Μεγάλη επένδυση και στο Ελ. Βενιζέλος

Η Ελλάδα θα υποδεχθεί φέτος τους επισκέπτες της με 14 αεροδρόμια αναβαθμισμένα με νέες υπηρεσίες και περισσότερες ανέσεις, ενώ ο σχεδιασμός περιλαμβάνει μεγάλη επένδυση στο αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος της Αθήνας και την αναβάθμιση ακόμα 23 αεροδρομίων μεταξύ των οποίων της Καλαμάτας.

Όπως έχει ήδη ανακοινωθεί η Fraport Greece στην οποία συμμετέχουν ο γερμανικός διαχειριστής αεροδρομίων Fraport ΑG και ο ελληνικός Όμιλος Κοπελούζου, έχει ολοκληρώσει το επενδυτικό της πρόγραμμα ύψους 440 εκατ. ευρώ για τη μεταμόρφωση 14 αεροδρομίων.

Το μεγαλύτερο εξ αυτών, για την αναβάθμιση του οποίου επενδύθηκαν 100 εκατ. ευρώ, είναι το αεροδρόμιο Μακεδονία της Θεσσαλονίκης, το οποίο διαθέτει πλέον έναν νέο τερματικό σταθμό ο οποίος συνδέεται με τον προ υπάρχων με αερογέφυρες. Με αυτό τον τρόπο διπλασιάστηκε η συνολική έκταση των αεροσταθμών του αεροδρομίου. Νέοι χώροι check-in, διπλάσιες πύλες αναχώρησης, νέα καταστήματα εστίασης και αγορών έχουν δημιουργήσει ένα νέο περιβάλλον στο αεροδρόμιο της συμπρωτεύουσας στο οποίο είναι προγραμματισμένο να μεταβεί αύριο Τετάρτη ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, στο πλαίσιο των εγκαινίων της αναβάθμισης.

Σύμφωνα την Intrakat, η κατασκευαστική εταιρεία που είχε επιλέξει η Fraport Greece, η αναβάθμιση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων είναι το μεγαλύτερο κατασκευαστικό EPC (engineering, procurement and construction) έργο που εκτελέστηκε τα τελευταία χρόνια στην Ελλάδα συνολικού ύψους 400 εκατ. ευρώ. Ολοκληρώθηκε και παραδόθηκε από την Intrakat έγκαιρα (τρεις μήνες νωρίτερα από τα χρονοδιαγράμματα) παρά τις 427 αδειοδοτήσεις και εγκρίσεις που χρειάσθηκαν.

Το έργο συνοπτικά περιλαμβάνει διαδρόμους προσγείωσης – απογείωσης 20 χλμ. και 330.000 τ.μ. κτήρια. Τα 14 αεροδρόμια εξυπηρετούν 30 εκατομμύρια επισκέπτες ετησίως.

Η επένδυση της Fraport Greece ξεκίνησε τον Απρίλιο του 2017, παράλληλα με την έναρξη της παραχώρησης για τη διαχείριση και ανάπτυξη έντεκα αεροδρομίων σε νησιά και τρία στην ηπειρωτική Ελλάδα.

Τα αεροδρόμια στα οποία τα έργα αναβάθμισης ολοκληρώθηκαν πρώτα ήταν της Ζάκυνθου, της Κρήτης στα Χανιά και της Καβάλας.

Στη Ζάκυνθο, υλοποιήθηκε η ανακαίνιση και αναδιαμόρφωση του τερματικού σταθμού. Τα check- in αυξήθηκαν κατά 35% και τα σημεία ασφαλείας κατά 150%.

Στο αεροδρόμιο Χανίων αναδιοργανώθηκε πλήρως ο αεροσταθμός, οι πύλες αυξήθηκαν κατά 25% και τα σημεία ασφαλείας και ελέγχου διπλασιάστηκαν.

Ανάλογες εργασίες ανακαίνισης πραγματοποιήθηκαν και στην Καβάλα όπου στο Μέγας Αλέξανδρος, μεταξύ άλλων, επεκτάθηκε ο τερματικός σταθμός κατά 1.900 τ.μ.

Στην ηπειρωτική χώρα, ένα ακόμα αεροδρόμιο που άλλαξε εντελώς είναι αυτό του Ακτίου το οποίο επεκτάθηκε κατά 2.500 τ.μ, αναμορφώθηκε πλήρως και έχει πλέον 14 check-in, 7 πύλες αναχώρησης και διπλάσια σημεία ασφαλείας.

