίας 312 εκατ. ευρώ που έχουν αναλάβει οι Όμιλοι Intrakat και Ελλάκτωρ (ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις).

1

Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες το οδικό έργο αναμένεται να υπογραφεί σήμερα στην Καλαμάτα και παρόντες εκτός από τον Πρωθυπουργό θα είναι ο υφυπουργός υποδομών Γιώργος Καραγιάννης, καθώς και ο διευθύνων σύμβουλος της Intrakat, Αλέξανδρος Εξάρχου και ο διευθύνων σύμβουλος της ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις, Γιώργος Συριανός.

Υπενθυμίζεται ότι το Καλαμάτα-Μεθώνη είναι ένα από τα έργα-σημαίες του υπουργείου υποδομών και μεταφορών, το οποίο δημοπρατήθηκε την ίδια περίοδο με το flyover Θεσσαλονίκης και πλέον μπαίνουν σε τροχιά κατασκευής με ορίζοντα ολοκλήρωσης το 2027.

Ο διαγωνισμός για το προς υπογραφή έργο προκηρύχθηκε το 2019 με την εκδήλωση ενδιαφέροντος όπου υπέβαλαν φακέλους εκτός από τις Intrakat και ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις οι ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΑΒΑΞ, και η κοινοπραξία Mytilineos-Intertoll.

Οι τελικές δεσμευτικές προσφορές υποβλήθηκαν τον Ιανουάριο του 2022 και οι συμμαχίες που δημιουργήθηκαν ήταν αυτές των Intrakat – ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις και ΑΒΑΞ – Mytilineos με την πρώτη να ανακηρύσσεται επίσημα ανάδοχος τον Μάρτιο του ίδιου έτους.

Το έργο

Υπενθυμίζεται ότι το Καλαμάτα-Μεθώνη είναι ένα από τα έργα-σημαίες του υπουργείου υποδομών και μεταφορών, το οποίο δημοπρατήθηκε την ίδια περίοδο με το flyover Θεσσαλονίκης και πλέον μπαίνουν σε τροχιά κατασκευής με ορίζοντα ολοκλήρωσης το 2027.

Ο διαγωνισμός για το προς υπογραφή έργο προκηρύχθηκε το 2019 με την εκδήλωση ενδιαφέροντος όπου υπέβαλαν φακέλους εκτός από τις Intrakat και ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις οι ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΑΒΑΞ, και η κοινοπραξία Mytilineos-Intertoll.

Οι τελικές δεσμευτικές προσφορές υποβλήθηκαν τον Ιανουάριο του 2022 και οι συμμαχίες που δημιουργήθηκαν ήταν αυτές των Intrakat – ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις και ΑΒΑΞ – Mytilineos με την πρώτη να ανακηρύσσεται επίσημα ανάδοχος τον Μάρτιο του ίδιου έτους.

Η διάρκεια του έργου ανέρχεται στα 30 έτη από την ημερομηνία της υπογραφής. Τα πρώτα τέσσερα εξ αυτών αφορούν στην κατασκευή του έργου και τα υπόλοιπα 26 στη συντήρηση και τη λειτουργία του. Επομένως, ο νέος οδικός άξονας αναμένεται να δοθεί στην κυκλοφορία στα μέσα του 2027.

Ο οδικός άξονας Καλαμάτα-Μεθώνη είναι μήκους 49 χιλιομέτρων και έχει χαρακτηριστεί από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ως τμήμα του Δευτερεύοντος Εθνικού Δικτύου της χώρας και τα έργα που θα γίνουν αναμένεται να αναβαθμίσουν τον υφιστάμενο άξονα σε ταχείας κυκλοφορίας αυξάνοντας τα επίπεδα οδικής ασφάλειας, μειώνοντας τους απαιτούμενους χρόνους και θα βοηθήσουν στην περαιτέρω ανάπτυξη της περιοχής.

Τα τρία τμήματα που αναμένεται να αναβαθμιστούν από τις εταιρίες Intrakat και ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις αυτά είναι τα εξής: Καλαμάτα-Ριζόμυλος (16,4 χλμ), Ριζόμυλος-Πύλος (24,4 χλμ) και Πύλος-Μεθώνη (7,9 χλμ).

Διαβάστε επίσης

ΒΟΑΚ: Ποιο έργο υπογράφουν οι μεγάλοι Όμιλοι και για ποιο πρέπει να περιμένουν

Αττική Οδός: Πού «κολλάει» η παραχώρηση, πώς επιταχύνονται οι διαγωνισμοί για τις επεκτάσεις

Κατασκευαστές: Σε θέσεις μάχης για δημόσια έργα αξίας 2,8 δισ. ευρώ μέχρι τις εκλογές