ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Το ράλι της ΤΙΤΑΝ, το νέο Βατερλώ της Απαλαγάκη, το κινεζικό μαρτύριο για τον Μάνο, τα υπερόπλα Πιτσιλή, η αλήθεια για τη Μιράντα Πατέρα και ο γάτος dollar, ο αεικίνητος Πιέρ και ο θαρραλέος πολιτικός με την κομμώτρια
Περιεχόμενα
Η Dorian LPG Ltd., εισηγμένη ναυτιλιακή εταιρεία στο χρηματιστήριο, γνωστοποίησε ότι θα δώσει μέρισμα 1 ευρώ ανά μετοχή και συνολικά 42,8 εκατομμύρια δολάρια σε μερίσματα στους μετόχους της.
Η μετοχή της εταιρείας την Παρασκευή 25 Οκτωβρίου έκλεισε στα 31,03 δολάρια και η κεφαλαιοποίηση ανήλθε στα 1,32 δισ. δολάρια. Το σύνολο των μετοχών είναι 42.619.448.
Το μέρισμα θα δοθεί στις 25 Νοεμβρίου για τους μετόχους που διαθέτουν μετοχές στο κλείσιμο των εργασιών στις 5 Νοεμβρίου 2024.
Επίσης, η διοίκηση της εταιρείας διόρισε τον Mark Ross να καλύψει κενή διευθυντική θέση, με άμεση ισχύ.
Τα συνολικά οικονομικά αποτελέσματα, η εταιρεία θα τα ανακοινώσει την Πέμπτη 31 Οκτωβρίου 2024 πριν από το άνοιγμα της αγοράς.
Το συνολικό ποσό θα διανεμηθεί στους μετόχους της εταιρείας στις 5 Νοεμβρίου 2024 και ανέρχεται σε 42,8 εκατ. δολάρια.
Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της εταιρείας, το τρίτο τρίμηνο, η Dorian διαμορφώνει έσοδα ύψους μεταξύ 80,7 εκατ. δολ. και 82,7 εκατ. δολαρίων.
Η ρευστότητα της εταιρείας θα κυμανθεί από 347,6 εκατ. δολάρια έως 349,6 εκατ. δολάρια.
Στις 30 Σεπτεμβρίου, οι συνολικές υποχρεώσεις της εταιρείας ήταν μεταξύ 582,7 εκατ. δολαρίων και 584,7 εκατ. δολαρίων.
Η Dorian LPG, λειτουργεί είκοσι πέντε πλοία και ναυπηγεί ακόμη ένα πλοίο μεταφοράς gas στο ναυπηγείο της Νότιας Κορέας Hanwha Ocean μεταφοράς αμμωνίας, μεταφορικής ικανότητας 93.000 κ.μ. και κόστος ναυπήγησης 125 εκατ. δολαρίων.
Ο χρόνος παράδοσης του πλοίου προσδιορίστηκε για το 2026.
Η διοίκηση της εταιρείας
Η επιτελική διοίκηση της εταιρείας αποτελείται από έξι έμπειρα στελέχη:
Ο Ιωάννης Κ. Χατζηπατέρας είναι πρόεδρος και διευθύνων Σύμβουλος. Ο Τζον Χατζηπατέρας, που γεννήθηκε το 1950, ασχολείται ενεργά με τη διοίκηση ναυτιλιακών εταιρειών από το 1972. Από το 1972 έως το 1992, ο Γιάννης Χατζηπατέρας ήταν Διευθύνων Σύμβουλος της Peninsular Maritime Ltd., στο Λονδίνο και στη συνέχεια διετέλεσε Πρόεδρος της Eagle Ocean.
Έχει διατελέσει μέλος του διοικητικού συμβουλίου της Ελληνικής Επιτροπής Ναυτιλιακής Συνεργασίας, του Συμβουλίου της Intertanko και είναι μέλος του Baltic Exchange από το 1972 και του Αμερικανικού Γραφείου Ναυτιλίας από το 2011.
