ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Σε τροχιά εκτεταμένου εκσυγχρονισμού «κινείται» το μετρό στη Γαλλία, καθώς η Εgis έχει προχωρήσει στην υπογραφή δύο νέων συμβάσεων διαχείρισης έργου για το δεύτερο πιο πολυσύχναστο δίκτυο της χώρας.
Πρωτοπόρος και παγκόσμιος ειδικός στα αυτόματα δίκτυα μετρό, η Egis, που έχει σημαντική παρουσία στην ελληνική αγορά (Μετρό Θεσσαλονίκης/Κοινοπραξία Thema, Εγνατία Οδός και Αττική Οδός/Νέα Εγνατία Οδός) ανέλαβε από τη SYTRAL Mobilités δύο συμβάσεις διαχείρισης έργου για τον εκσυγχρονισμό των γραμμών A και D του μετρό της Λυών. Μετά την αυτοματοποίηση της γραμμής Β το 2022, η SYTRAL Mobilités σχεδιάζει τον εκσυγχρονισμό της γραμμής D έως το 2030 και τον εκσυγχρονισμό και αυτοματοποίηση της γραμμής A έως το 2035.
Η SYTRAL Mobilités έχει ανακοινώσει ένα πλήρες επενδυτικό πρόγραμμα ύψους 1,6 δισεκατομμυρίων ευρώ για τον εκσυγχρονισμό του τετραγραμμικού δικτύου μετρό της Λυών μέχρι το 2035, το οποίο περιλαμβάνει, εκτός από τις γραμμές A και D, και τις γραμμές B και C, και την αναβάθμιση του κεντρικού κέντρου ελέγχου λειτουργίας.
Γραμμή A και D: Τι περιλαμβάνουν τα έργα προϋπολογισμού άνω του 1 δισ.
Με 14 σταθμούς σε μήκος 9,2 χιλιομέτρων, η γραμμή Α που τέθηκε σε λειτουργία το 1978, είναι μία από τις πιο πολυσύχναστες γραμμές τους δικτύου, εξυπηρετώντας καθημερινά περί τους 230.000 επιβάτες. Συνδέει τον σταθμό Lyon-Perrache στα νοτιοδυτικά με το επιχειρηματικό πάρκο La Soie στο Vaulx-en-Velin στα ανατολικά.
Στόχος του εκσυγχρονισμού της γραμμής Α είναι η αύξηση της χωρητικότητας για την αντιμετώπιση της αναμενόμενης αύξησης της επιβατικής κίνησης έως το 2035/2040, η αντιμετώπιση της τεχνικής απαξίωσης με αντικατάσταση παλαιωμένου εξοπλισμού και συστημάτων και η βελτίωση της άνεσης και της ασφάλειας των επιβατών με την εισαγωγή νέων συρμών και την εγκατάσταση θυρών ασφαλείας στις αποβάθρες.
Η κοινοπραξία ESALY (Egis-Setec για το μετρό A της Λυών), με επικεφαλής την Egis, έχει αναλάβει τη διαχείριση του έργου από τη SYTRAL Mobilités. Να σημειωθεί δε, ότι το έργο εκσυγχρονισμού ύψους 686 εκατομμυρίων ευρώ, περιλαμβάνει την πλήρη αυτοματοποίηση του συστήματος ελέγχου της γραμμής, την αντικατάσταση του τροχαίου υλικού με νέας γενιάς συρμούς, με μακρύτερους συρμούς (τέσσερα βαγόνια αντί για τρία), την εγκατάσταση θυρών ασφαλείας στις αποβάθρες, την αναβάθμιση πολλών σταθερών εγκαταστάσεων για να υποστηρίξουν την αυξημένη κίνηση (π.χ. ηλεκτροδότηση) και την ανακαίνιση του αμαξοστασίου Poudrette για την ενσωμάτωση του νέου τροχαίου υλικού.
Όσον αφορά στη γραμμή D, είναι η πρώτη πλήρως αυτόματη γραμμή μεγάλης κλίμακας στον κόσμο, η πιο πολυσύχναστη του δικτύου με 300.000 επιβάτες καθημερινά. Συνδέει την ανατολική με τη δυτική πλευρά της πόλης, εξυπηρετώντας 15 σταθμούς σε μήκος 12,6 χιλιομέτρων από τον σταθμό Gare de Vaise έως τον Gare de Vénissieux. Είναι πλήρως αυτόματη (GoA4) με αυτόματο πιλότο τύπου CBTC.
Πρόκειται για μία γραμμή, που από την έναρξη της λειτουργίας της το 1992 διέθετε καινοτόμα συστήματα: αυτόματη προστασία από πτώσεις στις αποβάθρες μέσω υπέρυθρων δοκών ασφαλείας (αντί των συνηθισμένων θυρών αποβάθρας) και υψηλής απόδοσης αυτόματο πιλότο που ρυθμίζει την απόσταση των συρμών με χρήση κινητών, παραμορφώσιμων «μπλοκ», παρόμοιο με τα σημερινά συστήματα CBTC, σε αντίθεση με τα σταθερά μπλοκ του παρελθόντος. Το σύστημα αυτό υπήρξε πρόδρομος για την αυτοματοποίηση της γραμμής 14 του μετρό Παρισιού.
Με τον εκσυγχρονισμό της γραμμής, η SYTRAL Mobilités στοχεύει σε 4 αποτελέσματα: την παροχή συγκοινωνιακής προσφοράς προσαρμοσμένης στη μελλοντική ζήτηση (μετάβαση από δίδυμα σε τετραπλά βαγόνια), την ενίσχυση της ελκυστικότητας και της άνεσης των επιβατών, την αντιμετώπιση της τεχνικής απαξίωσης του εξοπλισμού, κυρίως των αυτοματισμών της δεκαετίας του 1990 και τέλος τη βελτιστοποίηση του λειτουργικού κόστους, περιλαμβανομένου του κόστους ενέργειας και συντήρησης.
Τη διαχείριση του έργου-πρόκληση έχει αναλάβει η κοινοπραξία MELYD, αποτελούμενη από τις Egis (επικεφαλής), Systra και το αρχιτεκτονικό γραφείο Ferrand-Sigal με έδρα τη Λυών. Το έργο ύψους 339 εκατομμυρίων ευρώ περιλαμβάνει την ανανέωση του συστήματος αυτόματου πιλότου, την ενίσχυση του στόλου με την προσθήκη 18 νέων συρμών στους ήδη υπάρχοντες 36, την αναβάθμιση του συστήματος προστασίας επιβατών στις αποβάθρες για την ασφαλή επιβίβαση σε τετραπλούς συρμούς, την προσαρμογή των υποδομών με επέκταση του αμαξοστασίου, και τον εκσυγχρονισμό του απαιτούμενου εξοπλισμού και συστημάτων.
Egis: Παγκόσμιος ηγέτης σε βελτιστοποιημένα και βιώσιμα αυτόματα συστήματα μετρό
Τον τίτλο του παγκόσμιου ηγέτη σε βελτιστοποιημένα και βιώσιμα αυτόματα συστήματα μετρό, έχει λάβει η Egis, μετά την αυτοματοποίηση της γραμμής Β στη Λυών, της γραμμής 1 στη Λιλ, της M2 στη Λωζάνη και της γραμμής 1 στην Πόλη του Μεξικού. Τα έργα αυτά βελτιστοποιούν τις υπάρχουσες υποδομές μεταφορών αυξάνοντας τη χωρητικότητα, την ανθεκτικότητα και ταυτόχρονα μειώνουν το ανθρακικό αποτύπωμα και ενισχύουν την ελκυστικότητα των μέσων μεταφοράς, γεγονός που συμβάλει και στο μεταβατικό στάδιο της μετακίνησης προς βιώσιμα μέσα. Αυτό προϋποθέτει την αντιμετώπιση σημαντικών τεχνικών και κοινωνικών προκλήσεων, διατηρώντας παράλληλα την ποιότητα και την ασφάλεια λειτουργίας κατά την εκτέλεση των έργων.
Στα νέα έργα του εκσυγχρονισμού των γραμμών Α και D, η γαλλική εταιρεία έχει αναλάβει τις ακόλουθες αρμοδιότητες:
- την εκτέλεση κλασικών καθηκόντων διαχείρισης έργου, παρακολουθώντας απόδοση, κόστος και χρονοδιαγράμματα σε όλα τα στάδια,
- την ενσωμάτωση προσέγγισης οικολογικού σχεδιασμού και οικολογικής μετάβασης,
- την ανάπτυξη ενός λεπτομερούς και ανθεκτικού σεναρίου μετάβασης της γραμμής A σε πλήρη αυτοματοποίηση και της γραμμής D σε αναβαθμισμένη αυτοματοποίηση, συμπεριλαμβανομένων ευαίσθητων εγκαταστάσεων όπως η επέκταση του αμαξοστασίου σε λειτουργικό δίκτυο,
- τη διασφάλιση βέλτιστων συνθηκών λειτουργίας κατά τη διάρκεια των εργασιών και των δοκιμών των νέων συστημάτων,
- την προσαρμογή των υφιστάμενων υποδομών (σταθμοί, σήραγγες, αμαξοστάσια) για την ενσωμάτωση νέων συστημάτων με τις καλύτερες δυνατές συνθήκες ασφάλειας και άνεσης και
- τη διαχείριση της απόδοσης των συστημάτων με ταυτόχρονη διασφάλιση των βέλτιστων όρων για τις δημόσιες συμβάσεις.
Διαβάστε επίσης:
Νέα προσθήκη στον στόλο του ΟΑΣΘ – Έρχονται 50 αρθρωτά λεωφορεία με ανοιχτό, ηλεκτρονικό διαγωνισμό
Σιδηρόδρομος: Όλες οι αλλαγές που φέρνει το νέο νομοσχέδιο του Κωνσταντίνου Κυρανάκη
Κυρανάκης – Οδηγοί ταξί: Συνεχίζεται η «μάχη» για τις λεωφορειολωρίδες
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Βασιλίσσης Όλγας: Τον Σεπτέμβριο ολοκληρώνεται η ανάπλαση – Πού εντοπίζονται καθυστερήσεις
- Μπρα ντε φερ ΡΑΑΕΥ – ΔΕΔΔΗΕ για το WACC: Ως 7,2% θέλει η ΡΑΑΕΥ-Σήμερα οι αποφάσεις
- Νέα πλατφόρμα για τα προγράμματα στεγαστικής πολιτικής – Πώς θα λειτουργεί
- Συμμαχία Χαρδαλιά – ΕΤΑΔ για την αξιοποίηση του Τάε Κβο Ντο στο Φάληρο
