Η λειτουργικότητα, τα προβλήματα και οι προβληματισμοί του επιχειρηματικού κόσμου του ευρύτερου Πειραϊκού χώρου, από της εφαρμογής της ψηφιακής κάρτας εργασίας εξετάστηκαν στο πλαίσιο ειδικής εκδήλωσης, στο Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς.

Στην εκδήλωση παρέστη ο υφυπουργός Εργασίας, Κώστας Καραγκούνης, πλαισιούμενος από τον Γ.Γ. Εργασιακών Σχέσεων, Νίκο Μηλαπίδη, και τον Γενικό Διευθυντή Εργασιακών Σχέσεων Υγείας, Ασφάλειας και Ένταξης στην Εργασία, Κώστα Αγραπιδά.

1

Παρέμβαση εκ μέρους της yφυπουργού Ανάπτυξης, κας Άννας Μάνη Παπαδημητρίου, έκανε ο Γενικός Διευθυντής του γραφείου της, Μιχάλης Κορρές.

Ο υφυπουργός αναφέρθηκε στο εργασιακό πλαίσιο σημειώνοντας ότι η ημερίδα αποτέλεσε την αφορμή να συζητηθούν πτυχές της ψηφιακής κάρτας, αλλά και εργασιακών θεμάτων που απασχολούν τον επιχειρηματικό κόσμο, εξάρωντας τον ρόλο του Επιμελητηρίου σε αυτόν τον εποικοδομητικό, όπως τον χαρακτήρισε, διάλογο.

Ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου, Βασίλης Κορκίδης, στον χαιρετισμό του τόνισε ότι η θεματολογία της αποψινής εκδήλωσης, που ήταν αφιερωμένη στην ψηφιακή κάρτα εργασίας αλλά και το ζήτημα της απόκτησης δεξιοτήτων από στελέχη επιχειρήσεων λειτουργικού χαρακτήρα στους χειρισμούς ειδικών μηχανήματων, είναι μια ακόμη τρανή απόδειξη του γεγονότος ότι το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς προωθεί πολιτικές που ενισχύουν τις επιχειρησιακές λειτουργίες των επιχειρήσεων μελών του ως στοιχείων που επιδρούν θετικά στην ανταγωνιστικότητά τους.

Ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου απαρίθμησε τις επιχειρησιακές ιδιαιτερότητες των επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στους τομείς των εφοδιασμών πλοίων και τις ναυπηγοεπισκευές, σημειώνοντας ότι το αρμόδιο υπουργείο θα πρέπει να ακολουθήσει μία ευέλικτη πολιτική προσαρμογής ως προς την εφαρμογή της κάρτας, ώστε να αποφευχθούν προβλήματα τα οποία ήδη το Επιμελητήριο είχε επισημάνει και καταθέσει, με υπόμνημά του, στο υπουργείο κατά την συνάντηση με την υπουργό, Νίκη Κεραμέως.

Υπάρχουν ιδιαιτερότητες στα ωράρια λειτουργίας, παρατήρησε, υπενθυμίζοντας ότι αυτά διαμορφώνονται ανάλογα με τις ανάγκες των πλοίων κατά τους κατάπλους τους στα λιμάνια ή τα ναυπηγεία.

Μάλιστα, αναφορικά με τη διευθέτηση του χρόνου εργασίας οδηγών βαρέων οχημάτων στη μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων, το Επιμελητήριο έθεσε υπόψη του υφυπουργού το θέμα αποσαφήνισης της κείμενης νομοθεσίας με έγγραφη οδηγία από το υπουργείο, καθώς, λόγω παρερμηνειών, όλοι οι παράγοντες μεταφοράς container, μεταφορείς, αυτοαπασχολούμενοι και μισθωτοί οδηγοί, λιμένες, τελωνεία, εισαγωγείς, εξαγωγείς, βιομηχανίες και λοιποί παραλήπτες ή αποστολείς φορτίου, βρίσκονται σε σύγχυση.

Σχετικά με την έκτακτη βάρδια σε συγκεκριμένες κατηγορίες επιχειρήσεων, το Επιμελητήριο ζήτησε να υπάρξει ο κατάλληλος χρόνος προσαρμογής, ώστε, όπου επιτρέπεται, να εφαρμόζεται με τρόπο που θα θωρακίζει τα εργασιακά δικαιώματα.

