ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Δύο μεγάλα επενδυτικά σχέδια του ΔΕΣΦΑ 540 εκατ. ευρώ και του ΔΕΔΑ στα 500 εκατ. ευρώ στη δεκαετία, πρόκειται να αλλάξουν το χάρτη του φυσικού αερίου, αυξάνοντας τη διείσδυσή του σε κάθε σημείο της χώρας και προετοιμάζοντας την επόμενη μέρα για τα ανανεώσιμα καύσιμα.
Ο ΔΕΣΦΑ όπως διεμήνυσε η Διευθύνουσα Σύμβουλος του Διαχειριστή Maria Rita Galli, μιλώντας σε διαδικτυακή εκδήλωση με θέμα “Ανάπτυξη του Δικτύου Φυσικού Αερίου και Περιφερειακή Ανάπτυξη”, στηρίζει την προσπάθεια απολιγνιτοποίηση με 2 έργα, στο πλαίσιο τους δεκαετούς σχεδιασμού του, ένα στη Δυτική Μακεδονία και ένα στη Δυτική Ελλάδα που περιλαμβάνονται στο δεκαετές πρόγραμμα ανάπτυξης του ΔΕΣΦΑ και ευθυγραμμίζονται με την λογική και τους στόχους του ΔΕΣΦΑ.
Ο αγωγός στη Δυτική Μακεδονία μήκους 111 χιλιομέτρων θα συμβάλει στη διείσδυση του φυσικού αερίου σε νέες περιοχές, στις λιγνιτικές περιοχές που μέχρι σήμερα στηρίζονταν στην ηλεκτροπαραγωγή με βάση το λιγνίτη κάτι που πλέον αλλάζει. Ταυτόχρονα τα νέα έργα συμπεριλαμβάνουν στο σχεδιασμό τους την αξιοποίηση του υδρογόνου, καθώς, στη περιοχή προωθείται έργο (White dragon) για την παραγωγή πράσινου υδρογόνου.
Το δεύτερο έργο είναι ο σχεδιαζόμενος αγωγός στη Δυτική Ελλάδα που θα ξεκινάει από την Μεγαλόπολη και θα καταλήγει στη Πάτρα, συνολικού μήκους 140 χιλιομέτρων και προϋπολογισμού λίγο κάτω από 100 εκ. ευρώ. Μάλιστα, όπως είπε, η Πρόεδρος του ΔΕΣΦΑ αναμένεται εντός των επόμενων ημερών η τελική έγκριση από την ΡΑΕ, ενώ, η τελική επενδυτική απόφαση από πλευράς ΔΕΣΦΑ θα ακολουθήσει αφού πρώτα διευθετηθούν μια σειρά εκκρεμότητες (αδειοδοτήσεις, περιβαλλοντικές μελέτες) που θα καθιστούν “ώριμο” το σχεδιαζόμενο έργο. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του ΔΕΣΦΑ, ο αγωγός αναμένεται να ολοκληρωθεί γύρω στο 2026.
Σχετικά με το έργο που ανέλαβε ο ΔΕΣΦΑ για την ανάπτυξη και λειτουργία τερματικού σταθμού LNG στο Κουβέιτ. η κυρία Galli σημείωσε ότι πρόκειται για σταθμό 10 φορές μεγαλύτερο από τον σταθμό της Ρεβυθούσας, γεγονός που αναδεικνύει την ικανότητα του ΔΕΣΦΑ σε προσωπικό και υποδομές να αναλαμβάνει με επιτυχία μεγαλύτερα και συνθετότερα έργα.
Στόχος του ΔΕΣΦΑ είναι να αναζητήσει και νέες αντίστοιχες συνέργειες στην ευρύτερη περιοχή, τόσο στην περιοχή του Κόλπου όσο και στην ευρύτερη περιοχή της Ελλάδας. Μάλιστα, δείγμα αυτής της στρατηγικής αποτελεί η εμπλοκή του ΔΕΣΦΑ στο κρίσιμο έργο για τον εφοδιασμό και την ενεργειακή ασφάλεια της χώρας, το FSRU της Αλεξανδρούπολης.
ΔΕΔΑ: Επενδύσεις 500 εκατ. ευρώ στη δεκαετία
Όσον αφορά τον ΔΕΔΑ, το επενδυτικό πρόγραμμα της εταιρείας ξεπερνάει τα 300 εκατομμύρια ευρώ σε βάθος πενταετίας, όπως υπογράμμισε, μεταξύ άλλων, ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΔΕΔΑ Μάριος Τσάκας, μιλώντας στην ίδια διαδικτυακή εκδήλωση με θέμα “Ανάπτυξη του Δικτύου Φυσικού Αερίου και Περιφερειακή Ανάπτυξη”. Στο πλαίσιο δεκαετίας οι επενδύσεις ανέρχονται σε 500 εκ. ευρώ, σημείωσε.
