ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Περιεχόμενα
Την πρόθεση της διοίκησης της Aegean να συνεχίσει και τα επόμενα χρόνια τη γενναιόδωρη μερισματική πολιτική που ξεκίνησε φέτος, επεσήμανε χθες ο Πρόεδρος της εταιρείας Ευτύχης Βασιλάκης, μιλώντας στην τηλεδιάσκεψη με τους αναλυτές, για τα αποτελέσματα του 2023.
Όπως είπε το 2023 ήταν η πρώτη χρήση μετά από 4 χρόνια που μοιράζει μέρισμα, μοιράζοντας το 40% των καθαρών της κερδών. Και αυτό το έκανε η εταιρεία έχοντας καλύψει όλες τις υποχρεώσεις της που είχαν ανακύψει από την πανδημία.
Τα επόμενα χρόνια, σημείωσε ο κ. Βασιλάκης, στον βαθμό που το επιτρέπει η πορεία της εταιρείας, στόχος της διοίκησης είναι να ακολουθήσει ανάλογη μερισματική πολιτική.
Ταυτόχρονα τόνισε ότι αυξήθηκε και το ποσό των κερδών που μοιράστηκαν στους εργαζόμενους, ως bonus, και έφτασαν τα 18 εκ. ευρώ το 2023, από 13 εκ. ευρώ το 2022 και 6 εκ. πριν την πανδημία το 2019.
Η Γενική Συνέλευση της εταιρείας θα πραγματοποιηθεί την Τρίτη 30 Απριλίου, και τότε θα προσδιοριστεί η ημερομηνία αποκοπής του μερίσματος.
Ανοδικό και το 2024
Σχετικά με την πορεία του πρώτου τριμήνου, σημείωσε ότι η επιβατική κίνηση είναι αυξημένη σε σχέση με πέρσι και το ποσοστό πληρότητας αντίστοιχο αλλά οι θέσεις επιβατών αυξημένες, και επομένως τα έσοδα της εταιρείας κινούνται ανοδικά.
Το 2024 η εταιρεία θα προσθέσει 1,2 εκ. θέσεις επιβατών επιπλέον, από τις οποίες οι 800.000 αφορούν στις πτήσεις εξωτερικού και οι 400.000 στις πτήσεις εσωτερικού, φθάνοντας συνολικά τις 19,5 εκ. θέσεις.
Ικανοποιητικές αποζημιώσεις από την Pratt & Whitney
Όπως ανέφερε ο Πρόεδρος της Αegean, η εταιρεία αναμένεται να λάβει ικανοποιητική αποζημίωση για το πρόβλημα που παρουσιάστηκε με στους κινητήρες Whitney, η οποία όπως είπε καλύπτει σημαντικό μέρος της απώλειας που θα δημιουργηθεί από την απόσυρση σταδιακά αεροσκαφών για να γίνουν οι επιδιορθώσεις.
Η εταιρεία θα πραγματοποιεί σταδιακά πρόγραμμα επιδιόρθωσης των 300 αεροσκαφών σταδιακά τα επόμενα 2 χρόνια.
Σημειώνεται ότι η Pratt & Whitney έχει εκδώσει οδηγίες στις αεροπορικές εταιρείες για τον τρόπο επιθεώρησης και συντήρησης των κινητήρων PW1100G-JM.
Τα αποτελέσματα του 2023
Η χρήση 2023, ήταν μια επιτυχημένη χρονιά και αυτό καθρεφτίζεται στα έσοδα, την επιβατική κίνηση, την κερδοοφρία και το μέρισμα, σημείωσε ο κ. Βασλάκης.
Τα Λειτουργικά Κέρδη προ φόρων και τόκων (EBIT) στα €246,8 εκατ. με αύξηση 68% το 2022, και τα κέρδη μετά από φόρους στα €168,7 εκατ., 58% υψηλότερα σε σχέση με το 2022, έκαναν τη διοίκηση να αποφασίσει να προτείνει γενναιόδωρο μέρισμα προς έγκριση από την επόμενη Γενική Συνέλευση ποσού €0,75 ανά μετοχή.
Η εταιρεία αξιοποιώντας την έκρηξη της επιβατικής κίνησης, κατάφερε το 2023 να πετύχει τις καλύτερες επιδόσεις, μέσα σ’ ένα περιβάλλον ισχυρής ζήτησης αλλά και έντονου ανταγωνισμού, υψηλών επιτοκίων και αυξανόμενων στοιχείων κόστους αλλά και αβεβαιοτήτων, καταφέρνοντας να αυξήσει το μερίδιό της.
