Έπεσαν οι υπογραφές για το πολυσυζητημένο deal Mondelez – Chipita, με τον αμερικανικό κολοσσό να ανακοινώνει την εξαγορά της εταιρείας του επιχειρηματία Σπύρου Θεοδωρόπουλου έναντι του ποσού των 2 δισ. δολαρίων.

Το deal θα προσθέσει μια νέα κατηγορία αγαθών στο χαρτοφυλάκιο της Mondelez, ενώ θα διευρύνει και τη γεωγραφική εμβέλεια της εταιρείας.

Όπως έγινε γνωστό, η Mondelez θα χρηματοδοτήσει την εξαγορά με μετρητά, αλλά και νέων τίτλων.

Σημειώνεται πως η Chipita, με ιστορία 40 ετών, είχε το 2020 έσοδα ύψους 580 εκατ. δολαρίων.

Η εξαγορά δεν περιλαμβάνει τη ΝΙΚΑΣ, αλλά ούτε και το μειοψηφικό ποσοστό που κατέχει η Chipita σε ινδική κοινοπραξία.

Η ανακοίνωση της Mondelez

H Mondelēz International ανακοίνωσε σήμερα τη συμφωνία για την εξαγορά της Chipita, μιας εταιρείας με ηγετικό ρόλο και υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης στην κατηγορία προϊόντων ζύμης και πρωινού σνακ στην Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη.

Η Chipita, η οποία ιδρύθηκε στην Ελλάδα πριν από 40 χρόνια, είχε έσοδα περίπου 580 εκατομμύρια δολάρια το 2020 και διαθέτει αποδεδειγμένο ιστορικό σταθερής, αναπτυξιακής πορείας που προέρχεται από το προϊοντικό της χαρτοφυλάκιο με κρουασάν και προϊόντα ζύμης, συμπεριλαμβανομένων των 7Days, Chipicao και Fineti. Η Chipita ήταν στην πρώτη γραμμή της εξέλιξης και της ανάπτυξης σε αυτόν τον τομέα σε πολλές χώρες, λόγω της ισχυρής καινοτομίας της και των δυνατοτήτων παραγωγής που διαθέτει.

«Καλωσορίζουμε στην οικογένεια της Mondelēz International τα γευστικά προϊόντα ζύμης της Chipita τα οποία δίνουν περαιτέρω ώθηση στη στρατηγική μας για να γίνουμε ένας παγκόσμιος ηγέτης στην ευρύτερη κατηγορία των σνακ», δήλωσε ο Dirk Van de Put, Πρόεδρος & Διευθύνων Σύμβουλος της Mondelēz International. «Τα εμβληματικά brands και η σημαντική παρουσία της Chipita σε τόσες πολλές ελκυστικές αγορές αποτελούν ένα ισχυρό στρατηγικό συμπλήρωμα στο υπάρχον χαρτοφυλάκιο μας και στις μελλοντικές μας φιλοδοξίες για ανάπτυξη στην Ευρώπη και πέραν αυτής».

Τα προϊόντα της Chipita, που παράγονται σε 13 εργοστάσια και πωλούνται σε περισσότερες από 50 χώρες, προσεγγίζουν δύο δισεκατομμύρια καταναλωτών. Η εξαγορά θα δώσει τη δυνατότητα στη Mondelēz International να προσφέρει στους καταναλωτές ένα πλήρες χαρτοφυλάκιο προϊόντων αρτοποιίας, όπως μπισκότα, κέικ και, τώρα για πρώτη φορά, προϊόντα ζύμης και να καλύψει την αυξανόμενη καταναλωτική ζήτηση για αυτό το κομμάτι της αγοράς.

Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Chipita, Σπύρος Θεοδωρόπουλος, δήλωσε: «Η Chipita για περισσότερα από 40 έτη στηριζόμενη στην ποιότητα και την καινοτομία δημιούργησε μία νέα κατηγορία σνακ που οι καταναλωτές αγάπησαν διεθνώς. Είμαι βέβαιος ότι η εξαγορά της Chipita από την Mondelez International – μία από τις κορυφαίες εταιρείες σνακ στον κόσμο – θα δημιουργήσει νέες προοπτικές για τους ανθρώπους της και τα προϊόντα της».

Εκτός από την προσθήκη μιας νέας κατηγορίας στο προϊοντικό χαρτοφυλάκιο της Mondelēz International, η εξαγορά αυτή θα ενισχύσει επίσης σημαντικά την παρουσία της εταιρείας στις ταχέως αναπτυσσόμενες αγορές της Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης όπου η δραστηριότητα της Chipita είναι ιδιαίτερα καλά τοποθετημένη.

Η Mondelēz International θα χρησιμοποιήσει το δίκτυο διανομής της Chipita στην Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη για να ενισχύσει τη δική της διανομή και να συνεχίσει να φέρνει τις μάρκες της στην περιοχή και πέραν αυτής. Η συμφωνία θα προσφέρει επίσης ευκαιρίες καινοτομίας και συνδυασμού σημάτων φέρνοντας τις εμβληματικές μάρκες σοκολάτας της Mondelēz International σε νέες κατηγορίες.