Όπως χαρακτηριστικά ανέφερε ο ίδιος, πρόκειται για το μεγαλύτερο πρόγραμμα ανάπτυξης δικτύου διανομής που υλοποιείται αυτή την στιγμή στην Ευρώπη, και μάλιστα με ιδιαίτερη σημασία για την αναπτυξιακή πορεία της χώρας, αν αναλογιστεί κανείς ότι τέτοια έργα έχουν παγώσει στη χώρα από το 2007.
Στο σχεδιασμό της ΔΕΔΑ είναι η ανάπτυξη “πράσινων” δικτύων, δηλαδή δικτύων που θα πληρούν όλες τις τεχνικές προδιαγραφές ώστε να υποδεχθούν στο μέλλον βιομεθάνιο και υδρογόνο.
Βάσει του πενταετούς προγράμματος ανάπτυξης της εταιρείας, άμεσα αναμένεται να ξεκινήσουν οι εργασίες για την διείσδυση του φυσικού αερίου στην Δυτική Ελλάδα, με την ανάπτυξη δικτύων διανομής άνω των 210 χιλιομέτρων και τα οποία προβλέπεται να καλύψουν πλήθος νοικοκυριών και επιχειρήσεων. Κατά την πρώτη φάση ανάπτυξης, Πύργος, Πάτρα και Αγρίνιο αποτελούν τις 3 πόλεις όπου οι εργασίες προγραμματίζεται να ξεκινήσουν μέσα στο 2021και να ολοκληρωθούν μέχρι το τέλος του 2023.
Να σημειώσουμε ότι για την τροφοδότηση των εν λόγω πόλεων προκρίνεται η λύση του LNG μέσω βυτιοφόρων μέχρι να κατασκευαστεί ο αγωγός του ΔΕΣΦΑ από την Μεγαλόπολη προς την Πάτρα.
Ενδεικτικό του μακροχρόνιου σχεδιασμού της εταιρείας, οποίος περιλαμβάνει και την επέκταση του δικτύου και σε άλλες πόλεις πέραν των προαναφερόμενων, είναι η αναφορά του κυρίου Τσάκα ότι οι διαθέσιμες υποδομές αεριοποίησης και έκχυσης του LNG στο δίκτυο των πόλεων είναι με τέτοιο τρόπο κατασκευασμένες ώστε με την έλευση του αγωγού να μπορούν να μετεγκατασταθούν άμεσα και με ασφάλεια σε άλλες περιοχές όπου θα προκρίνεται η τροφοδοσία με LNG με βυτιοφόρα. Να προσθέσουμε ότι στο δεκαετές του ΔΕΣΦΑ περιλαμβάνεται η ανάπτυξη υποδομής LNG truck loading στη Ρεβυθούσα για την εξυπηρέτηση απομακρυσμένων δικτύων.
Τέλος, ο κύριος Τσάκας αναφέρθηκε εκτενώς στην αναπτυξιακή διάσταση των έργων, καθώς αναμένεται να αποτελέσουν “πολλαπλασιαστές” θέσεων απασχόλησης τόσο κατά την δημιουργία τους όσο και από την άποψη της διάθεσης του φυσικού αερίου στις επιλεγμένες περιοχές και τον θετικό αντίκτυπο στο ενεργειακό κόστος των επιχειρήσεων, με ότι αυτό συνεπάγεται στο επενδυτικό και αναπτυξιακό τους πρόγραμμα.
Maria Rita Galli (ΔΕΣΦΑ): Επέκταση του δικτύου σε Δυτική Μακεδονία και Δυτική Ελλάδα με δύο νέους αγωγούς
Η Intracom Telecom αναβαθμίζει το Σύστημα Ασφαλείας του ΔΕΣΦΑ
ΔΕΣΦΑ: Αναλαμβάνει έργο για τον τερματικό σταθμό LNG της KIPIC στο Κουβέιτ
Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Εξάρχεια: Στη φυλακή ο Παλαιστίνιος που επιτέθηκε στην 33χρονη
- Ζαχαράκη: Με τον «Φροντιστή της Γειτονιάς» αποκτάμε για πρώτη φορά στρατηγική για τη μακροχρόνια φροντίδα κάθε ατόμου
- ΕΦΕΤ: Συμβουλές και οδηγίες στους καταναλωτές για προστασία και ασφαλή εορταστικά γεύματα
- Χαρδαλιάς: «Δίνουμε στα παιδιά μας την ευκαιρία να μάθουν διασκεδάζοντας στον πιο χαρούμενο εορταστικό προορισμό της Αττικής»