Το 2023, ο Όμιλος σημείωσε πρόοδο σε όλους τους στρατηγικούς άξονες , συνέχισε τη σταθερή του ανάπτυξη με 30 νέους προορισμούς, αύξησε κατά 4 την παραγγελία των νέων αεροσκαφών Αirbus, που ήταν συνολικά σε 50, ενώ τον Δεκέμβριο 2023 ήδη διαμορφώθηκε και τέθηκε σε λειτουργία το Κέντρο Εκπαίδευσης με τους προσομοιωτές πτήσης αεροσκαφών, ενώ και η νέα Βάση Συντήρησης Αεροσκαφών θα λειτουργήσει το πρώτο τετράμηνο του 2024.
Το 2023, ο Όμιλος προσέφερε 18,9 εκατ. θέσεις, 3 εκατ. περισσότερες από το 2022 και μετέφερε 15,7 εκατ. επιβάτες συνολικά, 3,2 εκατ. περισσότερους σε σχέση με το 2022, και συνολικά 9,5 εκατ. επιβάτες από/προς προορισμούς του εξωτερικού.
Ο συντελεστής πληρότητας διαμορφώθηκε στο 83,4% βελτιωμένος κατά 3,6 π.μ.
H προσθήκη 30 νέων προορισμών στο δίκτυο, φτάνοντας συνολικά τους 180 προορισμούς και η σημαντική αύξηση της προσφερόμενης χωρητικότητας λειτούργησαν ιδιαίτερα αποτελεσματικά σε ένα ανοδικό περιβάλλον εισερχόμενης ζήτησης αλλά και αυξανόμενης δυναμικής των Ελλήνων για ταξίδια στο εξωτερικό.
Η προσφορά 11,2 εκατ. θέσεων στο δίκτυο εξωτερικού σε 49 χώρες αλλά και η αυξημένη διασυνδεσιμότητα μεταξύ προορισμών συνέβαλε στην περαιτέρω βελτίωση της ανταγωνιστικότητας του προϊόντος, στην ενίσχυση της λειτουργίας του κύριου κόμβου της Αθήνας αλλά και της Θεσσαλονίκης και συνεπώς στην ισχυρή αύξηση των εσόδων.
Κέρδη EBITDA €400,4 εκατ., 46% υψηλότερα από το πολύ ισχυρό 2022
Ειδικότερα, ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών για το σύνολο του έτους ανήλθε σε €1,69 δισ., αυξημένος κατά 27% σε σχέση με το 2022. Παρά τις πληθωριστικές πιέσεις στα κόστη η AEGEAN διατήρησε ανταγωνιστική διάρθρωση του κόστους της. Ως αποτέλεσμα, κατέγραψε κέρδη EBITDA €400,4 εκατ., 46% υψηλότερα από το πολύ ισχυρό 2022, γεγονός που συμβάλλει στην ενίσχυση του Ομίλου και επιβεβαιώνει την πλήρη ανάκαμψη από τη διετή περίοδο της πανδημίας.
Τα Λειτουργικά Κέρδη προ φόρων και τόκων (EBIT) διαμορφώθηκαν σε €246,8 εκατ., υπερβαίνοντας κατά 68% το 2022, με το αντίστοιχο περιθώριο να διαμορφώνεται στο 14,6%, ενώ τα Κέρδη μετά από φόρους ανήλθαν στα €168,7 εκατ., 58% υψηλότερα σε σχέση με το 2022.
Η ισχυρή κερδοφορία για το 2023 είχε ως αποτέλεσμα την παραγωγή υψηλών λειτουργικών ταμειακών ροών ύψους €334,8 εκατ. (μετά και την πληρωμή των μισθωμάτων αεροσκαφών), διασφαλίζοντας έτσι και την απρόσκοπτη χρηματοδότηση των 9 νέων αεροσκαφών Α320/321 neo που παραλήφθηκαν το 2023 αλλά και την ταχύτατη εξέλιξη της επένδυσης στο Κέντρο Εκπαίδευσης και τη Βάση Συντήρησης Αεροσκαφών.
Τα ταμειακά διαθέσιμα, ισοδύναμα και λοιπές χρηματοοικονομικές επενδύσεις διαμορφώθηκαν σε €709,3 εκατ. στις 31.12.2023 ενώ τα Ίδια Κεφάλαια διαμορφώθηκαν σε €418,8 εκατ.
Ο συνολικός δανεισμός της Aegean, εξαιρουμένων των μισθώσεων, διαμορφώθηκε στα €220,3 εκατ. με σημαντική μείωση από το 2022, μετά και την αποπληρωμή των δανείων που είχε λάβει κατά τη διάρκεια της πανδημίας.
Διαβάστε επίσης:
Ευτύχης Βασιλάκης (Aegean): Στόχος μας να μοιράζουμε το 40% των κερδών και τα επόμενα χρόνια
Ευτύχης Βασιλάκης: Αυξάνουμε κατά 1,1 εκατ. τις διαθέσιμες θέσεις της Aegean το 2024