Επίσης, υπήρξε μέλος του Συμβουλίου της Σχολής Γλώσσας και Γλωσσολογίας του Πανεπιστημίου Georgetown και είναι διαχειριστής του Kidscape, ενός κορυφαίου φιλανθρωπικού οργανισμού του Ηνωμένου Βασιλείου. Διετέλεσε Διευθυντής της SEACOR Holdings Inc., ενός παγκόσμιου παρόχου εξοπλισμού θαλάσσιων μεταφορών και υπηρεσιών logistics, από το 2000 έως το 2013.
Ο Αλέξανδρος Χατζηπατέρας υπηρετεί ως Ανώτερος Εκτελεστικός Αντιπρόεδρος της Dorian LPG (ΗΠΑ) LLC και Διευθύνων Σύμβουλος Dorian LPG Management (Αθήνα) από τον Ιούλιο του 2022 και Γραμματέας της Dorian LPG (USA) LLC από τον Ιούλιο του 2013. Στο παρελθόν έχει διατελέσει Εκτελεστικός Αντιπρόεδρος Επιχειρηματικής Ανάπτυξης.
Οι κύριοι τομείς απασχόλησης του Άλεξ Χατζηπατέρα είναι η εμπορική στρατηγική, οι πωλήσεις και οι αγορές και η διαχείριση των εργασιών της εταιρείας στην Ελλάδα.
Από την ένταξή του στην Eagle Ocean το 2006, ο Α. Χατζηπατέρας έχει συμμετάσχει στη διαχείριση του προγράμματος νεότευκτων Aframax και VLGC στα ναυπηγεία Sumitomo Shipyard στην Ιαπωνία και Hyundai Heavy Industries στη Νότια Κορέα και επίσης έχει συμμετάσχει σε ναυλώσεις aframax spot.
Από τον Νοέμβριο του 2016, υπηρετεί ως Διευθυντής στην Επιτροπή Μελών του UK P&I Club.
Ο Α. Χατζηπατέρας έχει συνεργαστεί στενά με μεγάλες εταιρείες πετρελαιοειδών για να εξασφαλίσει έγκριση για μελλοντικές ευκαιρίες ναύλωσης και επιχειρηματικής ανάπτυξης νεότευκτων.
Πριν από την ένταξή του στην Eagle Ocean, ο Α. Χατζηπατέρας εργάστηκε ως Διευθυντής Επιχειρηματικής Ανάπτυξης στη Avenue A / Razorfish, μιας κορυφαίας εταιρείας ψηφιακών συμβούλων και διαφημίσεων με έδρα το Σαν Φρανσίσκο.
Ο Α. Χατζηπατέρας αποφοίτησε από το Πανεπιστήμιο Georgetown με Bachelor of Arts στην Ιστορία και είναι κάτοχος EMBA από το HEC Paris.
Ο Τζον Κ. Λυκούρης είναι Head of Energy Transition και είναι διευθυντής της Dorian LPG Ltd. Έχει διατελέσει Διευθύνων Σύμβουλος της Dorian LPG (USA) LLC και διευθυντής της Dorian LPG Ltd. από την ίδρυσή της τον Ιούλιο του 2013.
Προηγουμένως, ήταν Διευθυντής και Ταμίας της Eagle Ocean, Inc. αρχής γενομένης από το 1993 και της Eagle Ocean Transport, Inc. από το 2004, όπου συμμετείχε στη χρηματοδότηση νεότευκτων.
Πριν ενταχθεί στην Eagle Ocean, Inc., ο Τζον Λυκούρης υπηρέτησε ως Διευθυντής της Peninsular Maritime Ltd. μιας εταιρείας μεσιτείας πλοίων στο Λονδίνο, Ηνωμένο Βασίλειο, στην οποία προσχώρησε το 1974, και διηύθυνε τα τμήματα Οικονομικών και Λογιστικών. Είναι κάτοχος πτυχίου Διοίκησης Επιχειρήσεων από το Κολέγιο Ιθάκης και MBA στα Χρηματοοικονομικά από το Πανεπιστήμιο Cornell.
Ο Κωνσταντίνος Ι. Μαρκάκης υπηρετεί ως Πρόεδρος και Διευθυντής και Διευθύνων Σύμβουλος, στη Dorian LPG Management Corp. από το 2013, όπου διαδραμάτισε βασικό ρόλο στην επέκταση του γραφείου και του στόλου, αναλαμβάνοντας την παράδοση των 19 New Building VLGCs μεταξύ Ιουλίου 2014 και Φεβρουαρίου 2016.
Επιπλέον, έχει υπηρετήσει στην Dorian (Hellas) S.A. ως Γραμματέας, Ταμίας, Διευθυντής από το 1984 έως το 1998 και ως Πρόεδρος και Διευθυντής από το 1998 έως σήμερα.
Ο Κ. Μαρκάκης αποφοίτησε από το Κολλέγιο Αθηνών το 1969 και από το Νομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών το 1976. Από το 1976 έως το 2004 έχει υπηρετήσει σε διάφορες διοικητικές και εκτελεστικές θέσεις, σε εταιρείες διαχείρισης πλοίων Med Line SA / Epirotiki Lines / Royal Olympic Κρουαζιέρες, όπου ασχολήθηκε με Εμπορικά, Λειτουργικά, Ασφάλεια καθώς και Νομικά και Ασφαλιστικά θέματα.
Ο Theodore B. Young υπηρέτησε ως Chief Financial Officer και Treasurer της Dorian LPG (USA) LLC από τον Ιούλιο του 2013 και ως επικεφαλής της εταιρικής ανάπτυξης για την Eagle Ocean από το 2011 έως το 2013.
Από το 2004 έως το 2011, ο Τ. Young ήταν Ανώτερος Διευθύνων Σύμβουλος και μέλος της Επιτροπής Επενδύσεων στην Irving Place Capital (IPC), όπου εργάστηκε σε επενδύσεις στους τομείς της βιομηχανίας, των μεταφορών και των επιχειρηματικών υπηρεσιών.
Πριν από την ένταξή του στην IPC, ο Τ. Young ήταν Διευθυντής στην Harvest Partners, μια εταιρεία εξαγορών στη μεσαία αγορά με έδρα τη Νέα Υόρκη, από το 1997 έως το 2004. Υπηρετεί επίσης ως πρόεδρος του College Steps, ενός μη κερδοσκοπικού οργανισμού.
Είναι κάτοχος πτυχίου AB από το Dartmouth College και MBA από το Wharton School του Πανεπιστημίου της Πενσυλβάνια με κατεύθυνση στη λογιστική.
Tim Hansen, Chief Commercial Officer/Director, Dorian LPG (DK) ApS. Εντάχθηκε στην Dorian LPG το 2014 ως Chartering Manager και το 2015 έγινε MD για τη Helios LPG Pool London Office, ξεκίνησε τη σταδιοδρομία του στη θάλασσα στην AP Moeller Maersk, αναλαμβάνοντας δεξαμενόπλοια, εμπορευματοκιβώτια και πλοία ξηρού φορτίου τερματίζοντας τη θαλάσσια καριέρα του ως κυβερνήτης πλοίων μεταφοράς υγραερίου διαφόρων μεγεθών.
Ο Τ. Hansen είναι επίσης Υπολοχαγός στο Βασιλικό Ναυτικό της Δανίας, όπου υπηρέτησε ως κυβερνήτης σε σκάφη VTS και εκτέλεσε διάφορες υπηρεσίες ακτοφυλακής.
Ήρθε στη στεριά το 1999, εντάσσοντας την ομάδα της Maersk με αρμοδιότητες σε διάφορους τομείς, συμπεριλαμβανομένων των supercargo, των επιχειρήσεων και της ναύλωσης στο τμήμα ξηρού φορτίου, της Maersk Line Senior Charter στο Broestroem.
Το 2002 άρχισε να επικεντρώνεται στον τομέα του υγραερίου και από το 2004 μέχρι την έξοδο της Maersk από τον κλάδο του υγραερίου το 2013 ήταν Senior Charterer υπεύθυνος για την καθημερινή απασχόληση πλοίων εύχρηστων, μεσαίου μεγέθους και VLGC.
Η οικογένεια Χατζηπατέρα
Η οικογένεια Χατζηπατέρα κατάγεται από τις Οινούσσες και θεωρείται από τις παραδοσιακές ναυτιλιακές εταιρείες που κυρίως δραστηριοποιήθηκαν στο Λονδίνο. Γενάρχης της οικογένειας είναι ο πλοίαρχος Κωνσταντίνος Ι. Χατζηπατέρας (1856-1943).
Ο πρωτότοκος γιος του, Ιωάννης (1888 – 1979), μαζί με τα αδέρφια του Νικόλαο (1890-1975) και Αδαμάντιο (1893-1974) μετά την λήξη του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου από το Λονδίνο και τη Νέα Υόρκη, επανεκκίνησαν τις δραστηριότητες τους στο χώρο της ναυτιλίας, ενώ, το 1969 ίδρυσαν ένα πρωτοποριακό επιχειρηματικό εγχείρημα με το όνομα, «Oinoussian Maritime».
Ο πλοίαρχος Ιωάννης Κ. Χατζηπατέρας μαζί με τους γιους του, Κωνσταντίνο (1920- 2000), που νυμφεύθηκε την Μάρω Μ. Λύρα, Μάρκο (1931- ), που νυμφεύθηκε την Καλλιόπη Κ.Δ. Πατέρα, Νικόλαο (1932- ), που νυμφεύθηκε την Ειρήνη Μ. Χρ. Λαιμού και Παντελή (1937-), που νυμφεύθηκε την Μέτα Δ. Δράκου, ίδρυσαν το 1952 στο Λονδίνο την εταιρεία John C. Hadjipateras & Sons, ενώ οι γιοι του το 1969 θα ανοίξουν γραφείο στον Πειραιά, με την επωνυμία Archipelagos Shipping SA.
Τη δεκαετία του 1970 ο Ιωάννης Κ. Χατζηπατέρας, πρωτότοκος γιος του Κώστα Ι. Χατζηπατέρα, μαζί με τον θείο του Νικόλα Μάρκου Λύρα ιδρύουν στον Πειραιά την Dorian (Hellas), με γραφεία και στις ΗΠΑ.
Το 1976 η εταιρεία διέθετε πέντε δεξαμενόπλοια που η μεταφορική τους ικανότητα ανέρχονταν σε 300.000 dwt.
Το 1982 ο στόλος αριθμούσε επτά δεξαμενόπλοια, όμως η χωρητικότητα τους ήταν 800.000 dwt.
Το 1990 η εταιρεία διαχειρίζονταν τρία δεξαμενόπλοια, όπως και στην επόμενη δεκαετία.
Η Μαρίνα Χατζηπατέρα, είναι ακόμη ένα μέλος της ναυτιλιακής οικογένειας που διαπρέπει στη ναυτιλία και διακρίνεται για τις καινοτόμες πρωτοβουλίες της στο χώρο της χρηματοδότησης της ναυτιλίας.
Η Μαρίνα Χατζηπατέρα, συμπεριελήφθη στην 9η θέση, στον πίνακα της Lloyd’s List για το 2023.
Η Μαρίνα Χατζηπατέρα, μετά από μια επιτυχή παρουσία στην οικογενειακή επιχείρηση Dorian LPG, τόλμησε μια αυτόνομη και ανεξάρτητη πορεία στο χώρο της ναυτιλίας, ιδρύοντας την εταιρεία TMV μαζί με την συμφοιτήτρια της Soraya Darabi.
Η TMV είναι μια εταιρεία επιχειρηματικών κεφαλαίων που εστιάζει στην αλυσίδα εφοδιασμού, τα logistics, τη ναυτιλία, τη βιωσιμότητα, το μέλλον της εργασίας και τη φροντίδα σε θέματα υγείας των ναυτικών.
Η Μαρίνα Χατζηπατέρα αρχικά υπηρέτησε ως αντιπρόεδρος επενδυτικών σχέσεων στη Dorian LPG, τη ναυτιλιακή εταιρεία της οικογένειάς της, την οποία βοήθησε αποφασιστικά με την εμπειρία της να εισαχθεί στο χρηματιστήριο το 2014.
Σπούδασε στο GeorgeTown University και ξεκίνησε ως επενδυτικός σύμβουλος στη Νέα Υόρκη για να ακολουθήσει μία μακρά καριέρα στη ναυτιλία, με την εταιρεία Dorian LPG όπου δραστηριοποιείται κατά παράδοση η οικογένεια της εδώ και 150 χρόνια. Επέλεξε στη συνέχεια τη Νότια Κορέα για να δουλέψει στα ναυπηγεία αλλά και πάνω στα πλοία αφού έλαβε πιστοποιημένο πτυχίο ναυτικού.
Ακολούθησαν έξι χρόνια μεταξύ Ελλάδας και Λονδίνου με την επιστροφή της στη Νέα Υόρκη το 2014 επέτυχε την αναδιάρθρωση και εισαγωγή της ναυτιλιακής
Dorian στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης συγκεντρώνοντας από το επενδυτικό κοινό 135 εκατ. δολάρια.
Έχει χρησιμοποιήσει την τεράστια εμπειρία της στη ναυτιλία για να επικεντρωθεί σε εταιρείες που επιδιώκουν να μετεξελίξουν την αλυσίδα εφοδιασμού, τις βιομηχανίες μεταφορών και logistics ώστε να γίνουν πιο αποτελεσματικές και βιώσιμες.
Μεταξύ άλλων εταιρειών, η Μαρίνα Χατζηπατέρας ηγήθηκε βασικών επενδύσεων στα Nautilus Labs, ShipSkart, Freightify, Portcast, GreyWing και OnePort365.
Επίσης, έχει υπηρετήσει ως αντιπρόεδρος της περιβαλλοντικής επιτροπής της Intertanko για περισσότερο από μια δεκαετία και είναι μέντορας της Endeavor, μιας παγκόσμιας κοινότητας επιχειρηματιών που επιδιώκει να δημιουργήσει οικοσυστήματα σε αναδυόμενες και αγορές σε όλο τον κόσμο.
Η Μαρίνα Χατζηπατέρα είναι απόφοιτος του προγράμματος STCW της Ακαδημίας Εμπορικού Ναυτικού των ΗΠΑ.
Επίσης, σπούδασε στο GeorgeTown University και αργότερα εργάστηκε για κάποια χρόνια στην οικογενειακή ναυτιλιακή επιχείρηση, Dorian LPG, συμβάλλοντας τα μέγιστα για την εισαγωγή της στο αμερικανικό χρηματιστήριο το 2014.
Τα τελευταία χρόνια κατοικεί μόνιμα στη Νέα Υόρκη, αλλά διατηρεί γραφεία και σε άλλες χώρες.
Από το 2015 είναι μέλος της Περιβαλλοντικής Επιτροπής της Ένωσης των Πλοιοκτητών Δεξαμενόπλοιων (Intertanko). Το 2017 ίδρυσε την TMV, μαζί με την συμφοιτήτριά της, Soraya Darabi.
Διαβάστε επίσης:
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Νετανιάχου: «Αντισημιτική» ισχυρίζεται πως είναι η απόφαση του Διεθνούς Δικαστηρίου που ζητά την σύλληψη του
- Γεροβασίλη: Η θέση της αξιωματικής αντιπολίτευσης για τον ΣΥΡΙΖΑ χάθηκε μόνο “στα χαρτιά”
- Μαρκόπουλο: Ομολόγησε ο 19χρονος πως πυροβόλησε, αλλά αρνείται πως σκότωσε τον 5χρονο
- ΤΑΙΠΕΔ: Πώς θα χρηματοδοτηθεί το Ταμείο Απανθρακοποίησης Νησιών – Οι τρεις πυλώνες του προϋπολογισμού