Tη δική τους εκδοχή και την άλλη όψη του νομίσματος σχετικά με τις συνθήκες εργασίας στην e-food, μετά τον σάλο που ξέσπασε τις τελευταίες μέρες, δίνουν χρήστες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης οι οποίοι, όπως οι ίδιοι δηλώνουν, εργάζονται στην εταιρεία.

Οι efooders, όπως αποκαλούνται, «απαντούν» μέσω αναρτήσεων με τα hashtag #Proud_efooder και #restore_efood, στο αντίστοιχο #cancel_efood που συνεχίζει να βρίσκεται στα κορυφαία trends του twitter τα τελευταία 24ωρα, παραθέτοντας τις εμπειρίες τους ως εργαζόμενοι στην efood.

Αν και αρκετοί επισημαίνουν το «επικοινωνιακό λάθος» από την πλευρά της e-food στο αρχικό μήνυμα που εστάλη σε μέρος των εργαζομένων διανομέων της (115 άτομα που λήγουν οι συμβάσεις τους σύμφωνα με την efood), υποστηρίζουν ωστόσο ότι η σκληρή κριτική που γίνεται και οι αναφορές περί κακών εργασιακών συνθηκών στην εταιρεία δεν αντικατοπτρίζουν την πραγματική εικόνα, σύμφωνα με την προσωπική εμπειρία που έχουν οι ίδιοι ως μέλη της.

Επισημαίνουν παράλληλα ότι η «κινητοποίηση» που έχει ξεκινήσει από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, με χρήστες να προχωρούν σε απεγκατάσταση της εφαρμογής και χαμηλή βαθμολογία στις κριτικές τους, ως αντίδραση κατά της εταιρείας, ενδέχεται τελικά να έχει τα αντίθετα αποτελέσματα για το σύνολο των εργαζομένων, (3.700 εκ των οποίων οι 3.000 διανομείς) αντί να τους στηρίξει.

Δεν λείπουν ωστόσο κάποιοι χρήστες του διαδικτύου που βλέπουν με καχυποψία τα συγκεκριμένα hashtags που δημιουργήθηκαν υπέρ της efood, αμφισβητώντας κατά πόσον είναι αυθόρμητες οι σχετικές αναφορες. Σε κάθε περίπτωση πρόκειται για προσωπικές αναρτήσεις από ανθρώπους οι οποίοι ως εργαζόμενοι σε μία εταιρεία που αυτή τη στιγμή έχει βρεθεί στο επίκεντρο επικριτικών σχολίων, παίρνουν θέση και τοποθετούνται σχετικά με όσα λέγονται και γράφονται όλες αυτές τις μέρες.

Τι δηλώνουν οι efooders

Στα hashtag #Proud_efooder, #restore_efood, λοιπόν, χρήστες του διαδικτύου που δηλώνουν ότι εργάζονται στην εταιρεία, κάνουν λόγο για πολύ καλές εργασιακές συνθήκες, αντίθετα με όσα καταλογίζονται στην efood και τονίζουν ιδιαίτερα την υποστηρικτική στάση απέναντι τους την περίοδο των lockdown, μέσα στο γενικότερο κλίμα ανασφάλειας που επικρατούσε στους εργασιακούς χώρους. Αναφέρονται σε συγκεκριμένα περιστατικά που έχουν βιώσει δουλεύοντας στην εταιρεία, τις απολαβές και τις παροχές που έχουν ως εργαζόμενοι, είτε στο γραφείο, είτε ως διανομείς, τις άδειες που παίρνουν και τις υπερωρίες.

Άλλοι πάλι, αντιπαραθέτουν αρνητικές εμπειρίες τους από επιχειρήσεις στις οποίες εργάζονταν στο παρελθόν, εστιάζοντας στη διαφορετική αντιμετώπιση που έχουν σήμερα ενώ σχετική συζήτηση έχει ξεκινήσει και σε σελίδες εργαζομένων delivery για τις συνθήκες εργασίας και τις απολαβές σε άλλες επιχειρήσεις του κλάδου.

Αρκετοί τέλος στηλιτεύουν το γεγονός ότι, όπως γίνεται σε πολλές περιπτώσεις στα social media, χρήστες του διαδικτύου τοποθετούνται επικριτικά για ζητήματα που είναι απλώς δημοφιλή στις συζητήσεις, χωρίς να γνωρίζουν τις ακριβείς συνθήκες ή να εξετάζουν προηγουμένως όλες τις παραμέτρους.

Διαβάστε επίσης:

Delivery Hero (μητρική της E-food): Οι απίθανες πρακτικές, γιατί οι ντελιβεράδες βαφτίζονται ανεξάρτητοι εργολάβοι και τα 21 εκατ. του Παμίνου Κυρκίνη