Η προίκα των κατασκευών στην Intrakat μέσω της πώλησης της ΑΚΤΩΡ, αλλά και η συμβολή του κλάδου των παραχωρήσεων στον Όμιλο της Ελλάκτωρ παρουσιάζεται στα οικονομικά αποτελέσματα του εννεαμήνου της εισηγμένης που δημοσιεύθηκαν χθες.

Ξεκινώντας με την ιστορική κατασκευαστική θυγατρική του Ομίλου, η οποία από τις 8 Νοεμβρίου ανήκει πλέον και επίσημα στην Intrakat, το ανεκτέλεστο έργων ανέρχεται στα 2,5 δισ. ευρώ. Με το ποσό αυτό το backlog έργων της Intrakat αγγίζει τα 5 δισ. ευρώ και η εισηγμένη αναρριχάται πλέον στο νο. 2 των μεγάλων εγχώριων κατασκευαστικών εισηγμένων.

Από τα 2,5 δισ. ευρώ εντός του εννεαμήνου υπεγράφησαν έργα 342 εκατ. ευρώ, όπως το Καλαμάτα-Μεθώνη και το ΣΔΙΤ Χερσόνησος-Νεάπολη του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ). Επιπλέον αναμένεται να υπογραφούν έργα συνολικής αξίας 362 εκατ. Ευρώ και η Intrakat θα συμμετέχει μέσω της ΑΚΤΩΡ σε διαγωνισμούς για έργα αξίας 12 δισ. ευρώ.

Ωστόσο, πρέπει να σημειωθεί ότι καταγράφηκαν ζημιές 14 εκατ. ευρώ στα EBITDA.Η εξέλιξη αυτή αποδίδεται κυρίως στην ολοκλήρωση παλαιών ζημιογόνων έργων στην Ελλάδα και τη Ρουμανία.

Η συμβολή των παραχωρήσεων

Από την άλλη πλευρά ο κλάδος των παραχωρήσεων που παραμένει βασικός πυλώνας για την κερδοφορία του Ομίλου καθώς συνεχίζουν να καταγράφουν αύξηση στα έσοδα και τα EBITDA.

Πιο συγκεκριμένα, τα έσοδα του κλάδου των παραχωρήσεων διαμορφώθηκαν στα 207 εκατ. ευρώ καταγράφοντας αύξηση 4,8% σε ετήσια βάση, η οποία οφείλεται στην άνοδο της κυκλοφορίας στους αυτοκινητόδρομους που διαχειρίζεται ο Ελλάκτωρ μέσω της ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις (9,4%%) και κυρίως της Αττικής Οδού (+10,2%).

Όσον αφορά τα EBITDA των παραχωρήσεων, αυτά διαμορφώθηκαν στα 136,8 εκατ. ευρώ κινούμενα ανοδικά κατά 24,5%, ενώ θα μπορούσαν να είχαν αυξηθεί ακόμα περισσότερο αλλά οι παραχωρήσεις επιβαρύνθηκαν με τα διοικητικά πρόστιμα και τις αποζημιώσεις των οδηγών (9 εκατ. ευρώ) που είχαν εγκλωβιστεί στην Αττική Οδό λόγω της κακοκαιρίας «Ελπίς».

Η εικόνα του Ελλάκτωρ για το εννεάμηνο – Η πώληση της ΑΚΤΩΡ

Από τα οικονομικά αποτελέσματα του Ομίλου για τις συνεχιζόμενες δραστηριότητες που ανακοινώθηκαν χθες προκύπτουν συνολικά τα εξής:

  • Οι πωλήσεις του Ομίλου μειώθηκαν κατά 3% σε ετήσια βάση καθώς ανήλθαν στα 284 εκατ. ευρώ
  • Τα EBITDA αυξήθηκαν κατά 27% και διαμορφώθηκαν στα 147 εκατ. Ευρώ
  • Ο Όμιλος κατέγραψε καθαρά κέρδη 54,2 εκατ. Ευρώ έναντι ζημιών 6,1 εκατ. ευρώ το 2022
  • Τα ίδια κεφάλαια του ομίλου ανέρχονται στα 957 εκατ. Ευρώ, ενώ τα ίδια κεφάλαια που αναλογούν στους μετόχους πλειοψηφίας διαμορφώνονται στα 860 εκατ. ευρώ

Το σημαντικότερο γεγονός του εννεαμήνου ήταν η πώληση του κατασκευαστικού βραχίονα της ΑΚΤΩΡ στην Ιntrakat. Η αρχική συμφωνία, η οποία πρόσθεσε 20 εκατ. Ευρώ στα ταμεία της εισηγμένης, επετεύχθη τον περασμένο Μάρτιο, ενώ πριν από λίγες ημέρες η Επιτροπή Ανταγωνισμού έδωσε το τελικό πράσινο φως για τη συναλλαγή και προστέθηκαν επιπλέον 94 εκατ. Ευρώ. Θα ακολουθήσει ένα διάστημα 19 μηνών κατά την οποία η Ελλάκτωρ θα λάβει συνολικά 114 εκατ. Ευρώ για την αποπληρωμή του ενδοομιλικού δανεισμού της ΑΚΤΩΡ.

Διαβάστε επίσης

Αττική Οδός: Απορρίφθηκε η προσφυγή των Vinci – Mytilineos για τον διαγωνισμό

Kuwait Express: Ολική επαναφορά στην Ελλάδα μετά από 20 χρόνια – Ο ρόλος της Μυκόνου

ΤΑΙΠΕΔ: Πέφτουν οι υπογραφές για τον λιμένα Καβάλας – Ακολουθεί άμεσα το λιμάνι Ηρακλείου