Με περισσότερες βάσεις στην περιφέρεια και τα νησιά, και με ετοιμότητα να αναπροσαρμόζει τη στρατηγική της με βάση τις ανάγκες, η Aegean είναι για το 2021 έτοιμη να αντιμετωπίσει οποιοδήποτε σενάριο, είπε μιλώντας στην χθεσινή τηλεδιάσκεψη ο Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας Ευτύχης Βασιλάκης.

Ενισχυμένη από την αύξηση κεφαλαίου και την επιδότηση, με κεφάλαια 180 εκατ. ευρώ, ο επικεφαλής της εταιρείας θεωρεί ότι δεν θα χρειαστεί η εταιρεία άλλα κεφάλαια όσο άσχημα και αν εξελιχθεί το 2021. Αποφεύγοντας να κάνει εκτίμηση για την πορεία όλης της χρονιάς, σημείωσε κάποια θετικά δεδομένα:

-Την πορεία των εμβολιασμών, το 45-50% των Ευρωπαίων θα έχουν εμβολιαστεί τον Ιούνιο

-Τις διμερείς συμφωνίες με Ρωσία, ΗΠΑ και Ισραήλ που ετοιμάζονται και τα πράσινα πιστοποιητικά.

-Την εκτίμηση για μια καλοκαιρινή σαιζόν στο 75%του 2019 τον Ιούλιο και τον Αύγουστο.

Ωστόσο εκτιμά ότι δεν θα είναι ομοιόμορφη η αύξηση των επισκεπτών σε όλη τη χώρα, αφού αναμένεται περισσότερο στην περιφέρεια και τα νησιά και λιγότερο στην Αθήνα.

Οι επιδόσεις της εταιρείας τελικά τους καλοκαιρινούς μήνες κρίνονται από το πόσο θα ανακάμψει η ζήτηση. Η άσκηση για την εταιρεία είναι να μπορεί να εξυπηρετήσει τις περιοχές που πρόκειται να αυξηθεί η ζήτηση και για αυτό θα αυξήσει των αριθμό των βάσεών της  στην περιφέρεια.

Οι πρώτοι μήνες του 2021, όπως είπε ο κ. Βασιλάκης ήταν ιδιαίτερα δύσκολοι, όπως και οι τελευταίοι μήνες του 2020, λόγω του δεύτερου lockdown πρακτικά σε όλη την Ευρώπη, που διαρκεί πάνω από ένα εξάμηνο. Εκτιμά ουσιαστική σταδιακή ανάκαμψη στην αερομεταφορά της Ευρώπης από το δεύτερο εξάμηνο του 2021 υπό την προϋπόθεση της συνέχισης του πρόσφατου βελτιωμένου ρυθμού εμβολιασμών και της αποτελεσματικής εφαρμογής του ψηφιακού πράσινου διαβατηρίου (digital green passport) της Ευρωπαϊκής Ένωσης, το οποίο αναμένεται  το αργότερο από τα τέλη Ιουνίου.

Γρίφος οι εκτιμήσεις για το 2021

Οι πτήσεις εσωτερικού αναμένει να ενισχυθούν με την άρση των μέτρων από το Μάιο για τους μήνες Μάιο και Ιούνιο, ενώ από τον Ιούλιο εκτιμά ότι η πραγματική καλοκαιρινή σαιζόν θα ξεκινήσει. Σύμφωνα με το σχέδιο της εταιρείας αναμένει το 75-80% του τζίρου του 2019, για τους μήνες Ιούλιο και Αύγουστο. Για το δεύτερο τρίμηνο του 2021 η επιβατική κίνηση εκτιμάται στο 35% του 2019.

“Δεν υπάρχει τρόπος να προβλέψουμε τί θα γίνει το καλοκαίρι αλλά πιστεύω ότι η Ελλάδα είναι ένας επιθυμητός τουριστικά προορισμός και εκτιμώ ότι θα αυξηθεί η μεταφορική ικανότητα των αεροπορικών προς τα νησιά, Κρήτη, Ρόδο, Μύκονο, ειδικά μετά τον Ιούλιο”.

Στο πλαίσιο αυτό η Aegean προσαρμόζει τη στρατηγική της στα δεδομένα της πανδημίας και μειώνει την μεταφορική ικανότητα προς Αθήνα και την ενισχύει αντίστοιχα στους προορισμούς της περιφέρειας, ώστε να έχει περισσότερη μεταφορική ικανότητα στους προορισμούς που οι επιβάτες θέλουν να φτάσουν απευθείας.

