Προτεραιότητα για τη ΔΕΗ είναι να εδραιωθεί ως η μεγαλύτερη εταιρεία ενέργειας στη Ελλάδα αλλά και τη Νοτιοανατολική Ευρώπη αξιοποιώντας την ενεργειακή μετάβαση για τη μεταμόρφωσή της και τηρώντας τη δέσμευσή της για βιωσιμότητα, να οδηγήσει την ενεργειακή αγορά σε ένα πιο βιώσιμο και πράσινο μέλλον.
Η απολιγνιτοποίηση και η ολική απεξάρτηση από τα ορυκτά καύσιμα είναι ο μακροπρόθεσμος στόχος και η εταιρεία έχει ήδη θέσει τις βάσεις, προωθώντας την πράσινη παραγωγή ενέργειας και την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης. Δύο πυλώνες που εξασφαλίσουν τη μελλοντική της ανάπτυξη και δημιουργούν μια νέα δυναμική και μεγάλων προοπτικών ταυτότητα για την εταιρεία.
Απολιγνιτοποίηση
Το Εθνικό Σχέδιο για την ενέργεια και το κλίμα (ΕΣΕΚ, ΦΕΚ 4893/B/2019), συμβαδίζοντας πλήρως με τον φιλόδοξο στόχο της ΕΕ ανάδειξης της Ευρώπης ως την πρώτη κλιματικά ουδέτερη ήπειρο έως το 2050, προβλέπει την πλήρη απολιγνιτοποίηση της Χώρας μέχρι το 2028.
Ωστόσο, η ΔΕΗ αποφάσισε την επιτάχυνση της απόσυρσης των υφιστάμενων λιγνιτικών της μονάδων, συνολικής ισχύος 3,4 GW, έως το 2023.
Μόνο η νέα Μονάδα Πτολεμαΐδα V αναμένεται να λειτουργήσει με καύσιμο λιγνίτη έως το 2025 και κατόπιν σχεδιάζεται να μετατραπεί σε μονάδα φυσικού αερίου, με αύξηση της ισχύος της στα 1000 MW.
Η ΔΕΗ στέκεται αρωγός στην προσπάθεια για τη στροφή των λιγνιτικών περιοχών σε νέες βιώσιμες, οικονομικές δραστηριότητες καθώς και την επανακατάρτιση και επαναπροσανατολισμό του εργατικού δυναμικού σε νέες δεξιότητες.
Για τον σκοπό αυτό, ο Πρόεδρος και Δ/νων Σύμβουλος της ΔΕΗ συμμετέχει στην Συντονιστική Επιτροπή που έχει ως αρμοδιότητα την κατάρτιση και υλοποίηση Σχεδίου Δίκαιης Αναπτυξιακής Μετάβασης (ΣΔΑΜ), τον συντονισμό των δραστηριοτήτων που απαιτούνται για την κατάρτιση και υλοποίησή του και την εισήγηση των θεμάτων στην Κυβερνητική Επιτροπή για τη Δίκαιη Αναπτυξιακή Μετάβαση στη μεταλιγνιτική εποχή της Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας και του Δήμου Μεγαλόπολης της Περιφέρειας Πελοποννήσου.
Παράλληλα με την απόσυρση των λιγνιτικών σταθμών παραγωγής, θα πραγματοποιηθεί περάτωση της λειτουργίας των ορυχείων που τους τροφοδοτούν. Στις παραπάνω παραγωγικές μονάδες (ορυχεία – σταθμοί παραγωγής) θα γίνει αποξήλωση και απομάκρυνση του εξοπλισμού καθώς και αποκατάσταση των εδαφικών εκτάσεων που έχουν θιγεί.
Ανάπτυξη ΑΠΕ: 700MW μέχρι το τέλος του 2023, 5 GW το 2026
Η εταιρεία έχει εξασφαλίσει όρους σύνδεσης για τα 2,3GW από >5GW έργων που σχεδιάζει, και αναμένει μια συστηματική αύξηση των προσθηκών τα επόμενα δύο χρόνια, με τη λειτουργική δυναμικότητα να διπλασιάζεται σε περίπου 700MW μέχρι το τέλος του 2023 και να φτάνει σχεδόν το 1GW το 2024, βελτιώνοντας έτσι το μείγμα δυναμικότητας του ομίλου (8% από ΑΠΕ το 2024). Τα προαναφερθέντα δεν περιλαμβάνουν τη λειτουργική δυναμικότητα >500MW στη Ρουμανία και τον αντίστοιχο αγωγό των 5GW.
Ήδη στο πρώτο εξάμηνο του 2023 οι “πράσινες” εν λειτουργία μονάδες της ΔΕΗ αυξήθηκαν κατά 228 μεγαβάτ σε σχέση με πέρυσι, με την προσθήκη του φωτοβολταϊκού σταθμού “Ηλιακό Βέλος” 200 μεγαβάτ στην Πτολεμαΐδα και του αιολικού “Μουζάκι” 28 μεγαβάτ στην Καρδίτσα με αποτέλεσμα η συνολική εγκατεστημένη ισχύς να φθάσει στα 604 μεγαβάτ. ‘Αλλα 65 μεγαβάτ έχουν κατασκευαστεί και πρόκειται να τεθούν σε λειτουργία, ενώ νέες μονάδες ισχύος 905 μεγαβάτ βρίσκονται υπό κατασκευή.
