Την έγκρισή της στην ΑΜΚ ύψους 60 εκατ. ευρώ έδωσε η Γενική Συνέλευση της Aegean, ανοίγοντας τον δρόμο για την υλοποίηση της στήριξης της εταιρείας από το Δημόσιο με κεφάλαια 120 εκατ. ευρώ.

Μιλώντας κατά τη συνεδρίαση της Γενικής Συνέλευσης, ο πρόεδρος της Αegean, Ευτύχιος Βασιλάκης, αναφέρθηκε στην στήριξη του Ελληνικού Δημοσίου στην εταιρεία, η οποία αντιμετώπισε τις επιπτώσεις της πανδημίας στις αερομεταφορές. Όπως ανέφερε ο κ. Βασιλάκης, πρόκειται για μια «επένδυση στην αποδοτικότητα και τη λειτουργία του ελληνικού τουρισμού».

Ο κ. Βασιλάκης τόνισε πως το ελληνικό Δημόσιο στηρίζει μια εταιρεία η οποία άντεξε έναν χρόνο μέχρι σήμερα μόνο με τα οριζόντια μέτρα στήριξης, όταν τεράστιοι αερομεταφορείς της Ευρώπης έχουν χρειαστεί πολλαπλή ειδική στήριξη από τα κράτη για να αντεπεξέλθουν. Παράλληλα, εξέφρασε την αισιοδοξία ότι εντός του 2021 θα γίνουν τα πρώτα βήματα ανάκαμψης, ενώ η ομαλοποίηση αναμένεται το 2022.

«Ευχαριστούμε το ελληνικό Δημόσιο για τη στήριξη. Είμαστε υπερήφανοι που αντέξαμε, είμαστε ξεκάθαρα υπερήφανοι που χάρη στη θέση της η εταιρεία άντεξε και αυτό σημαίνει κάτι για τη χώρα, όχι μόνο για το παρελθόν, αλλά και για το μέλλον», είπε χαρακτηριστικά.

Ο χρόνος και οι όροι της ΑΜΚ θα ξεκαθαρίσουν μέσα στις επόμενες 30-60 ημέρες, κατά τις οποίες θα προχωρήσουν απαραίτητες διαδικασίες. Τα warrants που θα δοθούν στο ελληνικό Δημόσιο θα αντιστοιχούν, μετά την ΑΜΚ, στο 11,5% του μετοχικού κεφαλαίου της εταιρείας.

Από την πλευρά του, ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Δημ. Γερογιάννης έκανε λόγο για τη σοβαρότερη κρίση που είχε ποτέ να αντιμετωπίσει ο κλάδος των αερομεταφορών εν καιρώ ειρήνη σημειώνοντας πως με βάση τα στοιχεία της ΙΑΤΑ, ο κλάδος είχε για το 2020, 118,5 δισ. δολάρια ζημίες, ενώ ζημιογόνο αναμένεται να είναι και το 2021, , εκφράζοντας ωστόσο την άποψη πως μέσα στο χρόνο θα αρχίσει η ανάκαμψης η, ενώ η κατάσταση θα ομαλοποιηθεί το 2022.

«Η αρχή του 2020 μας βρήκε, μετά από 7 χρονιά συνεχούς κερδοφόρας ανάπτυξης δικτύου και των υπηρεσιών μας, σε ιδιαίτερα ισχυρή θέση. Με 15 εκατ. επιβάτες το 2019 σε 44 χώρες και 155 προορισμούς από την Αθήνα αλλά και τις σημαντικές περιφερειακές μας βάσεις. Μεγέθη κατά 70% αυξημένα από την ημερομηνία εξαγοράς της Olympic Air το 2013. Με 9,5 εκατ. επιβάτες εξωτερικού και εξαιρετική συμβολή στον τουρισμό μας. Με εξαιρετικά υψηλά ταμειακά διαθέσιμα στο 40% του ετήσιου κύκλου εργασιών μας αλλά και σχεδόν μηδενικό καθαρό δανεισμό. Και φυσικά στην αφετηρία μια εξαιρετικά σημαντικής επένδυσης σε νέο στόλο με 46 συνολικά αεροσκάφη Airbus A320/321 neo. Ακόμα και τους πρώτους δύο μήνες του 2020, δηλαδή λίγο πριν το ξέσπασμα της πανδημίας, καταγράφαμε 10% αύξηση της επιβατικής κίνησης και 15% αύξηση των εσόδων» σημείωσε.

Σε ό,τι αφορά οικονομικά της εταιρείας ο κ. Γερογιάννης είπε πως «το 2020 έκλεισε με ζημιές 118,5 δισ. δολαρίων για τον κλάδο, ενώ όπως φαίνεται και το 2021 θα είναι μια ζημιογόνα χρονιά», και προσέθεσε ότι για την Aegean «οι ζημιές του 2020 αναμένεται να διαμορφωθούν στα επίπεδα των 300 εκατ. ευρώ προ φόρων και μετά φόρων στα επίπεδα των 230 εκατ. ευρώ, ενώ η απώλεια του κύκλου εργασιών προσεγγίζει τα 900 εκατ. ευρώ».

Διαβάστε επίσης:

Aegean: Ανάκαμψη από φέτος, ομαλοποίηση το 2022