ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Τα μεγάλα σχέδια της Intralot, το παρασκήνιο για τη ΔΕΠΑ, οι νέες business του Λου Κολλάκη, έτοιμος ο Φέσσας, οι αλλαγές του Νεμπή, τα νέα πλοία του Προκοπίου, το κάλεσμα της Μήτση, οι περιπέτειες της πλατινομαλλούσας σε Βουλιαγμένη – Λεγρενά και ο ΧΧ
Μείωση του κόστους δανεισμού κατά τουλάχιστον 1% σε ένα χρόνο και επιστροφή στην κερδοφορία για την κατασκευή, επιδιώκει, μεταξύ άλλων, η διοίκηση της Ελλάκτωρ παράλληλα με τη βελτίωση των στοιχείων του ισολογισμού και της ρευστότητας.
Όπως επεσήμανε χθες ο νέος διευθύνων σύμβουλος του κατασκευαστικού Ομίλου, Ευθύμιος Μπουλούτας, σε ενημερωτική διαδικτυακή συνάντηση, έπειτα από την απόφαση για την Αύξηση του Μετοχικού Κεφαλαίου (ΑΜΚ) ύψους 120,5 εκατ. ευρώ, στην τελευταία γενική συνέλευση, η διοίκηση εστιάζει στην πραγματική δουλειά της εταιρείας και στην αύξηση του τζίρου και όχι στις διενέξεις μεταξύ των μετόχων, κάτι που θα αποβεί σε όφελος όλων.
Σε εξέλιξη βρίσκεται η αναδιοργάνωση του Ομίλου με την πρόσληψη νέων στελεχών και την ανάδειξη υφιστάμενων ώστε να ανακτηθεί η επιχειρηματική ετοιμότητα.
«Αισθανόμαστε ότι κλείνουμε τον κύκλο της εσωστρέφειας και περνάμε σε φάση ανάπτυξης, ενώ με την ολοκλήρωση της ΑΜΚ θα είμαστε παρόντες στη διεκδίκηση των έργων» τόνισε ο κ. Μπουλούτας.
Για τη μείωση του κόστους δανεισμού σημείωσε πως, εφόσον βελτιωθεί η χρηματοοικονομική εικόνα του Ομίλου και η αξιολόγησή του και καθώς ο νέος δανεισμός το επόμενο διάστημα θα αφορά κατά βάση τις ανάγκες κάθε νέου έργου, θα επιτευχθεί με τα χαμηλότερα επιτόκια που θα πετύχει η εταιρεία και τη μείωση του κόστους στις εγγυητικές επιστολές.
Η διοίκηση της Ελλάκτωρ απέκλεισε την αναχρηματοδότηση του ομολόγου των 600 εκατ. ευρώ με επιτόκιο 6,375% στο άμεσο μέλλον εξηγώντας ότι «είναι νωρίς να το συζητάμε. Για να προχωρήσουμε σε μια τέτοια κίνηση πρέπει ο Όμιλος να σταθεροποιηθεί σε καλύτερη κερδοφορία».
Μεταξύ των βασικών στόχων της διοίκησης της Ελλάκτωρ είναι να επανέλθει σε λειτουργική κερδοφορία η κατασκευή. Ο κ. Μπουλούτας απαντώντας σε σχετικά ερωτήματα τόνισε ότι με έμφαση ότι το ζητούμενο πλέον δεν είναι ένα μεγάλο ανεκτέλεστο υπόλοιπο έργων, αλλά ο Όμιλος να αναλάβει έργα που θα του αποφέρουν κέρδη.
«Το ζητούμενο δεν είναι να είμαστε ηγέτες, αλλά να είμαστε κερδοφόροι» ανέφερε όταν του έγινε η παρατήρηση ότι πλέον το ανεκτέλεστο της Ελλάκτωρ είναι κατά πολύ μικρότερο από τους άλλους δύο μεγάλους κατασκευαστικούς ομίλους και ανταγωνιστές της.
Εκτίμησε ότι το ανεκτέλεστο θα αρχίσει να βελτιώνεται από τον Σεπτέμβριο, ενώ το λειτουργικό αποτέλεσμα της Άκτωρ θα σταματήσει να είναι ζημιογόνο (break even) το τέταρτο τρίμηνο του έτους με προοπτική κερδοφορίας σε ετήσια βάση από το 2022.
Ο νέος διευθύνων σύμβουλος του κατασκευαστικού Ομίλου είπε ότι έχει γίνει ο αναγκαίος έλεγχος και από τα όσα έχουν αποτυπωθεί εκτιμά ότι «δεν θα υπάρξουν άλλες εκπλήξεις» δηλαδή εμφάνιση μεγάλων ζημιών, επαναλαμβάνοντας ότι πλέον η Ελλάκτωρ θα «κυνηγήσει» τα έργα που έχουν γι΄αυτήν προστιθέμενη αξία.
Ως ένα τέτοιο ανέφερε τον Βόρειο Οδικό Άξονα της Κρήτης (ΒΟΑΚ) για τον οποίο είπε ότι ο Όμιλος δουλεύει στην προοπτική να εκδηλώσει ενδιαφέρον όταν η σχετική διαγωνιστική διαδικασία προχωρήσει. Στα κτιριακά έργα που έχουν προκηρυχθεί η Ελλάκτωρ μετέχει μεταξύ άλλων στη διεκδίκηση της Πολιτείας της Καινοτομίας.
Το παρόν θα δώσει και σε άλλα έργα που θα χρηματοδοτηθούν από το Ταμείο Ανάκαμψης πάντα στη λογική να είναι κερδοφόρα για τον Όμιλο.
Πρόσθεσε πως το πρώτο τρίμηνο η Άκτωρ υπέγραψε νέες συμβάσεις αξίας 165 εκατ. ευρώ και συμπλήρωσε ότι το ενδιαφέρον του Ομίλου για τα έργα που θα ξεκινήσουν στο Ελληνικό είναι δεδομένο και γι΄αυτό βρίσκεται σε αρχικές συζητήσεις με την Lamda Development.
Την επιστροφή στην κερδοφορία της κατασκευής θα βοηθήσει και η απόσυρση από χώρες που είναι μακριά και η δραστηριότητα είναι περιορισμένη άρα δεν υφίσταται λόγος να διατηρούνται εκεί στελέχη και γραφεία. Ο Όμιλος επικεντρώνεται σε Ελλάδα, Ρουμανία και Βαλκάνια.
Αναφορικά με τις παραχωρήσεις η Ελλάκτωρ προετοιμάζεται για το διαγωνισμό για την εκ νέου ανάθεση της Αττικής Οδού το 2024 με τη διοίκηση να τονίζει ότι δεν τίθεται θέμα αύξησης των διοδίων. Η κίνηση έχει αυξηθεί στην Αττική Οδό κατά τους μήνες Απρίλιο και Μάιο μετά την άρση των περισσοτέρων απαγορευτικών μέτρων ωστόσο η εκτίμηση είναι ότι η εν λόγω παραχώρηση φέτος θα κλείσει με μείωση των εσόδων σε μονοψήφιο ποσοστό.
Με βάση τα σχετικά στοιχεία τους δύο προηγούμενους μήνες η μέση κίνηση ήταν στις 200 χιλ. οχήματα, όταν το 2019 ήταν στα 240 χιλ.
Βάσει του χρονοδιαγράμματος η ΑΜΚ της Ελλάκτωρ θα ολοκληρωθεί τον Ιούλιο με το ενημερωτικό να εγκρίνεται τέλος Ιουνίου.
Ο κ. Μπουλούτας, απαντώντας σε σχετικό ερώτημα είπε ότι οι εφοπλιστές Δ. Μπάκος και Γ. Καϋμενάκης δεν έχουν δεσμευτεί εγγράφως στην εταιρεία για τη συμμετοχή τους στην αύξηση και υπενθύμισε ότι η ολλανδική Reggeborgh Invest έχει δηλώσει ότι θα συμμετέχει με το ποσοστό της και μέχρι το ποσό των 50 εκατ. ευρώ, αν τυχόν κάποιοι από τους μετόχους απέχουν.
Διαβάστε επίσης:
Ελλάκτωρ: Στο 24,294% το ποσοστό της REGGEBORGH, στο 3,046% το ποσοστό του Μπόμπολα
Ελλάκτωρ: Οι προτεραιότητες της διοίκησης Μπουλούτα και οι μετοχικές εξελίξεις που έρχονται
Ελλάκτωρ: Στα €193 εκατ. ο τζίρος με ζημίες €9,9 εκατ. στο α’ τρίμηνο
Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση