Στον απόλυτο πρωταγωνιστή των αγορών καλοκαιριού αναδεικνύονται τα κλιματιστικά, των οποίων η ζήτηση «εκτοξεύθηκε στα ύψη» λόγω των ακραίων θερμοκρασιών που επικρατούν στην Αττική, αλλά και σε άλλες περιοχές της χώρες.

Σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς, το δίμηνο Ιουνίου – Ιουλίου οι πωλήσεις κλιματιστικών αυξήθηκαν πάνω από 100% (!) σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι, με κάποιες εκτιμήσεις να αναφέρουν ότι άγγιξε ακόμη και το 140%. Το κύμα ζήτησης κορυφώθηκε κατά τις τελευταίες ημέρες του Ιουλίου μετά την προαναγγελία για τον παρατεταμένο καύσωνα, ο οποίος είναι από τους σφοδρότερους που έπληξαν την χώρα από το 1987, όταν και τότε το θερμόμετρο «χτύπησε… κόκκινο».

Πηγές προσκείμενες στις μεγάλες αλυσίδες ηλεκτρονικών ειδών σημειώνουν πως η απότομη αύξηση των πωλήσεων έχει σαν αποτέλεσμα να παρατηρούνται μεγάλες καθυστερήσεις, κυρίως σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη όσον αφορά στην εγκατάσταση των συσκευών. Υπολογίζεται πως αυτή τη στιγμή κατά μέσο όρο τα συνεργεία χρειάζονται περίπου δέκα ημέρες για να γίνει η εγκατάσταση του κλιματιστικού, όταν υπό φυσιολογικές συνθήκες μια τέτοια εργασία δεν ξεπερνάει τις δυο ημέρες.

Κινητικότητα υπάρχει και στην κατηγορία των κινητών, των tablets και lap tops χάρη στο πρόγραμμα ψηφιακή μέριμνα που βρίσκεται σε εξέλιξη. Υπολογίζεται πως αυτή η κατηγορία καταγράφει άνοδο μεταξύ 20% και 30%. Αντίθετα, οι τηλεοράσεις παρά τα σημαντικά αθλητικά γεγονότα που έλαβαν χώρα το φετινό καλοκαίρι, -πρώτα το Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Ποδοσφαίρου και στη συνέχεια οι Ολυμπιακοί Αγώνες– απογοήτευσαν τους επαγγελματίες του κλάδου καθώς κινήθηκαν κατώτερα των προσδοκιών που υπήρχαν ενώ ελαφρά θετικά εκτιμάται πως κινείται και η κατηγορία των λευκών συσκευών (πλυντήρια, ψυγεία, κα.).

Νέα σχολική χρονιά

Τα βλέμματα όλων τώρα στρέφονται στην καταναλωτική περίοδο ενόψει της έναρξης της νέας σχολικής χρονιάς, με όλους τους παίκτες του λιανεμπορίου να προετοιμάζονται λιγότερο ή περισσότερο εντατικά ανάλογα με το αντικείμενό τους. Αλυσίδες όπως τα Public και η Μουστάκας έχουν αρχίσει να δίνουν περισσότερο χώρο στα ράφια τους τα προϊόντα της εποχής, με τους υπαλλήλους να προχωρούν στις ανάλογες εργασίες. Καταλυτικό ρόλο για την πορεία της κίνησης στα φυσικά καταστήματα από τον Σεπτέμβριο θα παίξει και η εξέλιξη της πανδημίας, αλλά και τα πιθανά περιοριστικά μέτρα που ενδεχομένως να χρειαστεί να ληφθούν για να περιορίσουν την εξάπλωσή της.

Διαβάστε ακόμη:

Νέο καμπανάκι για αύξηση του κόστους των πρώτων υλών – Φόβοι για πλήγμα στην κατανάλωση από τις ανατιμήσεις

Σούπερ μάρκετ: Χείρα βοηθείας στις πυρκαγιές σε Βαρυμπόμπη, Ρόδο και Εύβοια – Νερό και φαγητό σε πυρόπληκτους και πυροσβέστες

Όλοι οι πρωταγωνιστές των online αγορών – Ο ρόλος των Amazon, Ebay και η θέση των Public και Skroutz

Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση