ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Την ώρα που οι μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ ενισχύουν δυναμικά την παρουσία τους στις online πωλήσεις, το πρώτο ελληνικό αμιγώς ηλεκτρονικό σούπερ μάρκετ, το e-Fresh, αδυνατεί να συμβαδίσει με τους ρυθμούς ανάπτυξης της αγοράς. Με πτώση στις πωλήσεις και διατήρηση των ζημιών, η εταιρεία, υπό τη διοίκηση της Ζήνας Μαυροειδή, μένει πίσω σε έναν κλάδο που συνεχώς αναπτύσσεται.
Αυτή η εικόνα προκύπτει από τις οικονομικές καταστάσεις του 2023 που αναρτήθηκαν στο Γενικό Εμπορικό Μητρώο (ΓΕΜΗ) με καθυστέρηση μηνών, θέτοντας έτσι την εταιρεία σε αναστολή καταχώρισης, κάτι που άλλωστε έχει συμβεί και στην προηγούμενη οικονομική χρήση.
Οι πωλήσεις της e-fresh μειώθηκαν στα 19,204 εκατ. ευρώ καταγράφοντας μια μείωση της τάξης του 4,19%. Και αυτό όταν την ίδια χρονιά οι on line πωλήσεις αναπτύχθηκαν με ρυθμό 15%.
Το μικτό αποτέλεσμα μειώθηκε στα 4,382 εκατ. ευρώ από 3,646 εκατ. ευρώ και τα έξοδα διάθεσης περιορίστηκαν από 4,686 εκατ. ευρώ από 4,841 εκατ. ευρώ. Αυξημένοι ήταν και οι χρεωστικοί τόκοι και συναφή έξοδα που εκτινάχθηκαν στα 154.544 ευρώ από 29.619 ευρώ το 2022.
Αρνητικό πρόσημο και στη λειτουργική κερδοφορία
Με αυτά τα δεδομένα αρνητικό πρόσημο είχαν τα αποτελέσματα προ φόρων και τόκων με τις ζημιές να διαμορφώνονται σε 324.351 από κέρδη 450.869 στην προηγούμενη χρήση.
Η τελική γραμμή του ισολογισμού παρέμεινε για άλλη μια χρονιά ζημιογόνα κατά 478.896 ευρώ έναντι ζημιών ύψους 480.488 ευρώ το 2022, με το υπόλοιπο ζημιών εις νέον να ξεπερνά τα 5,844 εκατ. ευρώ. ενώ κατά την 31 Δεκεμβρίου 2023 το Κυκλοφορούν Ενεργητικό υπολείπεται των βραχυπροθέσμων υποχρεώσεων κατά 1,855 εκατ. ευρώ.
Σε ό,τι αφορά το απασχολούμενο προσωπικό παρέμεινε στους 29 εργαζόμενους πλήρους απασχόλησης.
To e-fresh δραστηριοποιείται στην αγορά από το 2016 και ανάπτυξή του ήταν ραγδαία ειδικά την περίοδο της πανδημίας, όπου οι online πωλήσεις άρχισαν να κερδίζουν έδαφος. Την ίδια περίοδο όμως ανέπτυξαν το κομμάτι του ηλεκτρονικού εμπορίου και οι μεγάλοι παίκτες του οργανωμένου λιανεμπορίου τρόφιμων. Σήμερα οι πωλήσεις που περνούν από το ψηφιακό κανάλι ανέρχονται κατά μέσο όρο στο 3% του συνολικού τζίρου της αγοράς.
Ποιο είναι το μέγεθος της αγοράς
Το 2023 που η e-fresh κατέγραψε οριακή κάμψη πωλήσεων, οι on line πωλήσεις των σούπερ μάρκετ «έτρεχαν» με 15%. Η συνολική αξία των online αγορών σούπερ μάρκετ έφτασε τα 306 εκατ. ευρώ, έναντι 266 εκατ. ευρώ το 2022, σύμφωνα με τα στοιχεία της Convert Group. Αξίζει να σημειωθεί ότι το ποσό αυτό δεν περιλαμβάνει τις πωλήσεις των Q-Commerce παικτών, όπως το eFood Market και το Wolt Market, οι οποίοι συνεχώς αυξάνουν το μερίδιό τους στην ελληνική αγορά.
Αξιοσημείωτη ήταν επίσης η αύξηση και του αριθμού των παραγγελιών κατά 7%, αλλά και της μέσης αξίας των προϊόντων κατά 8%. Το 2023 σημαδεύτηκε από την απόφαση της αλυσίδας Σκλαβενίτης να αυξήσει το ελάχιστο όριο αξίας παραγγελίας για δωρεάν παράδοση από 30 ευρώ σε 100 ευρώ. Η κίνηση αυτή οδήγησε σε αύξηση της μέσης αξίας του online καλαθιού σε ολόκληρη την αγορά, από 77 ευρώ τον Ιούνιο σε 89 ευρώ τον Δεκέμβριο του ίδιου έτους.
Πέρσι, σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της Convert Group, οι καταναλωτές δαπάνησαν στα online σούπερ μάρκετ 335 εκατ. ευρώ αυξημένα κατά 9%. Αξιοσημείωτη είναι επίσης η αύξηση μέσης αξίας παραγγελίας κατά 6% στα 85 ευρώ, που οφείλεται κυρίως στα περισσότερα τεμάχια που αυτή περιέχει (κατά μέσο όρο 34,3τμχ σε σχέση με 32,8 το 2023) και όχι στον πληθωρισμό, αφού η αύξηση της μέσης online τιμής αγαθών ήταν 1% σε σχέση με 8% που ήταν το 2023.
Διαβάστε επίσης
«Σαραντάρι» στις επενδύσεις χτυπάει η Sarantis Group – Το πλάνο ανάπτυξης
Σούπερ μάρκετ: «Ψαλίδι» στις προσφορές πριν την εφαρμογή των νέων μέτρων
Λ. Καρακατσάνης: Πώς μια πτήση με την Jumbo γέννησε το success story της DUST+CREAM
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Πάπας Φραγκίσκος: H πρώτη φωτογραφία του μετά την εισαγωγή του στο νοσοκομείο
- Χούθι: Επίθεση κατά του αεροπλανοφόρου USS Harry Truman στην Ερυθρά Θάλασσα
- Παραιτήθηκε ο Αρίστος Δοξιάδης από υφυπουργός Ανάπτυξης
- Ευάγγελος Βενιζέλος: Με όσα κάνει ο Τραμπ θα έπρεπε να ανησυχούμε με το θέμα της ασφάλειας της χώρας
