ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Η κυβέρνηση της Βραζιλίας ενέκρινε νωρίτερα αυτόν τον μήνα τη συμφωνία, που προβλέπει ότι το 80% της Εμπραέρ θα περιέλθει στον έλεγχο της Μπόινγκ έναντι τιμήματος 4,2 δισεκατομμυρίων αμερικανικών δολαρίων. Η συμφωνία προβλέπει πως ο αμερικανικός γίγαντας της αεροπορικής βιομηχανίας θα αποκτήσει το σύνολο του τομέα της βραζιλιάνικης εταιρείας που παράγει εμπορικά αεροσκάφη και θα ασκεί πλήρη διοικητικό έλεγχο.
Ο βραζιλιάνος νέος πρόεδρος Ζαΐχ Μπολσονάρου διαβεβαίωσε, στην ανακοίνωση που δημοσιοποίησαν οι υπηρεσίες του όταν ενέκρινε την εξαγορά αυτή, ότι η συμφωνία «προστατεύει» τα συμφέροντα της χώρας του. Κατά τον ακροδεξιό βραζιλιάνο πρόεδρο, οι διοικήσεις των δύο εταιρειών δεσμεύθηκαν να «διατηρήσουν τις θέσεις εργασίας στη Βραζιλία στο σημερινό τους επίπεδο».
Η εξαγορά της Εμπραέρ από την Μπόινγκ εγγράφεται στο πλαίσιο της αναμόρφωσης της παγκόσμιας αγοράς αεροσκαφών μεσαίου μεγέθους/μεσαίων αποστάσεων. Ακολουθεί την αντίστοιχη συμφωνία της Airbus, μεγάλης ανταγωνίστριας της Μπόινγκ, για την εξαγορά του τμήματος της Bombardier το οποίο κατασκευάζει εμπορικά αεροσκάφη. Η Μπομπαρντίερ είναι άμεση ανταγωνίστρια της Εμπραέρ.
Αφού πάρουν το πράσινο φως των μετόχων τους, οι δύο εταιρείες θα πρέπει κατόπιν να εξασφαλίσουν εγκρίσεις από τους φορείς εποπτείας του ανταγωνισμού σε διάφορα κράτη.
Η εξαγορά θα χρειαστεί εξάλλου να ξεπεράσει αρκετές νομικές προκλήσεις στη Βραζιλία. Εργαζόμενοι και πολιτικοί προσκείμενοι στην κεντροαριστερά και την αριστερά είχαν μπορέσει με προσφυγές τους στη δικαιοσύνη να εξασφαλίσουν αποφάσεις που εμπόδιζαν να προχωρήσει το σχέδιο, αλλά οι αποφάσεις αυτές κατόπιν ανατράπηκαν. Αρκετές προσφυγές πάντως εκκρεμοδικούν. Στη δικαιοσύνη έχουν καταφύγει και μειοψηφικοί μέτοχοι, οι αγωγές των οποίων επίσης εκκρεμοδικούν.
Η Εμπραέρ είναι η τρίτη μεγαλύτερη κατασκευάστρια αεροσκαφών στον κόσμο, πίσω από την Μπόινγκ και την Έρμπας, με τζίρο έξι δισεκατομμυρίων δολαρίων και 16.000 εργαζόμενους. Ιδιωτικοποιήθηκε το 1994, αλλά η κυβέρνηση διατήρησε δικαίωμα βέτο (τη λεγόμενη «χρυσή μετοχή») ως προς τις αποφάσεις στρατηγικού χαρακτήρα.
Η εταιρεία παράγει ευρεία γκάμα πολιτικών αεροσκαφών, στρατιωτικών αεροπλάνων — η συγκεκριμένη διεύθυνσή της εξαιρέθηκε από τη συμφωνία με τη Μπόινγκ — και πολυτελών ιδιωτικών τζετ που προτιμούν αρκετοί επιχειρηματίες.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Κ. Ποζρικίδης (ΔΕΘ): Έρχονται παραγωγές Bollywood στη Θεσσαλονίκη – Ενδιαφέρον και από Tata Group
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Πυρετώδεις οι διαβουλεύσεις για τα «κόκκινα» δάνεια – Στη Φρανκφούρτη οι τραπεζίτες
ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Συνέχεια στις διαπραγματεύσεις για τη Forthnet-Ποιο είναι το πιθανότερο σενάριο
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Fitch: Επιβεβαίωσε το BBB- της Ελλάδας, διατήρησε σταθερές τις προοπτικές – Βλέπει ανάπτυξη 2,4% το 2025
- Γιατί ο Καραμανλής έκλεισε την συζήτηση για την προεδρία της Δημοκρατίας – Στήριξε τον Σαμαρά
- Πραγματική φοβέρα ή προετοιμασία για ανακωχή;
- Χρηματιστήριο: Repricing των τραπεζών, αγορές σε μετοχές με μερισματική απόδοση φέρνει η πτώση των επιτοκίων κατά 0,50% από την ΕΚΤ