Ανεβάζουν στροφές στον ΟΛΠ καθώς προετοιμάζονται για μια δυνατή σεζόν κρουαζιέρας. Τα μέχρι στιγμής μηνύματα από τις προκρατήσεις είναι αρκετά ενθαρρυντικά, με πολλά κρουαζιερόπλοια να έχουν προγραμματίσει την άφιξή τους στο λιμάνι του Πειραιά το φετινό καλοκαίρι. Ο προβληματισμός που υπήρχε σχετικά με ενδεχόμενες επιπτώσεις από την γεωπολιτική αστάθεια που επικρατεί στην Ανατολική Μεσόγειο δεν φαίνεται μέχρι στιγμής τουλάχιστον να επιβεβαιώνεται καθώς οι εταιρείες κρουαζιέρας δείχνουν πρόθυμες να αυξήσουν τον αριθμό των πλοίων στη συγκεκριμένη περιοχή.

Αποκαλυπτικά είναι τα στοιχεία για τον αριθμό των calls (αφίξεις) που έχουν προγραμματισθεί. Σύμφωνα με πηγές προσκείμενες στη διοίκηση της Cosco, τη φετινή σεζόν αναμένονται 728 calls έναντι 620 calls πέρυσι ενώ ακόμη μεγαλύτερος αναμένεται ο αριθμός το 2021, όπου ανεβαίνουν σε περίπου 750 calls. «Όλα δείχνουν ότι η ελληνική κρουαζιέρα και ειδικότερα ο Πειραιάς επανέρχεται δυναμικά στον χάρτη της κρουαζιέρας και διεκδικεί ακόμη μεγαλύτερο μερίδιο», σημειώνουν χαρακτηριστικά οι ίδιες πηγές.

Ενδεικτική της σημασίας που αποκτά ο Πειραιάς είναι και η επιστροφή της Disney Cruises, μετά από απουσία πέντε χρόνων. Ο αμερικάνικος κολοσσός, ο οποίος διαθέτει και εταιρεία κρουαζιέρας έχει ανακοινώσει ότι εντάσσει από φέτος στα δρομολόγιά του στην Ανατολική Μεσόγειο που θα ξεκινούν από το λιμάνι της Civitavecchia, κοντά στην Ρώμη, τον Πειραιά αλλά και άλλους τέσσερις δημοφιλείς τουριστικούς προορισμούς στην Ελλάδα, την Σαντορίνη, την Μύκονο, την Κρήτη και το Κατάκολο.

Λίγες εβδομάδες νωρίτερα και ο ιταλοελβετικός κολοσσός στο χώρο της ναυτιλίας, η MSC είχε ανακοινώσει ότι σκοπεύει να μετατρέψει τον Πειραιά σε βάση εκκίνησης για κρουαζιέρας στην Ανατολική Μεσόγειο από το 2021. Στόχος της εταιρείας του πανίσχυρου εφοπλιστή, Τζανλουίτζι Απόντε,  είναι το κρουαζιερόπλοιο που θα δρομολογηθεί στον Πειραιά να έχει πληρότητα 95% ήδη από τον πρώτο χρόνο λειτουργίας.

«Υπολογίζουμε να μεταφέρουμε περίπου 48.000 επιβάτες την πρώτη σεζόν, η οποία θα διαρκέσει από τον Μάιο μέχρι τον Οκτώβριο», είχε πει μιλώντας στο mononews.gr ο Angelo Capurro, διευθύνων σύμβουλος της MSC Cruises. Η εταιρεία, πρόσθεσε, θα επιδιώξει να αναπτύξει την παρουσία της στην Ελλάδα αλλά και να προσελκύσει περισσότερους Έλληνες στην κρουαζιέρα.

Περαιτέρω ώθηση στην ανάπτυξη του homeporting στον Πειραιά αναμένεται να δώσει η δημιουργία του νέου προβλήτα κρουαζιέρας, η οποία υπολογίζεται να ολοκληρωθεί σε λιγότερο από τρία χρόνια. Η επέκταση χωροθετείται δίπλα στις υφιστάμενες εγκαταστάσεις κρουαζιέρας όπου δημιουργούνται ενιαίες μεγάλης κλίμακας υποδομές για να αντιμετωπίσουν και να καλύψουν το σύνολο των αυξανόμενων αναγκών.

Σε σχετικές δηλώσεις του ο πρόεδρος της ΟΛΠ ΑΕ Yu Zenggang τόνισε: «Προχωράμε στην υλοποίηση μίας σημαντικής επένδυσης όχι μόνο για το λιμάνι του Πειραιά αλλά και για την τοπική και εθνική οικονομία. Το μεγάλο έργο της Νότιας Επέκτασης, θα ισχυροποιήσει ακόμη περισσότερο τη θέση του Πειραιά ως μεγάλο λιμάνι homeport της Μεσογείου».