ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Τα μεγάλα σχέδια της Intralot, το παρασκήνιο για τη ΔΕΠΑ, οι νέες business του Λου Κολλάκη, έτοιμος ο Φέσσας, οι αλλαγές του Νεμπή, τα νέα πλοία του Προκοπίου, το κάλεσμα της Μήτση, οι περιπέτειες της πλατινομαλλούσας σε Βουλιαγμένη – Λεγρενά και ο ΧΧ
Η διοίκηση της Ελλάκτωρ (εκλεγμένη στη γενική συνέλευση της 27ης Ιανουαρίου έπειτα από πρόταση της Reggeborgh) έχει θέσει θέμα στην αυριανή γενική συνέλευση των μετόχων αύξηση κεφαλαίου, ύψους 120,5 εκατ. ευρώ, κυρίως για να χρηματοδοτήσει την Άκτωρ με 100 εκατ. ευρώ.
Με την αύξηση αυτή δεν συμφωνεί (είτε γιατί πιστεύει ότι δεν χρειάζεται είτε γιατί δεν την συμφέρει) η πλευρά των εφοπλιστών (Δ. Μπάκος και Ι. Καϋμενάκης) και είναι πιθανό, έχοντας το δικαίωμα, να ζητήσουν αναβολή της συνέλευσης.
Αναβολή της συνέλευσης δεν αποκλείεται όμως να ζητήσει και η πλευρά των Ολλανδών εφόσον διαπιστώσει ότι δεν συγκεντρώνει την αναγκαία πλειοψηφία των δύο τρίτων για να ψηφιστεί η αύξηση κεφαλαίου. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις το ποσοστό που συγκεντρώνεται υπέρ της αύξησης είναι οριακό.
Την ίδια στιγμή τα αποτελέσματα του 2020 που ανακοινώθηκαν χθες κτυπούν καμπάνες: Μείωση 30% στα ενοποιημένα έσοδα του Ομίλου (892 εκατ. ευρώ έναντι 1,27 δις.) και σημαντικές ζημιές (μετά από φόρους) 186,7 εκατ. έναντι ζημιών 131,4 εκατ. ευρώ το 2019.
Ο κατασκευαστικός κλάδος απώλεσε έσοδα ύψους 402 εκατ. ευρώ (από 901 εκατ. σε 499 εκατ.) μείωση 44,6% σε σχέση με την προηγούμενη χρήση. Μείωση εσόδων κατά 38 εκατ. ευρώ είχε και ο κλάδος των Παραχωρήσεων (από 240 εκατ. σε 202 εκατ.).
Το σύνολο των δανείων, εξαιρουμένου του Μορέα (δάνειο χωρίς αναγωγή 443 εκατ.), ανήλθε στις 31.12.2020 σε 1.100 εκατ. έναντι 1.033 εκατ. στις 31.12.2019, ενώ τα Ίδια Κεφάλαια του Ομίλου διαμορφώθηκαν σε 332 εκατ. στις 31.12.2020, έναντι 533 εκατ. στις 31.12.2019, δηλαδή μειωμένα κατά 201 εκατ. εξαιτίας των ζημιών.
Τα αποτελέσματα σύμφωνα με πληροφορίες, καθώς δεν δημοσιοποιήθηκε χθες η οικονομική έκθεση (αναμένεται σήμερα) έχουν επιβαρυνθεί και από προβλέψεις για μελλοντικές ζημιές δεκάδων εκατ. ευρώ, από έργα σε Ελλάδα (27 εκατ.) Ρουμανία (27 εκατ.) και Μέση Ανατολή (40 εκατ.). Η άποψη της διοίκησης είναι ότι οι προβλέψεις αυτές ήταν αναγκαίες για να αποτυπωθεί η πραγματική οικονομική κατάσταση της εταιρείας, κάτι που αμφισβητεί η πλευρά των εφοπλιστών.
Ο αντιπρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Ελλάκτωρ, Άρης Ξενόφος, αναφερόμενος στα αποτελέσματα υπογράμμισε: «Τα οικονομικά αποτελέσματα του 2020 αποτυπώνουν την πραγματική, σημερινή εικόνα του Ομίλου Ελλάκτωρ. Μία εικόνα που πιστοποιεί τις δύσκολες, εσωτερικές και εξωτερικές, προκλήσεις που κλήθηκε να αντιμετωπίσει ο Όμιλος τον περασμένο χρόνο με ενοποιημένα οικονομικά μεγέθη να διαμορφώνονται σε χαμηλότερα επίπεδα έναντι του 2019. Η αρνητική επίπτωση προήλθε κυρίως από τον κλάδο της Κατασκευής λόγω της καθυστέρησης ολοκλήρωσης των έργων, των έκτακτων δαπανών στο πλαίσιο εκτέλεσης του σχεδίου αναδιάρθρωσης του κλάδου και των έκτακτων αρνητικών αποτελεσμάτων από την επανεξέταση των προϋπολογισμών βασικών έργων.»
Η απόσταση μεταξύ Ολλανδών και εφοπλιστών δείχνει μεγαλύτερη από ποτέ. Αναλυτές και στελέχη της κατασκευαστικής αγοράς σημειώνουν ότι η κατάσταση είναι αδιέξοδη. Παρατείνει την εσωστρέφεια και πληγώνει περαιτέρω την αξιοπιστία του κατασκευαστικού ομίλου και δεν είναι τυχαίο ότι υπεργολάβοι που έχουν μείνει απλήρωτοι προσφεύγουν στα δικαστήρια.
Τα παραπάνω ανησυχούν και όσους έχουν κληθεί να διοικήσουν. Ο κ. Ξενόφος στο χθεσινό μήνυμά του κατέληξε επισημαίνοντας: «Το συνολικό αυτό στρατηγικό, επιχειρησιακό εγχείρημα για την επόμενη μέρα του Ομίλου χρήζει ενότητας και συσπείρωσης όλων των ενδιαφερόμενων μερών, προς ένα κοινό όραμα. Χρήζει στήριξης και ψήφιση της Αύξησης Μετοχικού Κεφαλαίου για να περάσουμε όλοι μαζί στην επόμενη μέρα και να βάλουμε και πάλι τον Όμιλο σε μία σταθερή, αναπτυξιακή τροχιά».
Την ίδια στιγμή, τα όσα αναφέρονται για τη στρατηγική που θα ακολουθηθεί, ειδικά για τον «μεγάλο ασθενή» την Άκτωρ, περνούν από το μικροσκόπιο προκειμένου να διαπιστωθεί τι καινούργιο κομίζουν οι Ολλανδοί που θα δώσει διέξοδο.
Μέχρι στιγμής, όπως σημειώνεται, τα όσα έχουν διατυπωθεί για το πλάνο μετασχηματισμού του κλάδου της Κατασκευής δεν διαφέρουν σημαντικά από αυτά που είχε παρουσιάσει η προηγούμενη διοίκηση περί περιορισμού του κόστους με όφελος για τον Όμιλο την περίοδο 2020-2023 ύψους περίπου 100 εκατ. ευρώ.
Όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση των αποτελεσμάτων «την πρώτη χρονιά πραγματοποιήθηκαν ήδη τα 32 εκατ., και η νέα διοίκηση έχει λάβει πρόσθετα μέτρα μείωσης του κόστους, ώστε να εξασφαλίσει τουλάχιστον την επίτευξη του στόχου αυτού. Για τα επόμενα 3 χρόνια (2021-2023) περίπου 27 εκατ. εκτιμάται η μείωση του κόστους πωληθέντων από το νέο Κέντρο Προμηθειών Ομίλου, 35 εκατ. από μείωση των δαπανών προσωπικού και περίπου 9 εκατ. από διάθεση μη-λειτουργικών περιουσιακών στοιχείων και εισπράξεις παλαιών απαιτήσεων».
Στο μεταξύ εξελίξεις αναμένονται σήμερα για τον διαγωνισμό ανάθεσης της σύμβασης παραχώρησης της Εγνατίας Οδού. Η Ελλάκτωρ έχει ζητήσει από το αρμόδιο δικαστήριο τη λήψη ασφαλιστικών μέτρων για να μετατεθεί η κατάθεση προσφορών που είναι ορισμένη για σήμερα. Η απόφαση του δικαστηρίου που θα καθορίσει αν σήμερα θα κατατεθούν οι προσφορές ή θα μετατεθούν για ένα ακόμα μήνα ώστε να συμμετέχει και η Ελλάκτωρ δεν είχε εκδοθεί τουλάχιστον μέχρι αργά το βράδυ χθες.
Διαβάστε επίσης
Ελλάκτωρ: Στα €30 εκατ. τα κέρδη EBITDA του ομίλου το 2020
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Κινδυνεύει η Ελλάδα από τους Ντεγκρέτσια και τα εγγόνια της Φρειδερίκης;
- Πιερρακάκης: Έρχονται νέοι τύποι σχολείων από το 2025- Η συνεργασία με το Ίδρυμα Ωνάση, οι καινοτομίες και η εδραίωση του ΙΒ
- Όταν ο Δένδιας σπιτώνει αξιωματικούς
- Το ΠΑΣΟΚ στα κάγκελα, οι άλλοι σε αμηχανία και η Ν.Δ. αναζητά όραμα