ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Αρμόδια στελέχη που ρωτήθηκαν από το mononews, με αφορμή τη φημολογία (σε συνέχεια των μετοχικών εξελίξεων) ότι ο κατασκευαστικός όμιλος δεν είναι σε θέση να καταβάλει το τίμημα και γι΄ αυτό καθυστερεί να κάνει το επόμενο βήμα, σημειώνουν ότι η χρηματοδότηση της μαρίνας είναι απολύτως εξασφαλισμένη.
Προσθέτουν ότι, για να υπογραφεί το πρωτόκολλο παράδοσης, ώστε η Ελλάκτωρ να αναλάβει τη συνολική ευθύνη της μαρίνας Αλίμου, άνευ επιφυλάξεων, θα πρέπει να επιλυθούν σειρά εκκρεμών ζητημάτων από την ΕΤΑΔ (Εταιρεία Ακινήτων Δημοσίου) και να παραδοθεί η μαρίνα ελεύθερη βαρών, όπως προέβλεπε ο διαγωνισμός. Το ΤΑΙΠΕΔ έχει ενημερωθεί το καλοκαίρι, με επιστολή της Ελλάκτωρ στην οποία σημειώνεται πως μέχρι να επιλυθούν αυτά τα ζητήματα, η υπογραφή του πρωτοκόλλου παράδοσης δεν μπορεί να πραγματοποιηθεί.
Βάσει της συμφωνίας η παραλαβή της μαρίνας έπρεπε να είχε γίνει τον Σεπτέμβριο (4 μήνες μετά την υπογραφή της Σύμβασης Παραχώρησης τον Μάιο). Όπως σημειώνουν τα στελέχη της Ελλάκτωρ, σε αυτή τη φάση, έχει ήδη υλοποιηθεί σημαντικό μέρος των απαραίτητων εργασιών και η εκτίμηση της εταιρείας είναι ότι στο τέλος του μήνα το θέμα θα έχει επιλυθεί πλήρως.
Σύμφωνα με το ΤΑΙΠΕΔ η συνολική αξία της συμφωνίας του δημοσίου με την Ελλάκτωρ υπερβαίνει τα 177 εκατ. ευρώ και περιλαμβάνει το προαναφερόμενο εφάπαξ καταβλητέο ποσό κατά την έναρξη της παραχώρησης, την ετήσια αμοιβή παραχώρησης και ποσοστό επί των ετήσιων ακαθάριστων εσόδων της μαρίνας.
Η μαρίνα Αλίμου είναι μία από τις σημαντικότερες στην Ελλάδα και μια από τις μεγαλύτερες στην Ανατολική Μεσόγειο. Η χερσαία ζώνη της έχει επιφάνεια περίπου 210.000 τ.μ. και η θαλάσσια περίπου 428.000 τ.μ. Διαθέτει σήμερα περίπου 1.100 θέσεις ελλιμενισμού για σκάφη αναψυχής διαφόρων μεγεθών και εξυπηρετεί σε μεγάλο βαθμό τις ανάγκες ελλιμενισμού της αγοράς ναύλωσης σκαφών αναψυχής της Αθήνας.
Η συμφωνία προβλέπει την παραχώρηση για περίοδο 40 ετών – με δικαίωμα αμοιβαίας παράτασης για άλλα 10 χρόνια – του δικαιώματος χρήσης, λειτουργίας, διαχείρισης και εκμετάλλευσης της εν λόγω μαρίνας.
Η θυγατρική της Ελλάκτωρ, Ακτωρ Παραχωρήσεις, θα υλοποιήσει εντός της επόμενης πενταετίας επενδύσεις της τάξεως των 50 εκατ. ευρώ.
Στη χερσαία ζώνη της μαρίνας προβλέπεται η ανάπτυξη περίπου 18.000 τ.μ. σύγχρονης σχεδίασης, μοντέρνων ισόγειων ή έως δύο ορόφων κτιριακών εγκαταστάσεων που θα στεγάσουν χρήσεις εστίασης και αναψυχής, ξενοδοχειακών υπηρεσιών, γραφείων, αποθήκευσης και επισκευών σκαφών, καθώς και εμπορικές χρήσεις. Ο περιβάλλον χώρος του χερσαίου τμήματος της μαρίνας θα είναι διαμορφωμένος με τέτοιο τρόπο ώστε να εντάσσονται δρόμοι, πεζόδρομοι, ποδηλατοδρόμοι, χώροι στάθμευσης και χώροι πρασίνου που θα φιλοξενούν υπαίθριες εκδηλώσεις πολιτισμού για τους επισκέπτες. Επιπλέον, οι γραφειακοί χώροι που θα κατασκευαστούν, οι αποθήκες, τα συνεργεία επισκευών και τα εμπορικά καταστήματα, θα εξυπηρετούν τις εταιρείες ναύλωσης επαγγελματικών σκαφών αναψυχής, αλλά και άλλες εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον χώρο των σκαφών, του τουρισμού και της ευρύτερης επιχειρηματικότητας.
Στη θαλάσσια ζώνη της Μαρίνας ιδιαίτερη έμφαση θα δοθεί στον εκσυγχρονισμό σημαντικών τμημάτων για την εύρυθμη λειτουργία της προβλήτας, όπως σύγχρονες εγκαταστάσεις (πίλαρς) για τον ανεφοδιασμό των σκαφών, λοιπές εγκαταστάσεις ασφαλείας, φωτισμός, ασφάλεια (security) με αυτοματοποιημένα συστήματα παρακολούθησης, κ.α.
Η αδειοδότηση των έργων και η έναρξη εργασιών, βάσει χρονοδιαγράμματος της Σύμβασης Παραχώρησης, προβλέπεται να ολοκληρωθεί σε 28 μήνες από την έναρξη της παραχώρησης.
Διαβάστε επίσης:
– Ελλάκτωρ: Η Reggeborgh δείχνει τη δύναμή της ενισχύοντας το ποσοστό της ενόψει γενικής συνέλευσης
– Έκπληξη στην Ελλάκτωρ: Στην πώληση 1,7 εκατ. μετοχών προχώρησε ο Αναστάσιος Καλλιτσάντσης (upd)
Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση