ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Περιεχόμενα
Το ρητό «ο επιμένων νικά» ταιριάζει απόλυτα στην προσέγγιση της επιχειρηματικής τριανδρίας Εξάρχου-Μπάκου-Καϋμενάκη στην περίπτωση της εξαγοράς του κατασκευαστικού βραχίονα του Ομίλου Ελλάκτωρ, ΑΚΤΩΡ, για την οποία χρειάστηκε να περιμένει μερικούς μήνες, αλλά τελικά η αναμονή φαίνεται πως άξιζε, καθώς τίθενται οι βάσεις για τη δημιουργία ενός σημαντικού επιχειρηματικού πόλου.
Από χθες η συμφωνία μεταξύ της Intrakat και της Ελλάκτωρ για την πώληση του 100% του ΑΚΤΩΡ θεωρείται ότι έχει κλείσει και σύμφωνα με πληροφορίες αναμένεται να οριστικοποιηθεί εντός της επόμενης εβδομάδας, ενώ οι δύο πλευρές έχουν προχωρήσει από χθες σε ανακοινώσεις σχετικά με τις μεταξύ τους διαπραγματεύσεις.
Το έδαφος για τη συμφωνία μεταξύ των δύο πλευρών άρχισε να προετοιμάζεται από την προηγούμενη εβδομάδα. Όλα ξεκίνησαν το απόγευμα της προηγούμενης Παρασκευής (17 Μαρτίου) καθώς διέρρευσε η πληροφορία ότι Intrakat και Ελλάκτωρ είχαν δώσει τα χέρια για την πολύφερνη νύφη της ΆΚΤΩΡ.
Οι παρατηρητικοί στο χρηματιστήριο είχαν γίνει μάρτυρες ενός ράλι ανόδου στη μετοχή της Ελλάκτωρ εντός της τρέχουσας εβδομάδας. Γεγονός και το οποίο είχε κεντρίσει το ενδιαφέρον τους καθώς τέτοιες κινήσεις προμηνύουν εξελίξεις.
Στην προκείμενη το πιο «καυτό» θέμα στον Όμιλο ήταν και παραμένει η πώληση της ΑΚΤΩΡ.
Πιο συγκεκριμένα, τη Δευτέρα η μετοχή του Ομίλου έκλεινε με οριακή άνοδο, την Τρίτη άγγιξε το +7%, την Τετάρτη το +3% και την Πέμπτη το +6%.
Πως φτάσαμε στη συμφωνία Intrakat-Ελλάκτωρ
Το ενδιαφέρον της Intrakat, στην οποία βασικοί μέτοχοι είναι οι Δημήτρης Μπάκος, Ιωάννης Καϋμενάκης και Αλέξανδρος Εξάρχου με ποσοστό 34,7% επί του συνολικού μετοχικού κεφαλαίου της εισηγμένης ύστερα από την πρόσφατη αύξηση μετοχικού κεφαλαίου κατά 100 εκατ. ευρώ, δεν ήταν κρυφό, καθώς η Ελλάκτωρ είχε γνωστοποιήσει από τον Ιανουάριο ότι η πρώτη είχε εκφράσει την επιθυμία για την εξαγορά της ΑΚΤΩΡ.
Ωστόσο, ο Όμιλος Ελλάκτωρ αποφάσισε στα τέλη Ιανουαρίου να προχωρήσει σε αποκλειστικές διαπραγματεύσεις με το δίδυμο του Δημήτρη Κούτρα και του Κύπριου επιχειρηματία, Κύπρου Τσέντα (Adamas Group-Wade Adams) παρά το γεγονός ότι η Intrakat φερόταν να έχει υποβάλει καλύτερη οικονομική προσφορά.
Οι διαπραγματεύσεις διήρκησαν λίγο περισσότερο από ένα μήνα, αλλά ήδη από τα μέσα του Φεβρουαρίου είχαν αρχίσει να υπάρχουν ρωγμές στο γυαλί, το οποίο τελικά δεν κόλλησε και έσπασε, με αποτέλεσμα στις 9 Μαρτίου να επέλθει και επίσημα το τέλος των διαπραγματεύσεων.
Η πλευρά Κούτρα-Τσέντα φερόταν να είχε προσφέρει 160 εκατ. Ευρώ για την εξαγορά της θυγατρικής της Ελλάκτωρ, αλλά στην πορεία σύμφωνα με πηγές της αγοράς, κατέστη σαφές ότι οι δύο ενδιαφερόμενοι δεν είχαν τη χρηματοδοτική δυνατότητα για να πραγματοποιήσουν το εγχείρημά τους.