Το πρόγραμμα της Aegean για τη νέα τουριστική περίοδο του 2021, περιλαμβάνει περισσότερες απευθείας πτήσεις στην περιφέρεια και τα νησιά, ανταποκρινόμενη στην τάση των επισκεπτών του 2020, να παραμένουν για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα στον τουριστικό προορισμό που επιλέγουν στη χώρα μας για τις διακοπές τους, χωρίς τους συχνούς συνδυασμούς 2-3 προορισμών, τάση που αναμένεται να διατηρηθεί όσο διαρκεί η πανδημία.

Όσον αφορά την τουριστική κίνηση σημείωσε ότι η Ελλάδα είναι μεταξύ των κορυφαίων επιλογών για το διεθνή τουρισμό, και εκτίμησε ότι αναμένονται διμερείς συμφωνίες με Ρωσία, ΗΠΑ και Ισραήλ.

Η επόμενη μέρα

“Δεν ξέρουμε ακόμη το μέγεθος που θα έχουμε του χρόνου, πώς θα προχωρήσει η ανάκαμψη και πόσο επιθετικοί θα θέλουμε να είμαστε, όταν επιστρέψουμε στην κανονικότητα”, σημείωσε ο κ. Βασιλάκης εξηγώντας ότι δεν μπορεί να προβλέψει το επίπεδο του μεγέθους και του κόστους της επιχείρησης την επόμενη μέρα από την κρίση. Για τους σχεδιασμούς της εταιρείας τον επόμενο χρόνο απέφυγε να κάνει εκτιμήσεις, καθώς, όπως είπε, “κατά τη διαδικασία που ξαναστηθεί η εταιρεία θέλω να έχουμε ανοιχτές επιλογές και να δείξουμε ευελιξία και στην πράξη να δούμε τί θα κάνουμε”.

“Πέρυσι ένα μήνα μετά το ξεκίνημα της πανδημίας, κανείς από μας δεν περίμενε ότι ακόμη σήμερα θα ήμασταν στην ίδια κατάσταση” γι αυτό πρέπει να έχουμε ευελιξία και αντοχή. Αυτά είναι τα δύο στοιχεία που μετράνε περισσότερο.

Στις 6-12 Μαΐου οι όροι της αύξησης κεφαλαίου

Σχετικά με την αύξηση κεφαλαίου, ο κ. Ευτύχης Βασιλάκης σημείωσε ότι τα 180 εκατ. ευρώ (60 εκατ. αύξηση και 120 εκατ. επιδότηση) που θα ενισχύσουν την εταιρεία, είναι αρκετά για να στηρίξουν την εταιρεία και να είναι έτοιμη για να λειτουργήσει το καλοκαίρι. Το 2021 σημείωσε δεν θα έχει τα κόστη του hedging και θα έχει μικρότερα κόστη και έτσι ακόμη και στο χειρότερο σενάριο που δεν επανέλθει η ζήτηση η εταιρεία δεν θα έχει πρόβλημα κεφαλαίων.

Όσον αφορά τα κόστη, όπως ειπώθηκε το 2020 συνολικά «κάηκαν» 280 εκατ. ευρώ από τα οποία τα 80 στα  κόστη hedging και 50 εκατ. στις αγορές αεροπλάνων. Για το 2021 η εκτίμηση είναι 18-20 εκ. είναι τα κεφάλαια  που κάηκαν το πρώτο τρίμηνο και το Μάιο ή Ιούνιο η εταιρεία θα έχει φτάσει σε break even αν υπάρξει σταδιακό άνοιγμα, χωρίς όμως να έχει καλύψει όσα θα έχει «κάψει» τους πρώτους μήνες τους έτους.

Νέες παραλαβές

H εταιρεία θα παραλάβει εντός του Μαΐου το τέταρτο Α321neo και ένατο συνολικά αεροπλάνο της οικογένειας Airbus A320 neo από τη συνολική παραγγελία των 46 αεροσκαφών, που είναι προγραμματισμένα έως το 2026. Από αυτά τα 30 θα τα παραλάβει από το 2022 ως το 2024. Όπως είπε θα καταβάλει 65 εκατ. ευρώ στην Airbus φέτος.

Διαβάστε επίσης

Aegean: Ανάκαμψη από φέτος, ομαλοποίηση το 2022

Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση