H μη τοποθέτηση διοδίων  για την εξυπηρέτηση των οδηγών που μετακινούνται προς και από τα Βόρεια Προάστια μέσω  μέσω της Νέας Οδού, δεν είναι δωρεάν, σύμφωνα με τα όσα ανέφερε την περασμένη εβδομάδα ο υφυπουργός υποδομών, Νίκος Ταχιάος.

Στον Έλληνα φορολογούμενο, με τρόπο μάλιστα που είναι κοινωνικά άδικος,  μετακυλίεται  το κόστος από την μη τοποθέτηση διοδίων σε όποια σημεία προβλέπονταν από την σύμβαση παραχώρησης.  Ένα από τα σημεία αυτά είναι και η γέφυρα της Βαρυμπόμπης,  η οποία επανήλθε και πάλι στο προσκήνιο μετά από σχετική ερώτηση που κατατέθηκε στη Βουλή.

Όπως προκύπτει από τα στοιχεία που παρέθεσε ο Νίκος Ταχιάος, από την  παρέμβαση του Δημοσίου προκειμένου να μην τοποθετηθούν πλευρικά διόδια στην Βαρυμπόμπη και τον Άγιο Στέφανο, o Κρατικός Προϋπολογισμός  έχει επιβαρυνθεί μέχρις στιγμής κατά 103,4 εκατ. ευρώ.

Απ ότι φαίνεται η κατάσταση αυτή θα συνεχιστεί καθώς όπως ανέφερε ο ίδιος δεν έχει ληφθεί απόφαση για την τοποθέτηση διοδίων. Ο Προϋπολογισμός από το 2017 και εντεύθεν καλείται να καταβάλει στον παραχωρησιούχο της Νέας Οδού, που είναι θυγατρική της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ  αποζημιώσεις, καθώς οι πλευρικοί σταθμοί των διοδίων στη Βαρυμπόμπη και τον Άγιο Στέφανο παρόλο που έχουν ενταχθεί στην παραχώρηση, δεν έχουν κατασκευαστεί . Αυτές όπως ανέφερε ο Νίκος Ταχιάος ανέρχονται στα 25 εκατ. ευρώ σε ετήσια βάση, γεγονός και το οποίο μεταφράζεται σε αποζημιώσεις 350 εκατ. ευρώ προς τον παραχωρησιούχο έως το τέλος της διάρκειας της σύμβασης.

Πηγές του υπουργείου υποδομών αναφέρουν ότι η κατάσταση αυτή εκτός από μη συμφέρουσα για το Δημόσιο είναι άδικη και για το σύνολο των Ελλήνων πολιτών, οι οποίοι επωμίζονται το κόστος της μετακίνησης στη Βαρυμπόμπη και τον Άγιο Στέφανο ανεξάρτητα από το αν  χρησιμοποιούν τη Νέα Οδό, ή όχι . Από την άλλη πλευρά αν καλούνταν να πληρώσουν οι χρήστες του δρόμου, το κόστος του διοδίου που θα πλήρωναν  θα ανέρχονταν μόλις μεταξύ 0,60 – 0.70 ευρώ και ο προϋπολογισμός θα έπαιρνε μία σημαντική ανάσα.

Η γέφυρα της Βαρυμπόμπης

Το ζήτημα για τα διόδια στη Βαρυμπόμπη προκύπτει από την ανάγκη της κατεδάφισης της υφιστάμενης γέφυρας καθώς παρουσιάζει θέματα στατικότητας. Το αρχικό σχέδιο ήταν να κατεδαφιστεί η γέφυρα με το κόμβο της Βαρυμπόμπης να μετατρέπεται  σε κυκλικό δακτύλιο. Αυτός θα βρίσκεται πάνω από την εθνική οδό και εκατέρωθεν του κόμβου θα κατασκευαστούν δύο μικρότεροι δακτύλιοι για να διευκολύνουν τη σύνδεση με το τοπικό οδικό δίκτυο. Τα πλευρικά διόδια θα τοποθετηθούν στους κλάδους εξόδου από Αθήνα και εισόδου προς Αθήνα.

Η  υπόθεση των διοδίων έχει ξεκινήσει από το 2007 λόγω της σύμβασης της Νέας Οδού, και η διαδικασία αδειοδότησης ξεκίνησε από το 2014. Ωστόσο, το Περιφερειακό Συμβούλιο Αττικής είχε γνωμοδοτήσει αρνητικά, ενώ δύο υπουργοί περιβάλλοντος είχαν αρνηθεί να υπογράψουν. Εν τούτοις, το έργο της Νέας Οδού δεν ακυρώθηκε και η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων εστάλη από το υπουργείο υποδομών και εγκρίθηκε στις αρχές του 2018.

Με την τροποποίηση της σύμβασης παραχώρησης που έγινε το 2015, η πολιτεία ανέλαβε να «σηκώσει» το βάρος των πλευρικών σταθμών που δεν κατασκευάστηκαν στη Βαρυμπόμπη, τη Χαλκίδα και τον Άγιο Στέφανο. Υπενθυμίζεται ότι αρχικά ως έτος έναρξης των εργασιών για τη νέα γέφυρα στη Βαρυμπόμπη είχε οριστεί το 2022 και αυτή θα έπρεπε να ήταν έτοιμη και να λειτουργούν οι σταθμοί διοδίων από τις αρχές του 2025. Εν τούτοις, το υπουργείο υποδομών και μεταφορών με υπουργό τον Κώστα Αχ. Καραμανλή, είχε δώσει τριετή αναστολή στην υλοποίηση των σταθμών διοδίων.

Διαβάστε επίσης

ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Δύναμη πυρός 76 εκατ. ευρώ για την εταιρεία διαχείρισης της Εγνατίας Οδού

Νέα ανατροπή: Δεύτερος δήμος στην Αττική παγώνει τις οικοδομικές άδειες

Υπουργείο Υποδομών: Δίνει παράταση ενός έτους στο Νεάπολη-Άγιος Νικόλαος του ΒΟΑΚ – Ποιος Όμιλος το εκτελεί