ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Όπως είπε “Αντέξαμε να επιβιώσουμε χωρίς να μειωθεί η ρευστότητα κάτω από 400 εκατ. ευρώ. Καταφέραμε να επιβιώσουμε αυτής της δύσκολης συγκυρίας για 14 μήνες χωρίς ενίσχυση και με την προγραμματιζόμενη αύξηση κεφαλαίου θα είμαστε έτοιμοι για το καλοκαίρι.
Δεν υπάρχει κανείς που δεν επηρεάστηκε από αυτήν την κρίση, αλλά η πρόκληση είναι να δείξουμε αντοχή, ευελιξία και η ανταγωνιστικότητά μας δεν θα είναι λιγότερη από πριν όταν κλείσει αυτός ο κύκλος”.
Στις 6-12 Μαΐου οι όροι της αύξησης κεφαλαίου
Σχετικά με την αύξηση κεφαλαίου, ο κ. Ευτύχης Βασιλάκης σημείωσε ότι τα 180 εκατ. ευρώ (60 εκατ. αύξηση και 120 εκατ. επιδότηση) που θα ενισχύσουν την εταιρεία, είναι αρκετά για να στηρίξουν την εταιρεία και να είναι έτοιμη για να λειτουργήσει το καλοκαίρι. Το 2021 σημείωσε δεν θα έχει τα κόστη του hedging και θα έχει μικρότερα κόστη και έτσι ακόμη και στο χειρότερο σενάριο που δεν επανέλθει η ζήτηση η εταιρεία δεν θα έχει πρόβλημα κεφαλαίων.
Όπως είπε σε τρεις εβδομάδες αναμένεται να εγκρίνει η Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς και από τις 6 ως τις 12 Μαΐου να γίνουν γνωστοί οι όροι της αύξησης κεφαλαίου, που θα γίνει με συμμετοχή των παλαιών μετόχων.
Προς το παρόν οι κρατήσεις για το καλοκαίρι είναι πολύ λίγες γιατί οι επιβάτες δεν γνωρίζουν ακόμη τις συνθήκες που θα επικρατούν το καλοκαίρι σημείωσε.
Οι πρώτοι μήνες του 2021, όπως είπε ο κ. Βασιλάκης ήταν ιδιαίτερα δύσκολοι, όπως και οι τελευταίοι μήνες του 2020, λόγω του δεύτερου lockdown πρακτικά σε όλη την Ευρώπη, που διαρκεί πάνω από ένα εξάμηνο. Εκτιμά ουσιαστική σταδιακή ανάκαμψη στην αερομεταφορά της Ευρώπης από το δεύτερο εξάμηνο του 2021 υπό την προϋπόθεση της συνέχισης του πρόσφατου βελτιωμένου ρυθμού εμβολιασμών και της αποτελεσματικής εφαρμογής του ψηφιακού πράσινου διαβατηρίου (digital green passport) της Ευρωπαϊκής Ένωσης, το οποίο αναμένεται το αργότερο από τα τέλη Ιουνίου.
Το 2020 συνολικά “κάηκαν” 280 εκατ. ευρώ από τα οποία τα 80 στα κόστη hedging και 50 εκατ. στις αγορές αεροπλάνων. Όπως είπε εκτιμά ότι το στα 18-20 εκ. θα φτάσει η ρευστότητα που θα “καεί” το πρώτο τρίμηνο και το Μάιο ή Ιούνιο η εταιρεία θα έχει φτάσει σε break even αν υπάρξει σταδιακό άνοιγμα, χωρίς όμως να έχει καλύψει όσα θα έχει “κάψει” τους πρώτους μήνες τους έτους.
Κρατήσεις-προοπτικές
Οι κρατήσεις φέτος, όπως είπε ο επικεφαλής της εταιρείας, είναι ελάχιστες, αφού οι επιβάτες δεν ξέρουν τις συνθήκες που θα επικρατούν το καλοκαίρι.
Η πορεία των εμβολιασμών δείχνει ότι θα έχει φτάσει να έχει εμβολιαστεί το 45-50% του ενήλικου πληθυσμού στα μέσα Ιουνίου στην Ευρώπη κάτι που μπορεί να σημαίνει μεγαλύτερη διάθεση και δυνατότητα για ταξίδια.
Αν οι περιορισμοί μειωθούν ο Μάιος και ο Ιούνιος θα είναι καλύτεροι, σημείωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας, αλλά όχι όπως θα ήταν σε μια κανονική αρχή σαιζόν. Οι εκτιμήσεις για τουριστική σαιζόν είναι από τον Ιούλιο και μετά οπότε και αναμένεται η κίνηση να είναι στο 75-80% του 2019 ενώ το δεύτερο τρίμηνο το 2021 εκτιμάται στο 35% μιας κανονικής χρονιάς.
Όπως είπε, το 2020 υπήρξε μόνο ένα μικρό παράθυρο κρατήσεων από τον Ιούνιο ως τον Ιούλιο και από τον Αύγουστο και μετά όλα έδειχναν ότι θα μπαίναμε σε δεύτερο κύμα πανδημίας, το οποίο ακολούθησε και ένα τρίτο κύμα.
Νέες παραλαβές
H εταιρεία θα παραλάβει εντός του Μαΐου το τέταρτο Α321neo και ένατο συνολικά αεροπλάνο της οικογένειας Airbus A320 neo από τη συνολική παραγγελία των 46 αεροσκαφών, που είναι προγραμματισμένα έως το 2026. Από αυτά τα 30 θα τα παραλάβει από το 2022 ως το 2024.
Το 4ο τρίμηνο ήταν από τα πιο αδύναμα το 2020
Η εξέλιξη της πανδημίας και τα έντονα περιοριστικά μέτρα του δεύτερου lockdown στην Ελλάδα και την Ευρώπη, περιόρισαν σημαντικά τη δραστηριότητα αλλά και τον συντελεστή πληρότητας κατά το 4ο τρίμηνο του έτους. Οι πτήσεις μειώθηκαν κατά 61%, η επιβατική κίνηση υποχώρησε κατά 77% και ο κύκλος εργασιών κατά 74% για το τέταρτο τρίμηνο. Το δίμηνο μάλιστα Νοεμβρίου/Δεκεμβρίου όπου ξεκίνησαν και τα περιοριστικά μέτρα στην μετακίνηση και στο εσωτερικό (essential travel), η κάμψη στον κύκλο εργασιών και στην επιβατική κίνηση ήταν μεγαλύτερη από 85%.
Με την επίδραση και του 4ου τριμήνου, ο κύκλος εργασιών του έτους ανήλθε σε €415,1 εκ. έναντι €1,3 δισ. το 2019, ενώ μεταφέρθηκαν συνολικά 5,17 εκ. επιβάτες με συνολική κάμψη 65% συγκριτικά με τους 15 εκατ. επιβάτες το 2019. Είναι χαρακτηριστικό ότι το εννεάμηνο, από την αφετηρία της πανδημίας, τον Απρίλιο και μέχρι το τέλος του έτους, η μείωση του κύκλου εργασιών και της επιβατικής κίνησης ανήλθε σε 76% και η μέση πληρότητα των πτήσεων μειώθηκε από 85% το 2019 σε 62% το 2020.
Το αποτέλεσμα προ φόρων ανήλθε σε ζημίες ύψους €296,8 εκ., το 2020 ενώ το καθαρό αποτέλεσμα για το έτος μετά από φόρους ανήλθε σε ζημίες ύψους €227,9 εκ., έναντι κερδών προ φόρων €106,7 εκ. και κερδών μετά από φόρους €78,5 εκ. το 2019.
Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Ελένη Πατάκη: «Ο κόσμος γνωρίζει πόσο καλό κάνει το βιβλίο»
- Χάνονται 700 θέσεις εργασίας από απόσυρση 100 ρυμουλκών! – Ο παραλογισμός ενός ΠΔ που ευνόησε τους Τούρκους
- Ανατροπή στον ΣΚΑΙ από Αλαφούζο: Η «σφραγίδα» Ζούλα και οι φήμες για τον Τούρκο Ατζούν
- Schneider Electric: Στο 7% η ανάπτυξη εξοπλισμών για κτήρια το 2025