ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Το ράλι της ΤΙΤΑΝ, το νέο Βατερλώ της Απαλαγάκη, το κινεζικό μαρτύριο για τον Μάνο, τα υπερόπλα Πιτσιλή, η αλήθεια για τη Μιράντα Πατέρα και ο γάτος Dollar, ο αεικίνητος Πιέρ και ο θαρραλέος πολιτικός με την κομμώτρια
Αυτό δήλωσε προχθές μιλώντας με δημοσιογράφους Δημήτρης Κοπελούζος, πρόεδρος του Ομίλου Κοπελούζος, τονίζοντας το ενδιαφέρον του ομίλου να τρέξει το έργο που θα προμηθεύει με 10 εκ. τόνους πετρελαίου το χρόνο τη Βουλγαρία.
Όπως εξήγησε η σημερινή συγκυρία, δημιουργεί στη Βουλγαρία την ανάγκη να προμηθευτεί πετρέλαιο για το διυλιστήριο διαθέτει στο Μπουργκάς, το οποίο σήμερα τροφοδοτείται με 8 εκ. τόνους πετρελαίου από τη Ρωσία, κάτι που όμως σύντομα θα σταματήσει.
Τα σχέδια και οι μελέτες για το έργο Μπουργκάς -Αλεξανδρούπολη είναι ήδη έτοιμα, αλλά με βάση τον αρχικό του σχεδιασμό για μεταφορά ρωσικού πετρελαίου από τη Βουλγαρία στην Ελλάδα. Όπως δήλωσε ο κ. Δημήτρης Κοπελούζος πρόθεση του ομίλου που ειδικεύεται στα έργα γεωστρατηγικού χαρακτήρα, είναι να το αναλάβει ως φορέας υλοποίησης, αφού υπογραφούν οι σχετικές διακρατικές συμφωνίες.
Στο ίδιο θέμα είχε αναφερθεί πρόσφατα ο Βούλγαρος υπηρεσιακός Υπουργός Ενέργειας Ρόσεν Χριστόφ, σύμφωνα με δηλώσεις που έκανε στο BNT.
“Ο αγωγός Αλεξανδρούπολη Μπουργκάς αποτελεί μια μόνιμη λύση που θα επιτρέψει να λειτουργήσει το διυλιστήριο της «Lukoil», πράγμα το οποίο πρέπει να γίνει”, ανέφερε χαρακτηριστικά και μεταδίδει το βουλγαρικό ειδησεογραφικό site 3E News.
Η αναβίωση του αγωγού που πάγωσε το 2011, ενισχύει στην παρούσα συγκυρία σημαντικά τον γεωπολιτικό ρόλο της Ελλάδας στην περιοχή, παρακάμπτοντας το μονοπώλιο των στενών του Βοσπόρου και τα υψηλά τέλη διέλευσης που επιβάλλει η Τουρκία. Τα ναύλα στα στενά του Βοσπόρου έχουν αυξηθεί σημαντικά, φτάνοντας πλέον σε δυσθεώρητα επίπεδα και καθιστώντας ολοένα και πιο ακριβή τη χρήση των στενών από τάνκερ που μεταφέρουν πετρέλαιο.
Σημειώνεται ότι, και πριν την εισβολή στη Ρωσία, μέσω του Βοσπόρου ετησίως έρρεαν 140 εκατομμύρια τόνοι πετρελαίου, 4.000.000 τόνοι υγροποιημένου φυσικού αερίου και 3.000.000 τόνοι χημικών ουσιών.
Ταυτόχρονα το σχέδιο αυτό ενισχύει τη συνεργασία με τη Βουλγαρία, μια χώρα με την οποία η Ελλάδα ενεργειακά έχει σφυρηλατήσει μια πολύ στενή σχέση στο μέτωπο του φυσικού αερίου μέσω και του IGB.
Το ιστορικό του έργου
Ο αγωγός Μπουργκάς – Αλεξανδρούπολης ήταν σχεδιαζόμενος αγωγός πετρελαίου που δεν υλοποιήθηκε, ο οποίος προβλεπόταν να μεταφέρει αργό πετρέλαιο, προέλευσης από την Κασπία Θάλασσα, από το λιμάνι του Μπουργκάς σε τερματικό σταθμό στο λιμάνι Αλεξανδρούπολης. Από το καλοκαίρι του 2010 (έτος που προβλεπόταν αρχικά η ολοκλήρωση του έργου) η βουλγαρική πλευρά άρχισε να προβάλλει αντιρρήσεις, για να φτάσει το Δεκέμβριο του 2011 να ανακοινώσει και επίσημα την αποχώρησή της από το σχέδιο.
Το έργο επανήλθε στο τραπέζι το 2015 από τη Ρωσία και την κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ και εταίρων από το Καζακστάν και τις Ηνωμένες Πολιτείες χωρίς όμως αποτέλεσμα αφού δεν πείστηκε η Βουλγαρία, η οποία για περιβαλλοντικούς λόγους δεν ήθελε την κατασκευή του.
Πλέον η γεωπολιτική συγκυρία, επαναφέρει το έργο στο προσκήνιο, αυτή τη φορά όμως με αντίστροφη ροή για να προμηθεύεται με πετρέλαιο η Βουλγαρία από την Ελλάδα.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Μιχάλης Σιαμίδης στο mononews: Κάθε επιχείρηση πρέπει να χτίσει το δικό της επιχειρηματικό μοντέλο
- Τι θα εισφέρει η Μπάρμπα Στάθης στην Ideal Holdings
- OΠΑΠ: Γιατί η αγορά περιμένει ότι θα σπάσει το φράγμα των 770 εκατ. ευρώ EBITDA φέτος
- Αρ. Παντελιάδης (ΕΣΕ): Οι τιμές στα σούπερ μάρκετ δεν θα επιστρέψουν ποτέ στα προ 3ετίας επίπεδα