ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
O Μητσοτάκης στο Λονδίνο, το ράλι σε ΜΟΗ, ΕΛΠΕ και τράπεζες, οι διαφωνίες των Κωνσταντακόπουλων για το Costa Navarino, η συγκίνηση Εξάρχου, το σχέδιο Σκυλακάκη για το ρεύμα, το OPEN TV και ο κοντός αφερέγγυος εφοπλιστής
Το έργο «Κανονισμοί ασφαλείας για υπεράκτια έργα υπόγειας αποθήκευσης αερίων (CO2) και αιολικών πάρκων, καθώς και σύγχρονες τεχνολογίες και λύσεις στον τομέα πλωτών αιολικών πάρκων προσαρμοσμένες στις ελληνικές συνθήκες», θα έχει διάρκεια 4 μήνες (Νοέμβριος 2024 – Φεβρουάριος 2025) και στόχο να αξιοποιήσει την υφιστάμενη τεχνογνωσία και τις βέλτιστες πρακτικές που εφαρμόζονται στα έργα υπόγειας αποθήκευσης διοξειδίου του άνθρακα και στις εγκαταστάσεις υπεράκτιων αιολικών πάρκων – ιδιαίτερα σε ό,τι αφορά ζητήματα ασφάλειας.
Πρόκειται για το δεύτερο έργο της ΕΔΕΥΕΠ που υλοποιείται με χρηματοδότηση από τα EEA Grants, στοχεύοντας και πάλι στη μεταφορά νορβηγικής τεχνογνωσίας σε αναπτυσσόμενους ενεργειακούς κλάδους στο πλαίσιο της πράσινης μετάβασης.
«Καθότι η Δέσμευση και Αποθήκευση Άνθρακα (CCS) συνιστά τεχνολογία αιχμής που εισάγεται για πρώτη φορά στη χώρα με το έργο Αποθήκευσης CO2 στον Πρίνο, η Ελλάδα προετοιμάζεται για την πολυεπίπεδη διαδικασία αδειοδότησης και επιτήρησης των εργασιών υπόγειας αποθήκευσης αερίων – με την ασφάλεια να αποτελεί κομβικό παράγοντα της διαδικασίας αυτής.
Στο πλαίσιο αυτό, για την υλοποίηση του έργου “Κανονισμοί ασφαλείας για υπεράκτια έργα” η ΕΔΕΥΕΠ συνεργάζεται με τη νορβηγική συμβουλευτική εταιρεία Det Norske Veritas (DNV), η οποία κατέχει σημαντική εμπειρία στην ανάπτυξη νομοθετικών πλαισίων που σχετίζονται με την τεχνολογία CCS, δεδομένου ότι η Νορβηγία πρωτοπορεί στο συγκεκριμένο κλάδο με σειρά εμβληματικών έργων – όπως τα Sleipner, Snøhvit και Northern Lights.
Κι επίσης, είχε αναλάβει τη σύνταξη των επικαιροποιημένων κατευθυντήριων κειμένων (Guideline Documents) σχετικά με την εφαρμογή της Ευρωπαϊκής Οδηγίας CCS», αναφέρει η ΕΔΕΥΕΠ και προσθέτει:
«Ακόμη, με το Εθνικό Πρόγραμμα Ανάπτυξης Υπεράκτιων Αιολικών Πάρκων (ΥΑΠ) να βαίνει προς υλοποίηση, δημιουργείται η ανάγκη για στοχευμένο σχεδιασμό και στρατηγικές πρωτοβουλίες ώστε να διασφαλιστεί ότι η Ελλάδα είναι κατάλληλα εξοπλισμένη για τις επερχόμενες εξελίξεις στην πλωτή αιολική τεχνολογία. Κρίθηκε λοιπόν απαραίτητη η συνεργασία με το νορβηγικό ερευνητικό Ινστιτούτο SINTEF Ocean, το οποίο δραστηριοποιείται και καινοτομεί σε αυτήν την τεχνολογία.
Η σύμβαση με την DNV προβλέπει την εκπόνηση κατευθυντήριων οδηγιών για την ασφάλεια σε έργα υπεράκτιων εγκαταστάσεων (CCS και ΥΑΠ), ενώ η συνεργασία με την SINTEF Ocean περιλαμβάνει την επισκόπηση στοιχείων σχετικά με καινοτόμες τεχνολογίες και λύσεις στην αγορά των υπεράκτιων πλωτών πάρκων, προσαρμοσμένες στις ελληνικές συνθήκες».
Διαβάστε επίσης
Υπεράκτια αιολικά: Πώς θα φτάσουμε στον πιο πετυχημένο διαγωνισμό στην Ευρώπη το 2027
ΕΔΕΥΕΠ: Στη δεύτερη φάση ερευνών ExxonMobil και HELLENiQ ENERGY για υδρογονάνθρακες στην Κρήτη
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Θεσσαλονίκη: Ποιοι δρόμοι παραμένουν κλειστοί από την κακοκαιρία Bora
- Γαλλία: Η Λεπέν θα στηρίξει και την πρόταση μομφής της Αριστεράς – Την Τετάρτη η ψηφοφορία
- Χρήστος Στυλιανίδης: Απλοποιούμε και ψηφιοποιούμε τις διαδικασίες για να προσελκύσουμε πλοία με ελληνική σημαία
- Trade Estates: Ολοκληρώθηκε η απορρόφηση των θυγατρικών «ΡΕΝΤΗΣ» και «BERSENCO»