Στο πρώτο εξάμηνο ενεργοποιήθηκαν στο δίκτυο διανομής έργα ΑΠΕ από τη ΔΕΗ Ανανεώσιμες ισχύος 617 MW αυξημένα κατά 20% σε σχέση με το πρώτο εξάμηνο του 2022 που είχαν ενεργοποιηθεί 514 MW.
Σε ορίζοντα 18 μηνών, η πράσινη ισχύς της ΔΕΗ προβλέπεται να ξεπεράσει τα 2 γιγαβάτ, με τελικό στόχο το 2026 τα 5 γιγαβάτ.
Πάνω από 1.800 φορτιστές από τη ΔΕΗ blue
Η ΔΕΗ, ως ηγέτιδα δύναμη στην ενέργεια, ανταποκρινόμενη στη δέσμευσή της για βιώσιμη ανάπτυξη και προστασία του περιβάλλοντος, αναγνώρισε τον ρόλο της για τη διείσδυση και την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης στη χώρα.
Το 2020 η ηλεκτροκίνηση εντάχθηκε στις βασικές επιχειρησιακές δραστηριότητες της εταιρίας. Στρατηγική στόχευσή της, είναι να τοποθετηθεί η ΔΕΗ ως ο πιο σημαντικός παίκτης στη νέα αγορά της ηλεκτροκίνησης με την υλοποίηση ενός σημαντικού πλάνου επενδύσεων για την ανάπτυξη, διαχείριση και λειτουργία του μεγαλύτερου και πιο γεωγραφικά εκτεταμένου δικτύου δημόσια προσβάσιμων φορτιστών στην Ελλάδα, αλλά και με την παροχή νέων, καινοτόμων υπηρεσιών προστιθέμενης αξίας.
Η υλοποίηση ενεργειών για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης και την ανάπτυξη ενός βιώσιμου συστήματος μεταφορών, προχωρά με ταχύτατους ρυθμούς με την υπογραφή σχετικών συμφωνιών της ΔΕΗ με διάφορους εταίρους, όπως αλυσίδες σούπερ μάρκετ, εμπορικά κέντρα, εταιρίες παροχής υπηρεσιών & αεροδρόμια, για την από κοινού ανάληψη δράσεων προώθησης και διεύρυνσης της ηλεκτροκίνησης στη χώρα.
Τον Ιούλιο 2021 η ΔΕΗ λάνσαρε το νέο brand, ΔΕΗ blue που εκπροσωπεί τις υπηρεσίες ηλεκτροκίνησης της ΔΕΗ ως ολοκληρωμένος πάροχος υποδομών και υπηρεσιών φόρτισης που προσφέρει λύσεις ηλεκτροκίνησης σε ιδιώτες, επιχειρήσεις και δημόσιους φορείς σε όλη την Ελλάδα.
Σήμερα, στο δίκτυο ΔΕΗ blue, το ταχύτερα αναπτυσσόμενο δίκτυο φόρτισης στη χώρα, έχουν ήδη εγκατασταθεί πάνω από 1.700 σημεία δημόσια προσβάσιμων υποδομών φόρτισης πανελλαδικά. Στόχος είναι η συνεχής επέκταση του δικτύου ΔΕΗ blue και ο πολλαπλασιασμός της εγκατεστημένης βάσης φορτιστών, με δέσμευση για την τοποθέτηση 10.000 φορτιστών μέσα στα επόμενα 4-5 χρόνια, σε κομβικά σημεία ενδιαφέροντος σε όλη την χώρα.
Επιπλέον δέσμευση της ΔΕΗ blue, προκειμένου η ηλεκτροκίνηση να καταστεί ακόμα πιο φιλική προς το περιβάλλον, είναι η παροχή ηλεκτρικής ενέργειας στους φορτιστές του δικτύου ΔΕΗ blue να προέρχεται αποκλειστικά από ΑΠΕ (ΔΕΗ Ανανεώσιμες), μέσω του πράσινου πιστοποιητικού της ΔΕΗ (GreenPass).
Ανακαλύψτε το αφιέρωμα «Ο πλανήτης στο κόκκινο: Η επόμενη μέρα»
Διαβάστε επίσης:
ΔΕΗ: Οδηγεί τη στροφή στην πράσινη ενέργεια – Στα 5 GW το 2026
ΔΕΗ: Στόχος μηδενικών εκπομπών
ΔΕΗ: Απεξάρτηση από ορυκτά καύσιμα – Απολιγνιτοποίηση και στροφή στις ΑΠΕ και ηλεκτροκίνηση
- Δ. Καλαντώνη: Η ιστορία πίσω από την «Εξέλιξη Ζωής», οι δράσεις και οι στόχοι
- Attica Bank: Ανοίγει το παιχνίδι του ανταγωνισμού στις χρεώσεις
- Οι Έλληνες εφοπλιστές παρήγγειλαν εφέτος 230 πλοία – Ποιοι ναυπηγούν και ποιοι πούλησαν και αγόρασαν πλοία
- Άμεση Ανάλυση: Τι συμβαίνει με Optima Bank, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΟΠΑΠ, Profile, JP Morgan, MicroStrategy, Nike