Αποκαλυπτικό ρεπορτάζ, αρθρογραφία και άμεση ενημέρωση, με όλα τα τελευταία νέα και ειδήσεις για την Οικονομία, τις Επιχειρήσεις, το Χρηματιστήριο, το Bitcoin, τις πολιτικές εξελίξεις και τον πολιτισμό
Business

Ευτ. Βασιλάκης: «Θωρακισμένη» η Aegean, καμία ανησυχία για τον σιδηροδρομικό ανταγωνισμό

Ευτύχης Βασιλάκης Aegean

Ευτύχης Βασιλάκης. Πρόεδρος Aegean Air

Το επταετές ομόλογο της Aegean, που έγινε ανάρπαστο τον περασμένο Μάρτιο, επιτρέπει στην εταιρεία να καλύψει με καλύτερο τρόπο τις ανάγκες για προκαταβολές προς την Airbus, εν όψει της σταδιακής παραλαβής των έως 42 νέων αεροσκαφών Α320neo, τόνισε ο πρόεδρος της αεροπορικής εταιρείας Ευτύχης Βασιλάκης, κατά τη διάρκεια της Γενικής Συνέλευσης.

Υπενθυμίζεται ότι η ζήτηση για το επταετές ομόλογο της Aegean ξεπέρασε το μισό δισεκατομμύριο ευρώ (527 εκατ. ευρώ), γεγονός που σημαίνει ότι η έκδοση υπερκαλύφθηκε κατά 1,5 φορά, αφού το ποσό που ζητούσε να αντλήσει η μεγαλύτερη ελληνική αεροπορική εταιρεία ήταν τα 200 εκατ. ευρώ. Το τελικό ύψος του προσφερόμενου επιτοκίου έφτασε στο 3,60%, επαληθεύοντας τις αρχικές προσδοκίες της αγοράς.

Ο Ευτύχης Βασιλάκης, που είναι και ο βασικός μέτοχος της Aegean με ποσοστό 35,36% (στο οποίο, εκτός από την προσωπική του συμμετοχή, συγκαταλέγεται και το ποσοστό που έχει η Autohellas), επεσήμανε πως, αν και ο αεροπορικός κλάδος διαθέτει χαμηλότερη αποτίμηση συγκριτικά με πέρυσι, η Aegean παραμένει θωρακισμένη, διατηρώντας υψηλά ταμειακά διαθέσιμα (άνω των 290 εκατ. ευρώ) και μηδενικό τραπεζικό δανεισμό.

Εκτίμησε πάντως ότι δεν θα υπάρξει κίνδυνος χώρας σε τόσο υψηλά επίπεδα όσο ήταν στη διάρκεια της κρίσης.

Τόνισε επίσης ότι οι ναύλοι της Aegean έχουν μειωθεί κατά 40% σε σχέση με το 2008, ωστόσο οι καταναλωτές δεν έχουν δει στην τσέπη τους τη μείωση αυτή στο σύνολό της, λόγω του αυξημένου ΦΠΑ και των χρεώσεων στα αεροδρόμια.

Αύξηση της χωρητικότητας

Όσον αφορά στους στόχους της Aegean για την αύξηση της προσφερόμενης χωρητικότητας, ο Ευτύχης Βασιλάκης ανέφερε πως η εταιρεία επιδιώκει σταθερή αύξηση της τάξεως του 5%-7% ετησίως, ενώ εκτίμησε πως φέτος η αύξηση θα είναι μεγαλύτερη σε σχέση με την αύξηση της αγοράς και τον ανταγωνισμό, με τη χωρητικότητα να αυξάνεται κατά 700.000 θέσεις στο δίκτυο εξωτερικού, που θα αντιπροσωπεύει πλέον 10,3 εκατομμύρια προσφερόμενες θέσεις, από τις συνολικά 17,7 εκατομμύρια προσφερόμενες θέσεις.

Ο ανταγωνισμός με τα τρένα

Ο κ. Βασιλάκης ερωτήθηκε αν η γρήγορη σιδηροδρομική σύνδεση της Αθήνας με τη Θεσσαλονίκη θα αυξήσει τον ανταγωνισμό των τρένων με τα αεροπλάνα και φάνηκε να μην ανησυχεί για ένα τέτοιο ενδεχόμενο, δεδομένου ότι ακόμα και με την ταχεία σιδηροδρομική σύνδεση, η διάρκεια του ταξιδιού παραμένει στις 4 ώρες.

Όπως σημείωσε, ανταγωνισμός θα μπορούσε πράγματι να υπάρξει αν το τρένο πραγματοποιούσε το ταξίδι σε 2 ώρες, φέρνοντας το παράδειγμα των τρένων του γαλλικού TGV.

Συγκρατημένη αισιοδοξία για το καλοκαίρι

Όσο για τις προοπτικές στον κλάδο του τουρισμού, ο κ. Βασιλάκης βλέπει σταθεροποιητικές τάσεις, με μικρή άνοδο στην Αθήνα και ενδεχομένως ελαφριά πτώση στην περιφέρεια, ενώ δήλωσε συγκρατημένα αισιόδοξος για το καλοκαίρι.