ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Τα μεγάλα σχέδια της Intralot, το παρασκήνιο για τη ΔΕΠΑ, οι νέες business του Λου Κολλάκη, έτοιμος ο Φέσσας, οι αλλαγές του Νεμπή, τα νέα πλοία του Προκοπίου, το κάλεσμα της Μήτση, οι περιπέτειες της πλατινομαλλούσας σε Βουλιαγμένη – Λεγρενά και ο ΧΧ
Οπισθοχωρούν οι εταιρίες διαχείρισης αυτοκινητοδρόμων στο ζήτημα της αύξησης των τιμών των διοδίων, ύστερα από τη χθεσινή δέσμευση του Υπουργού Υποδομών, ενώ πηγές της αγοράς αναφέρουν στο mononews ότι έχει ζητηθεί να πραγματοποιηθεί άμεσα σύσκεψη, η οποία χαρακτηρίζεται ως κρίσιμη, με την ηγεσία του Υπουργείου.
Σε αυτή αναμένεται να συζητηθούν οι πιθανές λύσεις, έτσι ώστε να αποφευχθεί η αύξηση, η οποία εκτιμάται στο 12% και βάσει νόμου θα πρέπει να τεθεί σε εφαρμογή από τις αρχές Ιανουαρίου.
Οι ίδιες πηγές αναφέρουν ότι είναι θετικό πως ο Υπουργός δεν έθεσε ζήτημα για τους όρους των συμβάσεων, οι οποίες και αποτελούν νόμους του κράτους, ενώ προσθέτουν πως το περιθώριο της διαπραγμάτευσης κινείται μεταξύ της δέσμευσης του Κώστα Αχ. Καραμανλή και του νομικού πλαισίου των παραχωρήσεων.
Προσθέτουν, δε, πως ήδη έχουν πραγματοποιηθεί συναντήσεις μεταξύ των στελεχών του Υπουργείου και εκπροσώπων των παραχωρησιούχων κατά τις προηγούμενες εβδομάδες, αλλά μέχρι στιγμής δεν έχει υποβληθεί επίσημα κάποια πρόταση από καμία πλευρά.
Τα χρονικά περιθώρια πλέον στενεύουν και το ζητούμενο είναι να προκύψει μία τελική απόφαση, η οποία θα πρέπει να έχει ληφθεί πριν από τα τέλη του τρέχοντος μήνα.
Που οφείλεται η αύξηση στα διόδια και ποιους αυτοκινητοδρόμους αφορά
Οι ίδιες πηγές επισημαίνουν πως το Υπουργείο Υποδομών έχει ήδη ενημερωθεί από τον περασμένο Οκτώβριο για τις αυξήσεις στις τιμές των διοδίων. Αυτό συμβαίνει, καθώς ο υπολογισμός των ανατιμήσεων των τιμών των διοδίων για την επόμενη χρονιά συνδέεται με το Δείκτη Τιμών Καταναλωτή και ο υπολογισμός αυτός γίνεται το Σεπτέμβριο του προηγούμενου έτους και στη συνέχεια γνωστοποιείται στη Διεύθυνση Λειτουργίας, Συντήρησης και Εκμετάλλευσης Συγκοινωνιακών Υποδομών με Σύμβαση Παραχώρησης (Δ17). Στη συνέχεια αυτές τίθενται σε εφαρμογή από την 1η Ιανουαρίου του επόμενου έτους.
Πρόκειται για έναν εκ των βασικών όρων που ισχύει στις συμβάσεις δεύτερης γενιάς, δηλαδή στις έξι παραχωρήσεις εθνικών οδών, οι οποίες είναι η Ολυμπία Οδός, η Κεντρική Οδός, η Νέα Οδός, η Γέφυρα Ρίο-Αντίρριο, ο Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου και ο Μορέας με μετόχους τη γαλλική Vinci, τη γερμανική Hochtief, καθώς και τους Ομίλους ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Ελλάκτωρ και Intrakat.
Το ΣΔΙΤ για τα ηλεκτρονικά διόδια
Το Υπουργείο Υποδομών, όπως ανέφερε χθες ο Κώστας Καραμανλής, φαίνεται πως επιταχύνει και τις διαδικασίες για το ΣΔΙΤ εγκατάστασης και λειτουργίας ηλεκτρονικών διοδίων το κόστος του οποίου εκτιμάται στα 300 εκατ. Ευρώ.
Πρόκειται για ένα έργο που επιδιώκεται να ενταχθεί στο Ταμείο Ανάκαμψης, γεγονός και το οποίο σημαίνει ότι θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί έως τα τέλη του 2025.
Με αποτέλεσμα η δημοπράτηση του να τοποθετείται στις αρχές του 2023, καθώς η επιλογή του μοντέλου ΣΔΙΤ σημαίνει πως θα χρειαστεί μία περίοδος ενάμιση έτους για τις δύο φάσεις του διαγωνισμού, δηλαδή την εκδήλωση ενδιαφέροντος και την υποβολή των προσφορών, καθώς και για την υπογραφή της σύμβασης, η οποία θα πρέπει να περάσει από το Ελεγκτικό Συνέδριο και τη Βουλή.
Πρόκειται για έργο που περιλαμβάνει την εγκατάσταση, λειτουργία και συντήρηση του εξοπλισμού για τη σταδιακή μετάβαση στο σύστημα ελεύθερης ροής (free flow) στους κλειστούς αυτοκινητοδρόμους της χώρας, δηλαδή και τις έξι παραχωρήσεις που αναφέρθηκαν παραπάνω, ενώ η χρέωση των οδηγών θα γίνεται αναλογικά με τα χιλιόμετρα που θα διανύουν και δε θα χρειάζεται να κάνουν διαρκώς στάσεις σε σταθμούς διοδίων.
Διαβάστε επίσης
Υπουργείο Υποδομών: Δημοπρατεί έως το τέλος του έτους αντιπλημμυρικά και φράγματα που αγγίζουν τα 400 εκατ. ευρώ
Κώστας Καραμανλής: Δεν θα αυξηθούν τα διόδια – Θα πάμε σε χιλιομετρική χρέωση