Ολοκληρώθηκε προ ολίγου η συνάντηση της ηγεσίας του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών με τους εκπροσώπους των αυτοκινητόδρομων που τελούν υπό παραχώρηση και αποφασίστηκε ότι θα εφαρμοστούν αυξήσεις στα διόδια από τον Ιανουάριο του 2024.

Σύμφωνα με τα όσα ανέφεραν πολύ καλά ενημερωμένες πηγές του υπουργείου στο mononews για τις αυξήσεις αναμένεται να ληφθεί υπόψη μόνο ο πληθωρισμός του 2023, ο οποίος είναι αρκετά χαμηλότερος συγκριτικά με αυτόν του 2022 (σ.σ. οι τιμές των διοδίων όφειλαν να αυξηθούν από τις αρχές του 2023 κατά 14% καθώς στηριζόταν στον Δείκτη Τιμών Καταναλωτή του 2022). Προσθέτουν, δε, ότι οι σχετικές ανακοινώσεις αναμένονται έως τα τέλη του έτους καθώς οι παραχωρησιούχοι πρέπει να έρθουν σε συνεννόηση με τους δανειστές τους.

1

Από την άλλη πλευρά πηγές της αγοράς αναφέρουν στο mononews ότι το υπουργείο και οι παραχωρησιούχοι έχουν βρει μία συνδυαστική λύση και ότι θα υπάρξουν μονοψήφιες αυξήσεις. Επισημαίνουν ότι για τουλάχιστον δύο χρόνια τα λειτουργικά κόστη των αυτοκινητοδρόμων, δηλαδή τα κατασκευαστικά υλικά που είναι απαραίτητα για τα έργα συντήρησης αλλά και το κόστος της ενέργειας και των καυσίμων έχουν αυξηθεί σημαντικά, με αποτέλεσμα να τίθεται θέμα βιωσιμότητας καθώς όλες οι παραχωρήσεις συνδέονται με δάνεια μεγάλης διάρκειας.

Όπως έχει ήδη γράψει το mononews οι αυξήσεις αυτές θα αφορούν όλους τους αυτοκινητόδρομους που τελούν υπό το καθεστώς της παραχώρησης και εφαρμόζουν τη χιλιομετρική χρέωση (σ.σ. δηλαδή εξαιρείται η Αττική Οδός). Επομένως, αυτοί είναι οι εξής:

  • Ολυμπία Οδός
  • Κεντρική Οδός
  • Νέα Οδός
  • Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου
  • Γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου

Υπενθυμίζεται ότι το ζήτημα των αυξήσεων των διοδίων έχει προκύψει από το περασμένο φθινόπωρο και υπήρξαν και τότε διαπραγματεύσεις της τότε ηγεσίας με υπουργό υποδομών τον Κώστα Αχ. Καραμανλή και υφυπουργό τον Γιώργο Καραγιάννη. Από αυτές είχε προκύψει το πάγωμα των τιμών των διοδίων τουλάχιστον για το Α΄Εξάμηνο του 2023, ενώ αξίζει να αναφερθεί ότι αυτές θα κινούνταν στο +14%. Ωστόσο, η διατήρηση των τιμών, όπως είχαν επισημάνει ουκ ολίγες φορές οι παραχωρησιούχοι δεν ήταν σύμφωνη με τις συμβάσεις παραχώρησης, οι οποίοι αποτελούν νόμους του κράτους.

Κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού, το ζήτημα επανεμφανίστηκε με τους παραχωρησιούχους να ζητούν αυξήσεις και μία σχετικά σκληρή ανακοίνωση του υπουργείου. Εν τούτοις, οι καταστροφές της κακοκαιρίας Daniel, οδήγησαν στο να ξαναμπεί το θέμα των αυξήσεων στο συρτάρι. Το μόνο που μένει να φανεί είναι το ποσοστό αύξησης στο οποίο κατέληξαν οι δύο πλευρές, καθώς ο πληθωρισμός για τη χρονιά που διανύουμε είναι αρκετά χαμηλότερος από αυτό του 2022. Εάν ληφθεί υπόψη μόνο η φετινή χρονιά τότε  οι αυξήσεις θα κινηθούν στο 3-4%.

Διαβάστε επίσης:

Πειραιώς Factoring: Νέος CEO ο Bασίλειος Καϊμάς

Βασίλης Φουρλής: Πώς θα ανακάμψει η κερδοφορία της Fourlis – mononewsTV

Φάμελλος: Η άρνηση σύστασης προανακριτικής για τα Τέμπη συνιστά συγκάλυψη και αμνήστευση