Με ένα εντυπωσιακό τίμημα, που σύμφωνα με πληροφορίες ξεπερνά τα 1,4 δισ. ευρώ, η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ είναι πολύ κοντά στο να εξασφαλίσει μια σημαντική παραχώρηση, αυτή της Εγνατίας Οδού.

Πρόκειται για τη μεγαλύτερη ιδιωτικοποίηση της χρονιάς, που με το μεγάλο τίμημα που εξασφάλισε, εκτοξεύει τα έσοδα των ιδιωτικοποιήσεων του 2021, ήδη πάνω από το στόχο των 1,7 δισ. ευρώ που είχε τεθεί για φέτος.

Σημειώνεται ότι λίγες εβδομάδες νωρίτερα ολοκληρώθηκε και η συναλλαγή για το Ελληνικό, φέρνοντας στο Δημόσιο έσοδα 300 εκ. ευρώ.

Το ΤΑΙΠΕΔ ζήτησε βελτιωμένη προσφορά από την κοινοπραξία Egis- ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, που ήταν, κατά πληροφορίες, 1,4 δισ. ευρώμε μεγάλη διαφορά από τη δεύτερη προσφορά, της κοινοπραξίας Vinci-ΑΒΑΞ-Μυτιληναίος, οποία ήταν στα 500 εκατ. ευρώ.

Το τίμημα ρεκόρ έφερε μεγάλη ικανοποίηση στην κυβέρνηση αφού πρόκειται για το μεγαλύτερο ποσό που έχει δοθεί μέχρι τώρα σε ανάλογο διαγωνισμό παραχωρήσεων. Το ρεκόρ κατείχε μέχρι πρότινος η παραχώρηση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων στη Fraport η οποία είχε αποφέρει το τίμημα του 1,2 δισ. ευρώ.

Το υψηλό τίμημα, ήταν μια κίνηση ματ του Γιώργου Περιστέρη, που ήθελε πάση θυσία να εξασφαλίσει το έργο.

Η κίνηση αυτή, αντανακλά τη σημασία που έχει η παραχώρηση της Εγνατίας για τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, τόσο γιατί ενισχύει το ανεκτέλεστο υπόλοιπο κατασκευών όσο και γιατί δημιουργεί ένα ισχυρό χαρτοφυλάκιο παραχωρήσεων για την εισηγμένη.

Η σημασία της παραχώρησης

Εφόσον το έργο κατακυρωθεί στην κοινοπραξία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – Egis, θα ενισχύσει το  ανεκτέλεστο του κατασκευαστικού ομίλου που τοποθετείται πλέον στα 3 δισ. ευρώ.

Η σύμβαση παραχώρησης αφορά στην χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση της Εγνατίας Οδού και των τριών καθέτων οδικών αξόνων για χρονική περίοδο 35 ετών. Οι σταθερές επαναλαμβανόμενες ταμειακές ροές που εξασφαλίζει το έργο το κάνουν στα σημαντικότερα στο χαρτοφυλάκιο  παραχωρήσεων του ομίλου.

Η Εγνατία Οδός, μήκους 658 χιλιομέτρων, εκτείνεται από την Ηγουμενίτσα στην Περιφέρεια της Ηπείρου (βορειοδυτική ακτή της Ελλάδας) μέχρι τους Κήπους στην Περιφέρεια Αν. Μακεδονίας και Θράκης (στον συνοριακό σταθμό με την Τουρκία). Οι τρεις κάθετοι οδικοί άξονες, συνολικού μήκους 225 χιλιομέτρων, αποτελούν συνδέσεις της Εγνατίας Οδού με τις γειτονικές χώρες (Αλβανία, Βόρεια Μακεδονία και Βουλγαρία).

Τα σχέδια της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ

Η παραχώρηση της Εγνατίας Οδού είναι ένα έργο κομβικής σημασία για τη  ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, καθώς με αυτό ο Όμιλος καθίσταται πλέον κυρίαρχος στον τομέα των παραχωρήσεων.

Ήδη στις παραχωρήσεις της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ περιλαμβάνονται οι εταιρείες αυτοκινητοδρόμων (ΝΕΑ ΟΔΟΣ και Κεντρική Οδός), στις οποίες η εταιρεία κατέχει το 100% των μετοχών, καθώς και η παραχώρηση για το αεροδρόμιο στο Καστέλι, στην οποία κατέχει το 32,46% των μετοχών.

Επόμενο στοίχημα για την εταιρεία αποτελεί η επιτυχής διαπραγμάτευση με τη Mohegan, για να εξασφαλίσει την πλειοψηφία των μετοχών της κοινοπραξίας Inspire Athens και το καζίνο του Ελληνικού.

Αν πετύχει και αυτό οι υπεραξίες και οι αποδόσεις που εξασφαλίζει σε βάθος χρόνου είναι μεγάλες. Σημειώνεται ότι σχέδια της εταιρείας είναι  να αυξήσει το χαρτοφυλάκιο των παραχωρήσεών της και να προχωρήσει στη  δημιουργία αυτόνομης εταιρείας παραχωρήσεων με εξασφαλισμένες αποδόσεις και να την εισάγει ξεχωριστά στο Χρηματιστήριο Αθηνών.

