«Μη συγκρίνετε τα Rolex με τις μετοχές. Είναι επικίνδυνο» συμβουλεύει τους αγοραστές ο CEO της Rolex, Jean-Frédéric Dufour, επισημαίνοντας ότι αυξήθηκαν οι κερδοσκόποι κατά τη διάρκεια της πανδημίας, οι οποίοι αγόρασαν φθηνά και πούλησαν ακριβότερα.

«Δεν μου αρέσει όταν οι άνθρωποι συγκρίνουν ρολόγια με μετοχές. Αυτό στέλνει λάθος μήνυμα και είναι επικίνδυνο», δήλωσε ο Dufour σε μια σπάνια συνέντευξη που έδωσε στην ελβετική εφημερίδα NZZ ενόψει της εμπορικής έκθεσης Watches and Wonders, που ξεκινά αυτή την εβδομάδα στη Γενεύη.

Τα μεταχειρισμένα πολυτελή ρολόγια, εταιρειών όπως οι Rolex, Patek Philippe και Audemars Piguet, εκτινάχθηκαν σε πρωτοφανή επίπεδα το 2021 και στις αρχές του 2022 καθώς οι κερδοσκόποι, εκμεταλλευόμενοι τα χαμηλά επιτόκια και τη ραγδαία άνοδο των κρυπτονομισμάτων, απέκτησαν ακριβά ελβετικά ρολόγια.

Ωστόσο, οι τιμές στη δευτερογενή αγορά υποχώρησαν απότομα τα τελευταία δύο χρόνια εν μέσω ασθενέστερης οικονομικής ανάπτυξης και υψηλότερων επιτοκίων.

Ο δείκτης Bloomberg Subdial Watch Index, ο οποίος παρακολουθεί τις τιμές για τα 50 ρολόγια με τις περισσότερες συναλλαγές ανά αξία, υποχώησε κατά 40% τα τελευταία δύο χρόνια.

Σημειώνεται ότι η Rolex είναι η μεγαλύτερη ελβετική μάρκα ρολογιών και κυριαρχεί στον κλάδο με εκτιμώμενο μερίδιο αγοράς 30%.

Γνωστή για τα μοντέλα Datejust, Daytona και Submariner, οι πωλήσεις της εταιρείας με έδρα τη Γενεύη ξεπέρασαν τα 10 δισεκατομμύρια ελβετικά φράγκα (11,1 δισεκατομμύρια δολάρια) για πρώτη φορά το 2023, σύμφωνα με εκτιμήσεις της Morgan Stanley.

Ο Dufour, ο οποίος ηγείται της Rolex από το 2015, ανέφερε στο NZZ ότι αναμένει ότι το 2024 θα είναι μια δύσκολη χρονιά για την ελβετική βιομηχανία ρολογιών, καθώς η ζήτηση επιβραδύνεται.

Μάλιστα, το Bloomberg News ανέφερε τον Δεκέμβριο ότι η αύξηση της ζήτησης λιανικής για τα προϊόντα των κορυφαίων ελβετικών ωρολογοποιών είχε επιβραδυνθεί σημαντικά μετά από τρία χρόνια ξέφρενων αγορών.

Σύμφωνα με τον Dufour, η επιβράδυνση θα πλήξει περισσότερο τις πωλήσεις μικρότερων εμπορικών σημάτων ρολογιών.

«Η ζυγαριά κλίνει τώρα προς την άλλη κατεύθυνση και το πρόβλημα είναι φυσικά πιο έντονο για τις λιγότερο δημοφιλείς μάρκες», τόνισε.

«Ενώ μπορεί να έχουν δει μια αύξηση 20% στις πωλήσεις κατά την άνοδο, μπορεί τώρα να παρουσιάσουν πτώση 15%, ενώ για τις μεγαλύτερες εταιρείες, οι διακυμάνσεις δεν είναι τόσο έντονες», πρόσθεσε ο Dufour.

Οι ωρολογοποιοί τείνουν να υπερπαράγουν όταν η οικονομία σημειώνει άνοδο και όταν οι αγορές εξασθενούν, οι έμποροι υφίστανται πίεση να μειώσουν τις τιμές.

«Αυτό είναι εξαιρετικά προβληματικό διότι οι εκπτώσεις επηρεάζουν αρνητικά αγαπημένα προϊόντα όπως τα δικά μας», σημείωσε ο CEO της Rolex.

Επιπλέον, ο Dufour επισημαίνει ότι η το ισχυρό ελβετικό φράγκο έναντι άλλων νομισμάτων, προσθέτει πιέσεις στον κλάδο, αλλά και το αυξανόμενο κόστος των πρώτων υλών, όπως ο χρυσός.

«Τα αυξημένα επιτόκια επηρεάζουν επίσης τη διάθεση των πολιτών και η γεωπολιτική κατάσταση δεν βοηθάει», συμπλήρωσε.

Διαβάστε επίσης: 

Σκάνδαλο των Rolex: Έφοδος στο σπίτι της προέδρου του Περού (video)

Tudor: Από «Rolex του φτωχού» στη λίστα με τις 20 καλύτερες εταιρείες

Rolex: Ποια δύο μοντέλα είδαν την αξία τους να ανεβαίνει παρά την πτωτική πορεία της αγοράς