ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Το ράλι της ΤΙΤΑΝ, το νέο Βατερλώ της Απαλαγάκη, το κινεζικό μαρτύριο για τον Μάνο, τα υπερόπλα Πιτσιλή, η αλήθεια για τη Μιράντα Πατέρα και ο γάτος Dollar, ο αεικίνητος Πιέρ και ο θαρραλέος πολιτικός με την κομμώτρια
Η Ρεβυθούσα διαθέτει ήδη δύο δεξαμενές ΥΦΑ χωρητικότητας 130.000 κυβικών μέτρων και σύστημα αεριοποίησης που διοχετεύει το καύσιμο μέσω υποθαλάσσιου αγωγού στο Εθνικό Σύστημα Φυσικού Αερίου. Την Πέμπτη εγκαινιάζεται η τρίτη δεξαμενή, χωρητικότητας 95.000 κυβικών μέτρων αλλά και η αναβάθμιση του συστήματος αεριοποίησης, η δυναμικότητα του οποίου αυξάνεται σε 1.400 κυβικά την ώρα (από 1.000), καθώς και η βελτίωση των λιμενικών εγκαταστάσεων προκειμένου να καταστεί δυνατή η υποδοχή πλοίων χωρητικότητας έως 260.000 κυβικών, από 155.000 που είναι τώρα.
Κάτι που αυξάνει τον ανταγωνισμό αφού στο Σταθμό θα μπορούν να έχουν πρόσβαση περισσότεροι προμηθευτές με μεγαλύτερα πλοία.
Σύμφωνα με τις μελέτες του ΔΕΣΦΑ, μετά την αναβάθμιση η ετήσια δυναμικότητα του σταθμού θα αυξηθεί στα 7 δισεκατομμύρια κυβικά μέτρα το χρόνο από τα οποία – σύμφωνα με τις σχετικές εκτιμήσεις – τα 5 δισ. μπορούν να προωθηθούν για εξαγωγές, στις χώρες των Βαλκανίων με αξιοποίηση της υπάρχουσας διασύνδεσης Ελλάδας – Βουλγαρίας στην οποία υπάρχει και δυνατότητα αντίστροφης ροής.
Το μέγεθος αυτό (5 δισ. κυβικά το χρόνο) αντιστοιχεί στο ένα τρίτο περίπου της κατανάλωσης των χωρών της περιοχής, μέγεθος που αναδεικνύει τις δυνατότητες της χώρας ως περιφερειακού ενεργειακού κόμβου, σε συνδυασμό και με τα άλλα έργα που κατασκευάζονται ή βρίσκονται στο στάδιο της προετοιμασίας (αγωγοί ΤΑΡ, ελληνοβουλγαρικός, EastMed, πλωτός σταθμός υγροποιημένου φυσικού αερίου στην Αλεξανδρούπολη κ.α.)
Οι εξαγωγικές προοπτικές αυξάνονται στο βαθμό που αναβαθμίζονται τα δίκτυα στην περιοχή και προχωρά η δημιουργία του λεγόμενου “κάθετου διαδρόμου” φυσικού αερίου. Σχετικές διαβουλεύσεις είχε πρόσφατα στο Βελιγράδι ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Γιώργος Σταθάκης με επίκεντρο την κατασκευή του Διασυνδετήριου Αγωγού Βουλγαρίας – Σερβίας και την επέκταση προς Ουγγαρία.
Παράλληλα στη Ρεβυθούσα αναπτύσσεται μικρής κλίμακας σταθμός ανεφοδιασμού βυτιοφόρων με υγροποιημένο φυσικό αέριο για τον ανεφοδιασμό απομακρυσμένων καταναλωτών, βιομηχανιών, νησιών, πλοίων και βαρέων οχημάτων χερσαίων μεταφορών.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Αυξημένες παραγγελίες σε πλοία LNG για το 2018. Οι Έλληνες που πρωταγωνιστούν
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Γ. Αγγελικούσης: Τα νέα σχέδια του εφοπλιστή στην αγορά LNG
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- ΔΕΣΦΑ: Αύξηση μεταφορικής ικανότητας και νέες πηγές προμήθειας αερίου με τον κάθετο διάδρομο προς ΝΑ Ευρώπη
- ΣΥΡΙΖΑ: Στις κάλπες σήμερα για την ανάδειξη νέου προέδρου – Ποιοι έχουν δικαίωμα ψήφου
- Καιρός: Αισθητή πτώση της θερμοκρασίας σε όλη τη χώρα – Παγετός κατά τόπους
- Τράπεζες: Τι να περιμένουμε το 2025 στα στεγαστικά δάνεια