Tριμηνιαία κέρδη χαμηλότερα από τις προσδοκίες της Wall Street προβλέπει η Delta Air Lines, καθώς ο έντονος ανταγωνισμός στην αγορά των ΗΠΑ μειώνει τις τιμές των εισιτηρίων, συμπαρασύροντας τη μετοχή του αερομεταφορέα και πιέζοντας τους ανταγωνιστές σε ολόκληρο τον κλάδο.

Τα προσαρμοσμένα κέρδη προβλέπεται να διαμορφωθούν στα 1,70 έως 2 δολάρια ανά μετοχή το γ’ τρίμηνο, ανέφερε η εταιρεία με έδρα την Ατλάντα την Πέμπτη, κατά την ανακοίνωση των οικονομικών αποτελεσμάτων του προηγούμενου τριμήνου.

1

Αυτό συγκρίνεται με τον μέσο όρο των 2,04 δολαρίων των εκτιμήσεων των αναλυτών που συνέταξε το Bloomberg.

Τα έσοδα θα αυξηθούν 2% έως 4%, κάτω από τις προσδοκίες για αύξηση 5,3%.

Σκληρός ανταγωνισμός και στο εξωτερικό

Οι αεροπορικές εταιρείες ανταγωνίζονται για να καλύψουν τις επιπλέον θέσεις της καλοκαιρινής περιόδου λόγω υψηλής ζήτησης, ενώ αναγκάζονται να προσφέρουν χαμηλότερους ναύλους, προκειμένου να παραμείνουν ανταγωνιστικές.

«Η υπερβολική προσφορά έχει οδηγήσει σε μεγάλες προσφορές», δήλωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος της Delta, Ed Bastian, σε συνέντευξή του.

«Όπως όλοι, επηρεαζόμαστε και εμείς», τόνισε.

Σημειώνεται ότι η μετοχή της Delta υποχωρούσε σχεδόν 10% το πρωί της Πέμπτης στη Νέα Υόρκη, ενώ οι ανταγωνίστριες United Airlines Holdings και American Airlines υποχωρούσαν πάνω από 4,5%.

Η πρόβλεψη τηw Delta, επιβάρυνε επίσης και τις ανταγωνίστριες εταιρείες εκτός ΗΠΑ, με τη μετοχή της IAG, ιδιοκτήτριας της British Airways και της ισπανικής Iberia, να υποχωρούν έως και 3,5%.

Οι Air France-KLM και Deutsche Lufthansa υποχώρησαν επίσης.

Ο νόμος της προφοράς και ζήτησης

Οι μειώσεις των τιμών των εισιτηρίων ήταν «ιδιαίτερα γενναίες» για τον Ιούνιο και τον Αύγουστο, σύμφωνα με τον Bastian, ο οποίος εκτίμησε ότι η παραγωγική ικανότητα του κλάδου υπερβαίνει τη ζήτηση κατά 3% έως 4%.

Έτσι, οι αερομεταφορείς έχουν ήδη λάβει μέτρα για να επιλύσουν το πρόβλημα, μειώνοντας τη χωρητικότητα από τον Σεπτέμβριο.

Η Delta, ο πρώτος αερομεταφορέας των ΗΠΑ που ανακοίνωσε προεπισκόπηση γ’ τριμήνου, ανέφερε ότι σχεδιάζει να επιβραδύνει την ανάπτυξη τώρα που η εταιρεία έχει αποκαταστήσει πλήρως τους βασικούς κόμβους αεροδρομίων και το διεθνές δίκτυο.

Σύμφωνα με την εταιρεία, η επέκταση της παραγωγικής ικανότητας αυτό το τρίμηνο δεν θα υπερβαίνει το 6%.

Διαβάστε επίσης: 

Delta One Lounge: Η επιτομή της first class πολυτέλειας ανοίγει τις πύλες της στο JFK 

Pfizer: Ετοιμάζει χάπι κατά της παχυσαρκίας για να χτυπήσει το Ozempic

Γιατί οι επενδυτές προτιμούν τις μετοχές από τα Rolex και τα Patek Philippe