Το Ε.Β.Ε.Π., παράλληλα, ακούμπησε το μείζονος σημασία θέμα που απασχολεί τις επιχειρήσεις του Πειραϊκού χώρου από την έλλειψη εξειδικευμένου, προσωπικού και, γενικότερα, από την έλλειψη εργατικού δυναμικού.

Καταδεικνύοντας το θέμα των δεξιοτήτων που πρέπει να έχει ή να αποκτήσει το έμψυχο δυναμικό των επιχειρήσεων, ο πρόεδρος του Ε.Β.Ε.Π. σημείωσε ότι η όποια επένδυση σε μηχανήματα νέας τεχνολογίας ή μηχανήματα ελεγχόμενα ψηφιακά είναι, επι της ουσίας, άχρηστη αν δεν υπάρχουν οι κατάλληλα εκπαιδευμένοι χειριστές, καθιστώντας κοινωνό του προβληματισμού που διακατέχει τις επιχειρήσεις, τον υφυπουργό Εργασίας.

Το Επιμελητήριο, είπε ο κ. Κορκίδης, έχει επιτύχει τη σύζευξη των επιχειρήσεων με τα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα σε μία προσπάθεια αλληλεπίδρασης σε θέματα πρακτικά που απασχολούν τις επιχειρήσεις μέλη του.

Μέσα από την υλοποίηση της σχετικής πολιτικής το Επιμελητήριο σε ειδικό χώρου φιλοξενεί σήμερα προσομοιωτές πάνω στους οποίους μπορεί να εκπαιδευτούν στελέχη επιχειρήσεων μελών του, και όχι μόνο, σε χειρισμούς μηχανημάτων – όπως επί παραδείγματι τα ανυψωτικά μηχανήματα- αλλά και σε άλλες τεχνικές δεξιότητες χωρίς να υπάρχει φυσικός κίνδυνος τόσο για τον χειριστή όσο και για τις λοιπές εγκαταστάσεις από μία αστοχία.

Μία αστοχία που περιλαμβάνεται στα σενάρια κινδύνου που ο εκπαιδευτής υποβάλει τον εκπαιδευόμενο προσφέροντας πολύτιμες γνώσεις.

Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς, όπως χαρακτηριστικά τόνισε καταλήγοντας ο πρόεδρός του, Βασίλης Κορκίδης, «ήταν είναι και θα παραμένει κοντά στις επιχειρήσεις μέλη του, τείνοντας πάντα ευήκοον ους στους προβληματισμούς τους, ώστε να εκπληρώνει, με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, τον ρόλο του ως συμβούλου της πολιτείας για την βελτίωση των συνθηκών για το επιχειρείν, άρα και των συνθηκών που προσδιορίζουν την ανταγωνιστικότητα της οικονομίας μας».

Χαιρετισμό απηύθυνε ο Πρύτανης του ΠΑ.ΠΕΙ., καθ. Μιχαήλ Σφακιανάκης, ενώ εισηγήσεις ανέπτυξαν οι κ.κ. Βιργίνιος Βουδούρης, Διευθυντής Πιστοποίησης Προσώπων της TÜV HELLAS, Κωνσταντίνος Σαββίδης, Διευθυντής Εταιρικής Εκπαίδευσης της ΑΠΟΨΗ Α.Ε., Γιώργος Μάρας, Διευθυντής Πωλήσεων και Εκπαίδευσης της FILLISLIFT και Καθ. Μαρία Μποϊλέ, Διευθύντρια Εργαστηρίου Ποσοτικής Ανάλυσης στη Ναυτιλία του Πανεπιστημίου Πειραιώς.

Διαβάστε επίσης:

ΔΑΑ: Αύξηση κίνησης 10% τον Οκτώβριο στο «Ελ. Βενιζέλος»

41ος Μαραθώνιος Αθήνας: Τετραήμερες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις – Ποιοι δρόμοι κλείνουν

Καραμανλής όπως… Σαμαράς; – Η ηχηρή παρέμβαση για τα εθνικά θέματα και τι ζήτησε ο πρώην πρωθυπουργός