Στη Σάμο, μετά και την ολοκλήρωση των έργων εκσυγχρονισμού και την επέκταση κατά 1.500τ.μ., έχουν προκύψει αύξηση του αριθμού των check-in, των πυλών αναχώρησης και των σημείων ασφαλείας.

Το αεροδρόμιο της Σκιάθου, είναι μεγαλύτερο κατά 2.200 τ.μ. και πλήρως ανακαινισμένο, ενώ στη Μυτιλήνη, το Οδυσσέας Ελύτης, διαθέτει έναν εκ βάθρων ολοκαίνουργιο σύγχρονο και άνετο αεροσταθμό έκτασης 7.100 τ.μ.

Τα έργα που ολοκληρώθηκαν στο αεροδρόμιο Άννα Πολλάτου της Κεφαλονιάς έχουν δώσει έναν νέο αεροσταθμό επιφάνειας 10.700 τ.μ, αυξημένα check-in κατά 70%, με διπλάσια σημεία ασφαλείας και διπλάσιες πύλες αναχωρήσεων.

Ο ολοκαίνουργιος και μεγαλύτερος κατά 50% αεροσταθμός στο αεροδρόμιο Μυκόνου, στολίδι για το νησί που συνδυάζει την κυκλαδίτικη αρχιτεκτονική με τις σύγχρονες αεροδρομικές υποδομές, έχει πλέον περισσότερα check-inκαι πύλες αναχωρήσεων ενώ έχει αξιοποιηθεί πλήρως η επέκταση του τερματικού σταθμού για τη διευκόλυνση των επιβατών και των χρηστών του αερολιμένα.

Το αεροδρόμιο της Ρόδου, έχει μια εντελώς διαφορετική και αναβαθμισμένη εικόνα. Πρόκειται για ένα σύγχρονο αεροδρόμιο διεθνών προδιαγραφών, με αναδιαμορφωμένο τον χώρο στάθμευσης αεροσκαφών και αύξηση σημείων check-in, ιμάντων παραλαβής αποσκευών και σημείων ασφαλείας και ελέγχου.

Το ίδιο ισχύει και για το Ιωάννης Καποδίστριας της Κέρκυρας που παραδόθηκε το δεύτερο τρίμηνο του 2020. Ο νέος τερματικός σταθμός επιφάνειας 10.400 τ.μ. ως επέκταση του υφιστάμενου φιλοξενεί 28 check-in, 8 σημεία ελέγχου και 12 πύλες αναχώρησης.

Τα τρία αεροδρόμια που ακολούθησαν είναι εκείνα της Κω, της Σαντορίνης και το Μακεδονία της Θεσσαλονίκης.

Στην Κω, η Fraport Greece, προχώρησε σε κατασκευή νέου αεροσταθμού συνολικής έκτασης 23.000 τ.μ., στην κατασκευή νέου χώρου στάθμευσης αεροσκαφών και στην αναδιαμόρφωση του υπάρχοντος.

Στη Σαντορίνη, ο νέος αεροσταθμός 15.000 τ.μ., αναβαθμίζει την ταξιδιωτική εμπειρία.

Όπως εκτιμάται το επόμενο διάστημα θα βγει από το συρτάρι η επέκταση του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών Ελευθέριος Βενιζέλος, επένδυση ύψους 500 εκατ. ευρώ που καθυστέρησε λόγω της πανδημίας, παράλληλα με την αξιοποίηση ακόμα 23 περιφερειακών αεροδρομίων.

Μεταξύ αυτών το αεροδρόμιο της Καλαμάτας το οποίο τα τελευταία χρόνια (πριν την πανδημία) είχε καταγράψει σημαντικές επιδόσεις κυρίως εξαιτίας του Costa Navarino. Μάλιστα υπάρχουν εκτιμήσεις για επενδυτικό ενδιαφέρον από τους επιχειρηματίες Αχ. Κωνσταντακόπουλο (Costa Navarino) και Ε. Βασιλάκη (Aegean), χωρίς να αποκλείεται ενδιαφέρον να εκδηλώσει και η Fraport Greece.

Διαβάστε επίσης

Γιώργος Βήλος (Fraport Greece): «Πόλος έλξης» το αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης