Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Ελλάκτωρ, Ευθύμιος Μπουλούτας επισήμανε κατά τη διάρκεια της χθεσινής ενημέρωσης των αναλυτών για τα οικονομικά αποτελέσματα του Ομίλου για το Α’ Τρίμηνο του 2022 πως το μέχρι στιγμής ανεκτέλεστο έργων της εταιρείας ανέρχεται στα 2,6 δισ. ευρώ. Τόνισε, δε, πως το ποσό  αυτό ανέρχεται στο 28% του συνολικού ανεκτέλεστου που έχουν οι εισηγμένοι Όμιλοι στο Χρηματιστήριο Αθηνών.

Η εκτίμηση βασίστηκε στη χθεσινή δήλωση του Υπουργού Υποδομών Κώστα Αχ. Καραμανλή για το ότι το ανεκτέλεστο των Ομίλων ανέρχεται στα 9,3 δισ. ευρώ. Επίσης, πρόσθεσε πως ο Υπουργός υπολόγισε ότι το ανεκτέλεστο έργων των Ομίλων τα ανέλθει στα 15 δισ. ευρώ έως τα τέλη του 2023. Γεγονός και το οποίο σημαίνει πως το Υπουργείο δημοπρατεί έργα με ταχείς ρυθμούς, ενώ αναμφίβολα το ανεκτέλεστο της Ελλάκτωρ θα αυξηθεί  ακόμα περισσότερο.

1

Να υπενθυμίσουμε πως τα EBITDA του Ομίλου ανήλθαν στα 58,3 εκατ. ευρώ σε σύγκριση με το Α’ Τρίμηνο του 2021. Γεγονός και το οποίο μεταφράζεται σε αύξηση της τάξης του 43%. Όσον αφορά τις κατασκευές ο Όμιλος πέτυχε τη διακοπή των ζημιών, οι οποίες πέρυσι είχαν διαμορφωθεί στα 9,8 εκατ. ευρώ για την ίδια περίοδο.

Για τις επιδόσεις του κατασκευαστικού κλάδου, ο οποίος και αποτελεί το βασικό βραχίονα της επενδυτικής δραστηριότητας του Ομίλου (ΑΚΤΩΡ), ο Διευθύνων Σύμβουλος δήλωσε πως φτάσαμε στο break-even. Επίσης, σχολίασε πως ναι μεν αυτό αναμενόταν εντός του 2022, αλλά όχι τόσο νωρίς, δηλαδή κατά το Α’ Τρίμηνο.

Παραχωρήσεις – Το πρόστιμο της Αττικής Οδού

Οι παραχωρήσεις αποτέλεσαν το μεγαλύτερο μέγεθος του Ομίλου καθώς το συγκρίσιμο EBITDA ανήλθε στα 33,3 εκατ. ευρώ.  Αυτό κινήθηκε τελικά στα 24,3 εκατ. ευρώ καθώς ο Όμιλος πρέπει να καταβάλει αποζημιώσεις και να πληρώσει διοικητικό πρόστιμο συνολικής αξίας  9 εκατ. ευρώ.

Το ποσό αυτό προκύπτει από τις αποζημιώσεις και το πρόστιμο για τον εγκλωβισμό 3.500 οχημάτων στην Αττική Οδό λόγω της κακοκαιρίας «Ελπίδα». Τα 7 εκατ. ευρώ αφορούν στις αποζημιώσεις που θα λάβει ο οδηγός κάθε οχήματος, ενώ τα 2 έκατ. ευρώ στο διοικητικό πρόστιμο που επεβλήθη από το Υπουργείο Υποδομών ύστερα από σχετική έρευνα.

Σχετικά με το διοικητικό πρόστιμο, ο Ευθύμιος Μπουλούτας επισήμανε πως ο Όμιλος έχει ήδη κινηθεί νομικά, ώστε να επιτευχθεί η ακύρωσή του, ενώ οι αποζημιώσεις αξίας 2.000 ευρώ έκαστη θα πληρωθούν μέσω των ασφαλιστικών εταιρειών της Κοινοπραξίας που διαχειρίζεται την Αττική Οδό.

Ο διαγωνισμός της Αττικής Οδού

Για τον εν εξελίξει διαγωνισμό για την παραχώρηση της Αττικής Οδού που «τρέχει» αυτή την περίοδο το ΤΑΙΠΕΔ, ο ισχυρός άνδρας του Ομίλου τόνισε πως το μπλοκ με την ΑΒΑΞ, που διαχειρίζεται μέχρι στιγμής τον οδικό άξονα, παραμένει σταθερό και ότι στην Κοινοπραξία εισέρχεται και ένας σημαντικός διεθνής παίκτης που είναι το γαλλικό Fund Ardian.

Η Ελλάκτωρ επιθυμεί να κλειδώσει τη νέα παραχώρηση και έχει αναλάβει ηγετικό ρόλο στην Κοινοπραξία.  Ο Όμιλος βάσει των ανακοινώσεων του ΤΑΙΠΕΔ εκτιμά πως θα χρειαστούν από δύο έως και τρεις μήνες για την ανακοίνωση των σχημάτων που περνούν στην επόμενη φάση του διαγωνισμού, ενώ υπολογίζεται πως οι δεσμευτικές προσφορές θα έχουν υποβληθεί μέχρι τα τέλη του 2022.

Ποια έργα υποδομών διεκδικεί ή «κλειδώνει» ο όμιλος

Η Ελλάκτωρ έχει υποβάλει προσφορές, έχει μειοδοτήσει ή υλοποιεί  από μόνη της ή σε συνεργασία με άλλους Ομίλους για τα εξής έργα:

  • ΣΔΙΤ Χερσόνησος-Νεάπολη του ΒΟΑΚ αξίας 360 εκατ. ευρώ. Η Ελλάκτωρ αποτελεί το 20% της Κοινοπραξία με τις ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και Intrakat που έχουν ανακηρυχθεί προσωρινός ανάδοχος
  • Η Κοινοπραξία Ελλάκτωρ-Intrakat έχει οριστεί ως  ο προσωρινός ανάδοχος για το για το ΣΔΙΤ Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πύλος – Μεθώνη, προϋπολογισμού 251,8 εκατ. ευρώ.
  • Έχει ξεκινήσει η κατασκευή του Πάτρα-Πύργος που ανήκει στην παραχώρηση της Ολυμπίας Οδού

 

Διαβάστε επίσης

Κώστας Καραμανλής: Στηρίζουμε έμπρακτα τον κατασκευαστικό κλάδο – Στα €15 δισ. το ανεκτέλεστο των Ομίλων εντός του 2023

Ελλάκτωρ: Αυξημένα κατά 65% τα συγκρίσιμα EBITDA στο πρώτο τρίμηνο 2022

ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-Ελλάκτωρ-Intrakat και επίσημα ανάδοχοι για το ΣΔΙΤ Νεάπολη-Χερσόνησος – Πότε υπογράφεται η σύμβαση