ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Στο εργαλείο του δανεισμού με κρατική εγγύηση αναφέρθηκε ο επικεφαλής της Aegean Airlines, Ευτύχης Βασιλάκης, ως τρόπο ενίσχυσης της ρευστότητας, σε ύψος ανάλογα με τα μεγέθη της κάθε εταιρείας.
Δεύτερο εργαλείο είναι επιδότηση εργασίας, είπε, ενώ τόνισε ότι η Aegean πριν από την κρίση ήταν μια ισχυρή εταιρεία και αυτό λαμβάνεται υπ’ όψιν.
«Κάνουμε ό,τι μπορούμε και δεν είναι δυνατό να μην στραφούμε για βοήθεια και στο κράτος, ειδικά με δεδομένο ότι οι άλλες αεροπορικές εταιρείες στην Ευρώπη το έχουν κάνει και μάλιστα με μεγάλα κεφάλαια», τόνισε, συμπληρώνοντας: «Ακόμη κι αν υπήρχε η σκέψη να μη στραφούμε σε κρατική ενίσχυση, δεν θα είναι δίκαιο, τη στιγμή που οι υπόλοιποι ανταγωνιστές μας στην Ευρώπη το κάνουν».
Από το ύψος της κρατικής ενίσχυσης που θα λάβουμε θα καθοριστεί το μέγεθος που θα διατηρήσουμε, σημείωσε, εξηγώντας, ότι αν λάβει ικανή κρατική ενίσχυση θα διατηρήσει το σημερινό δίκτυο πτήσεων μειώνοντας μόνο τις συχνότητες. Στην αντίθετη περίπτωση η εταιρεία θα μειώσει πτήσεις και θα μικρύνει σημαντικά.
Κανείς δεν ξέρει ακριβώς τι πρόκειται να έρθει και επειδή υπάρχει αυτή η έλλειψη δυνατότητας να προβλέπουμε χρειάζεται μεγαλύτερη ευελιξία, σημείωσε.
Ανέφερε επίσης ότι η Aegean Airlines έχει πιστωτική γραμμή 120 εκατ. ευρώ στις 4 συστημικές τράπεζες, από 30 εκατ. ευρώ σε κάθε τράπεζα. Όπως είπε, οι δύσκολοι μήνες για τη ρευστότητα της εταιρείας είναι μέχρι τον Ιούνιο ενώ από τον Ιούλιο εκτιμά ότι θα υπάρξει μικρή βελτίωση με τη σταδιακή επάνοδο των πτήσεων.
Μιλώντας για το 2021, σημείωσε ότι δεν μπορούμε να κάνουμε εκτιμήσεις, αλλά μόνο wishful thinking, και αυτό είναι να είμαστε το 2021 στο 75-80% των μεγεθών του 2019, δηλαδή 30% κάτω από αυτό που προέβλεπαν οι εκτιμήσεις προ πανδημίας.
“Πρέπει να μειώσουμε το κόστος/μονάδα, γιατί θα είμαστε μικρότεροι και αν δεν μειώσουμε τα κόστη θα είμαστε πολύ λιγότερο αποδοτικοί”, σημείωσε
Όπως τόνισε νωρίτερα ο κ. Βασιλάκης, η Aegean Airlines είχε μείωση εσόδων κατά 15% στο πρώτο τρίμηνο, εξαιτίας των συνεπειών της πανδημίας που κράτησε στο έδαφος τα αεροπλάνα τον Μάρτιο.
Στην τηλεδιάσκεψη με θεσμικούς επενδυτές ο επικεφαλής της εταιρείας περιέγραψε τον τρόπο με τον οποίο η πανδημία επηρέασε την αεροπορία στην Ευρώπη σημειώνοντας ότι το 85% του στόλου των ευρωπαϊκών αεροπορικών εταιρειών στα τέλη Μαρτίου παρέμεναν προσγειωμένα.
Και το δεύτερο τρίμηνο, όπως επισημάνθηκε, θα είναι εξαιρετικά δύσκολο, με την εταιρεία να έχει σταθερά έξοδα 25 εκατ. ευρώ τον μήνα χωρίς να έχει ουσιαστικά έσοδα. Αυτό σημαίνει ότι η εταιρεία «καίει» κεφάλαιο 40 εκατ. ευρώ κάθε μήνα, σημείωσε ο κ. Ευτύχης Βασιλάκης και η ρευστότητα στα τέλη Ιουνίου θα είναι 345 εκατ. ευρώ..
«Το 2020 θα είναι χωρίς αμφιβολία ο χειρότερος χρόνος στην ιστορία μας και θα αποτελέσει πρόκληση στην ικανότητά μας να προσαρμοζόμαστε και να επιβιώνουμε», τόνισε.
«Είναι μια πολύ βαριά κρίση, που μπορεί να κοστίσει τη βιωσιμότητα, την αποδοτικότητά της αλλά και την ύπαρξή των αεροπορικών εταιρειών», σημείωσε ο κ. Βασιλάκης.
Σε διαθεσιμότητα τον Μάρτιο το 70% των εργαζομένων
Περιμένουμε τις επόμενες 7 με 10 ημέρες, όταν η κυβέρνηση θα έχει ανακοινώσει το νέο πρόγραμμα επιδότησης εργασίας, για να αποφασίσουμε τι συνδυασμό επιλογών θα κάνουμε για τους εργαζόμενούς μας, δήλωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος της Aegean Airlines κ. Δημήτρης Γερογιάννης στη σημερινή τηλεδιάσκεψη με τους θεσμικούς, αναφερόμενος στις επιπτώσεις της μεγάλης κρίσης στους εργαζόμενους.
Τόνισε ότι το μέτρο της διαθεσιμότητας που πήρε η κυβέρνηση τον Μάρτιο χρησιμοποιήθηκε από το 70% των εργαζομένων της Aegean.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Έλον Μασκ: Θετικός σε αλλοδαπούς εργάτες για hi tech εταιρείες – Αντιδρούν σκληροπυρηνικοί του Τραμπ
- Βόζεμπεργκ- Κατεπείγουσα ερώτηση στην Ύπατη Εκπρόσωπο της ΕΕ: «Για τις νέες τουρκικές προκλήσεις»
- Παπουτσάνης: Στο 22,85% μειώθηκε το ποσοστό του Γ. Γκάτζαρου
- Κακοκαιρία: Ήχησε το 112 στην Εύβοια – «Περιορίστε τις μετακινήσεις σας»