Ύστερα από αυτή την εξέλιξη η Ελλάκτωρ προσπάθησε να κρατήσει κλειστά τα χαρτιά της δηλώνοντας ότι το ζήτημα της πώλησης της ΑΚΤΩΡ μπαίνει στο συρτάρι. Παρόλα αυτά η Intrakat είχε επανέλθει με την προσφορά της, η οποία εκτιμάται στα 180 -200 εκατ. Ευρώ.
Σε αυτήν συμπεριλαμβάνονται και τις δανειακές υποχρεώσεις της ΑΚΤΩΡ προς τις μητρικές της, Ελλάκτωρ (κατέχει το 81,1% του μετοχικού κεφαλαίου της κατασκευαστικής) και ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις (κατέχει το 18,89%).
Πρόκειται για μία επιχειρηματική κίνηση, την οποία φαίνεται πως επιθυμούν οι δύο μεγαλομέτοχοι της Ελλάκτωρ που είναι το ολλανδικό family office της Reggeborgh, το οποίο είναι και ο βασικός μέτοχος με ποσοστό 46,1% επί του συνολικού μετοχικού κεφαλαίου της εισηγμένης, και ο Όμιλος Βαρδινογιάννη καθώς η Motor Oil κατέχει το 29,87% των μετοχών.
Η Intrakat αναρριχάται στην κορυφή των κατασκευαστών
Με την κίνηση αυτή η Intrakat αυξάνει σημαντικά το ανεκτέλεστο έργων της και καταφέρνει να αναρριχηθεί στο νο.2 των εγχώριων κατασκευαστικών ομίλων. Αυτό συμβαίνει καθώς η «προίκα» της ΑΚΤΩΡ περιλαμβάνει ένα backlog έργων 2,7 δισ. ευρώ βάσει των οικονομικών αποτελεσμάτων του εννεαμήνου του 2022, ενώ βρίσκεται πολύ κοντά στο break-even με ελάχιστες ζημίες (περί τα 100 χιλιάδες ευρώ, ενώ την ίδια περίοδο το 2021 η κατασκευαστική δραστηριότητα έβαζε «μέσα» τον Όμιλο κατά 70 εκατ. ευρώ).
Επομένως, το ανεκτέλεστο της Intrakat σχεδόν τριπλασιάζεται καθώς από τα 1,3 δισ. Ευρώ που διαμορφώθηκε τον Σεπτέμβριο του 2022, θα αγγίζει τα 4 δισ. Ευρώ ύστερα από το επίσημο κλείσιμο της συμφωνίας με την Ελλάκτωρ.
Αποτέλεσμα αυτού θα είναι η Intrakat από την τελευταία θέση, όσον αφορά τα μεγέθη ανεκτέλεστου μεταξύ των μεγάλων κατασκευαστών, να εκτιναχθεί στη δεύτερη θέση στον κλάδο της δραστηριότητάς της. Σημειώνεται πως αυτή ήταν μία από τις βασικές επιδιώξεις του διευθύνοντος συμβούλου της εισηγμένης, Αλέξανδρου Εξάρχου, όταν ανέλαβε τα ηνία της το καλοκαίρι του 2022.
Μάλιστα, ο ισχυρός άνδρας της εταιρείας είχε αναφέρει ότι η Intrakat αναζητά ευκαιρίες σε πέντε βασικούς πυλώνες με τρεις εξ αυτών (έργα υποδομών, ΣΔΙΤ και παραχωρήσεις) να αφορούν κατά κύριο λόγο στις κατασκευές, ενώ είχε γνωστοποιηθεί πως το 50% της ΑΜΚ (50 εκατ. ευρώ) θα κατευθυνθεί προς εξαγορές τεχνικών και κατασκευαστικών εταιριών στην Ελλάδα και τα Βαλκάνια με στόχο την προσθήκη έργων και καταρτισμένου τεχνικού προσωπικού.
Όταν κλείσει και επίσημα η συμφωνία μεταξύ των δύο πλευρών τότε η μοίρα των έργων και της οικονομικής κατάστασης της ΑΚΤΩΡ θα βρεθούν στα χέρια του Αλέξανδρου Εξάρχου. Πρόκειται για ένα έμπειρο στέλεχος στον κλάδο των κατασκευών, το οποίο γνωρίζει εκ των έσω τι συμβαίνει στην εταιρεία καθώς έχει διατελέσει διευθύνων σύμβουλός της από τον Ιούλιο του 2018 έως τον Ιανουάριο του 2021.
Διαβάστε επίσης
Intrakat: Επιβεβαιώνει το ενδιαφέρον για την εξαγορά της ΑΚΤΩΡ – Υπέβαλε έγγραφη πρόταση
Τέρνα Ενεργειακή: Προχωρούν οι διαδικασίες για την πώληση στην First Sentier
Ο Γιάννης Αλαφούζος (Kyklades Maritime) πούλησε δεξαμενόπλοιο με κέρδος 24 εκατ. δολάρια!