Αποκαλυπτικό ρεπορτάζ, αρθρογραφία και άμεση ενημέρωση, με όλα τα τελευταία νέα και ειδήσεις για την Οικονομία, τις Επιχειρήσεις, το Χρηματιστήριο, το Bitcoin, τις πολιτικές εξελίξεις και τον πολιτισμό
Business

ΕΕΚΕ: Ζητάει από την κυβέρνηση μόνιμη μείωση του τέλους διοδίων της Αττικής Οδού για όλους

Ο πρόεδρος της Ένωσης Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας κ. Απόστολος Ραυτόπουλος

Μόνιμη μείωση του τέλους διοδίων της Αττικής Οδού, για όλους, ζητάει από την κυβέρνηση η Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας, λόγω της ανάληψης της λειτουργίας της Αττικής Οδού από νέο παραχωρησιούχο.

Η ένωση ανακοίνωσε ότι έστειλε επιστολή στον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη, την οποία κοινοποίησε στα υπουργεία Ανάπτυξης και Μεταφορών, επισημαίνοντας ότι: «από τις ρυθμίσεις της Σύμβασης Παραχώρησης αλλά και από την απουσία οποιασδήποτε εξειδίκευσης της εξαγγελίας αναφορικά με τους συνδρομητικούς χρήστες της Αττικής Οδού (που αποτελούν πολύ μεγάλη μερίδα χρηστών), συνάγεται ότι η ανακοίνωση μείωσης του τέλους κατά 0,30 ευρώ, μόνο προσωρινά και μερικώς μπορεί να αποφέρει οφέλη στους καταναλωτές. Και τούτο διότι αφήνεται πλήρες και αποκλειστικό δικαίωμα στον παραχωρησιούχο τόσο να αυξάνει κάθε έτος τα τέλη διοδίων, να αυξάνει το Βασικό Τέλος Διοδίου αλλά και να μην χορηγεί (παρά μόνο αν ο ίδιος επιθυμεί) οποιαδήποτε έκπτωση στους χρήστες, συνδρομητικούς ή μη, της Οδού».

Η ΕΚΕΕ καλεί τον πρωθυπουργό να παρέμβει στην συζήτηση στη Βουλή όπου συζητείται το σχέδιο νόμου για την κύρωση της σύμβασης, έτσι ώστε «η όποια μείωση να είναι μόνιμη και διαρκής, να μετακυλιστεί και στους νυν συνδρομητές της Αττικής Οδού που διαθέτουν συνδρομητικά προγράμματα, αλλά και να επιβληθεί η υποχρέωση και όχι το δικαίωμα στον παραχωρησιούχο για την εφαρμογή πολιτικών εκπτώσεων στους συχνούς χρήστες, όπως γίνεται και σήμερα».

Η ένωση υπογραμμίζει στην επιστολή της ότι «η Αττική Οδός δεν είναι πολυτέλεια για τους οδηγούς της Αθήνας, είναι απαραίτητο εργαλείο για τη διευκόλυνση των μετακινήσεων, συντελεί στην εξυπηρέτηση του κεκτημένου της ελευθερίας των μετακινήσεων και, από την άλλη μεριά, δεν πρέπει να επιβαρύνει υπέρμετρα τους καταναλωτές/χρήστες αυτής. Το να αφήνεται πλήρης ελευθερία αναπροσαρμογών, ανατιμήσεων, πολιτικής εκπτώσεων στον παραχωρησιούχο, χωρίς καμία ασφαλιστική δικλείδα εκ μέρους του κράτους το οποίο οφείλει να προστατεύει τους πολίτες του, οδηγεί την πρωθυπουργική εξαγγελία σε ένα μέτρο χωρίς ουσιαστικό αλλά μόνο πρόσκαιρο και μερικό αντίκρυσμα για τους οδηγούς».

Η ένωση υπενθυμίζει ότι, από το βήμα της Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης, ο πρωθυπουργός ανακοίνωσε ότι από την 6η Οκτωβρίου 2024, ενόψει της ανάληψης της λειτουργίας της Αττικής Οδού από τον νέο παραχωρησιούχο, τα βασικά διόδια της Αττικής Οδού θα μειωθούν κατά 30 λεπτά ανά διέλευση, και θα διαμορφωθούν στο ποσό των 2,50 ευρώ από το ποσό των 2,80 ευρώ το οποίο ισχύει σήμερα.

Πλην όμως, αναφέρει η ΕΚΕΕ, η από 12 Σεπτεμβρίου 2024 Σύμβαση Παραχώρησης Υπηρεσιών για τη χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση της Αττικής Οδού, η κύρωση της οποίας συζητείται τις ημέρες αυτές στην Ολομέλεια της Βουλής, δίνει στον παραχωρησιούχο μία σειρά δικαιωμάτων που, ουσιαστικά, αποδομούν πλήρως την εξαγγελία αυτή. Δηλαδή:

– Το δικαίωμα ετήσιας τιμαριθμικής αναπροσαρμογής του Βασικού Τέλους Διοδίου, εντός του πρώτου δεκαημέρου κάθε ημερολογιακού έτους, βάσει του Δείκτη Τιμών Καταναλωτή και ενός μαθηματικού τύπου που περιγράφεται στη Σύμβαση.

– Το δικαίωμα της αναπροσαρμογής του ίδιου του Βασικού Τέλους Διοδίου την 1η Ιανουαρίου κάθε ημερολογιακού έτους και

– το δικαίωμα θέσπισης συστήματος εκπτώσεων στους χρήστες της Αττικής Οδού.

Από την άλλη μεριά, συνεχίζει η ένωση, από την ρύθμιση της Σύμβασης Παραχώρησης δεν προκύπτει ότι η μείωση του βασικού τέλους κατά 0,30 ευρώ, θα καταλαμβάνει και το ποσό που πληρώνουν οι συνδρομητές της Αττικής Οδού (χρήστες e-pass) για τους οποίους ήδη το μέσο καταβαλλόμενο μηνιαίο ποσό ανά διέλευση ανέρχεται περίπου στα 2,55 ευρώ.

Διαβάστε επίσης:

Οπισθοπεριτοναїκοί όγκοι: Τι είναι και ποια τα συμπτώματα

Αξονική Στεφανιαιογραφία: Η εξέταση του μέλλοντος είναι πλέον εδώ

Καρκίνος του προστάτη: Τι πρέπει να γνωρίζουν όλοι οι άνδρες για τη νόσο