Γι αυτό και ο εισηγμένος όμιλος δεν σταματάει εδώ. Υπενθυμίζεται ότι διεκδικεί όλα τα μεγάλα projects του ΤΑΙΠΕΔ  που βρίσκονται σε διαγωνιστική διαδικασία αυτό το διάστημα: Μετά την Εγνατία  Οδό, διεκδικεί  την ιδιωτικοποίηση της ΛΑΡΚΟ, την υποθαλάσσια αποθήκη Καβάλας και τα περιφερειακά λιμάνια.

Επίσης πριν λίγες ημέρες απέκτησε τα ποσοστά μειοψηφίας φτάνοντας στο 100% των μετοχών της ΗΡΩΝ, μια κίνηση που δίνει τη δυνατότητα στον όμιλο να ενισχύσει τις στρατηγικές του συνεργασίες.

Υπενθυμίζεται ότι πριν ένα μήνα η ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ  συμφώνησε με την Motor Oil  να συμμετάσχει με ποσοστό 50% στη μεγάλη επένδυση κατασκευής μονάδας ηλεκτροπαραγωγής στην Κομοτηνή που σχεδιάζει η ΓΕΚ Τέρνα, καθώς και ότι η Motor Oil θέλει να ενισχύσει την παρουσία της στην ηλεκτροπαραγωγή.

Η ΗΡΩΝ είναι ένας από τους κορυφαίους παρόχους ηλεκτρικής ενέργειας και φυσικού αερίου, με περισσότερους από 270.000 πελάτες  και δύο μονάδες ηλεκτροπαραγωγής με καύσιμο το φυσικό αέριο στην περιοχή της Βοιωτίας (ΗΡΩΝ Ι και ΗΡΩΝ ΙΙ), η συνολική ισχύς των οποίων ανέρχεται σε περίπου 600 MW.

Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ισχυρός πυλώνας της εθνικής προσπάθειας για ανάκαμψη της ελληνικής οικονομίας

Σημειώνεται ότι η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ υλοποιεί έργα κι επενδύσεις συνολικού προϋπολογισμού της τάξης των 3,5 δισ. ευρώ, ενώ συμπεριλαμβανομένου του επενδυτικού προγράμματος της ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ, το συνολικό αποτύπωμα των έργων και των επενδύσεων του Ομίλου φτάνει τα 5 δισ. ευρώ, καθιστώντας τον βασικό πυλώνα της εθνικής προσπάθειας για ανάκαμψη της ελληνικής οικονομίας.

Η ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή στην οποία έχουν επενδυθεί σήμερα περίπου 2 δισ. ευρώ, είναι το μεγάλο asset του ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, και συνεχίζει να την αναπτύσσει δυναμικά με νέες επενδύσεις άνω των 1,7 δισ. ευρώ στην παραγωγή και αποθήκευση καθαρής ενέργειας και σε έργα περιβάλλοντος και διαχείρισης απορριμμάτων.

Σημειώνεται ότι είναι από τις πρώτες εταιρείες που μπήκαν στον κλάδο της απορριμμάτων αναλαμβάνοντας διαχείριση των απορριμμάτων όλης της Πελοποννήσου.

Πρόκειται για ένα από τα μεγαλύτερα έργα ΣΔΙΤ στη χώρα μας, στο οποίο ανάδοχος είναι η ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ (ΤΕΝΕΡΓ), με το ύψος την επένδυσης να ανέρχεται στα 168 εκ. ευρώ.

Η εταιρεία έχει αναλάβει την κατασκευή 3 μονάδων επεξεργασίας στερεών αποβλήτων στην Παλαιοχούνη Αρκαδίας (Δήμος Τρίπολης), στη Σκάλα Λακωνίας (Δήμος Ευρώτα) και στην Καλλιρρόη Μεσσηνίας (Δήμος Οιχαλίας), καθώς και 2 Σταθμών Μεταφόρτωσης Απορριμμάτων στη Νέα Κίο (Αργολίδα) και το Σπαθοβούνι (Κορινθία), και ξεκινά τις εργασίες ανεξάρτητα από την πορεία του φακέλου (που αφορά τη χρηματοδότηση του έργου από το ΕΣΠΑ).

Πρόκειται για ένα από τα μεγαλύτερα και πιο συζητημένα περιβαλλοντικά έργα της δεκαετίας που μας πέρασε που πλέον ξεκίνησε να κατασκευάζεται.

Η επίσκεψη του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη στα έργα για τις μονάδες αποβλήτων στην Τρίπολη, που θα πραγματοποιηθεί τη Δευτέρα, υπογραμμίζει τη σημασία του έργου, αλλά και της σταθερής επενδυτικής στρατηγικής του ισχυρού ελληνικού ομίλου.

Το ζήτημα της διαχείρισης των απορριμμάτων στην Πελοπόννησο, αποτελεί εκτός από μείζον περιβαλλοντικό και οικονομικό ζήτημα καθώς στην Ελλάδα επιβάλλονται υψηλά πρόστιμα από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή (15 εκατ. ευρώ ανά εξάμηνο μεταξύ 2015 και 2018).

Τέλος, ο Όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ είναι ένας από τους πλέον εξωστρεφείς ελληνικούς Ομίλους, με δραστηριότητα σε 16 χώρες στην Ευρώπη, τις Ηνωμένες Πολιτείες και τη Μέση Ανατολή και συνολικά 3.500 εργαζόμενους.

Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση