Ως κεραυνός εν αιθρία έπεσε η είδηση περί λουκέτου της ιστορικής αλυσίδας Pizza Hut στην Ελλάδα. Και ενώ οι εργαζόμενοι της αλυσίδας εκφράζουν ανησυχία για το τι μέλλει γενέσθαι, κάνοντας ουρές έξω από τα καταστήματα αναζητώντας απαντήσεις, ενδιαφέρον προκαλεί το “φαινόμενο” της Domino’s, που έχει διαγράψει πορεία αντίθετη από αυτή της Pizza Hut.

H δεύτερη φαίνεται πως έχει χάσει τη δυναμική της σε διεθνές επίπεδο την ώρα που το “αντίπαλον δέος” η Domino’s παρουσιάζει μια ανοδική πορεία επί σειρά ετών, έχοντας καταφέρει να δημιουργήσει ένα ισχυρό brand στον κλάδο, και με ολοένα μεγαλύτερο τζίρο.

Οι αιτίες που οδήγησαν την μεν Pizza Hut στην κάμψη, τη δε Domino’s στην άνοδο είναι πολλές, θα μπορούσαν ωστόσο να αναφερθούν 3 βασικές.

Πρώτον το ζήτημα της καινοτομίας. Ακόμη και στον κλάδο αυτό, η καινοτομία και η παραγωγή και προώθηση νέων προιόντων θεωρείται μείζονος σημασίας. Και ενώ η Pizza Hut έμεινε αρκετά στάσιμη επί σειρά ετών, η Domino’s δεν σταμάτησε να δημιουργεί νέα εδέσματα που προσέλκυσαν το καταναλωτικό κοινό.

Δεύτερον, το marketing για το οποίο η Domino’s ανά τακτά χρονικά διαστήματα δαπανά αρκετά μεγάλα κεφάλαια και προωθεί το brand με πολλούς τρόπους – digital, ΜΜΕ κ.ο.κ.

Και τρίτον, η Pizza Hut έμεινε πίσω στις τάσεις όσον αφορά τη διαμόρφωση των καταστημάτων. Πλέον, εδώ και αρκετά χρόνια η τάση είναι το delivery και το takeaway. Αντιθέτως, η Pizza hut ακολούθησε το… πατροπαράδοτο μονοπάτι των τραπεζοκαθισμάτων.

Πώς όμως η Domino’s έφθασε στο απώγειό της; Ρόλο – κλειδί θεωρείται ότι έπαιξε ο Patrick Doyle που διορίστηκε διευθύνων σύμβουλος το 2010.  Μέσα από μια σειρά καινοτόμων ιδεών – νέοι κατάλογοι, νέες γεύσεις και συνταγές, προώθηση του brand μέσω πολλών καναλιών, επενδύσεις στο delivery, κατάφερε να φέρει στο προσκήνιο την αλυσίδα και να την καταστήσει μια από τις καλύτερες στο είδος της.

Δείτε στο πρακάτω γράφημα την πορεία των δύο αλυσίδων