ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Ουσιαστικά, η νέα προσφορά δίνει στην τιμή των 20 ευρώ το μήνα, 100 kWh φόρτισης, 50 kWh από το δίκτυο φορτιστών της ΔΕΗ, ΔΕΗ blue και 50kWh από τους οικιακούς φορτιστές, δηλαδή στη μισή τιμή από ότι είναι το κόστος φόρτισης στους ηλεκτρικούς φορτιστές στην αγορά.
Ειδικότερα, η ΔΕΗ παρουσιάζει την υπηρεσία Blue Pass, που έναντι μιας μηνιαίας συνδρομής 20 ευρώ το μήνα, δίνει δωρεάν 50 kWh/μήνα σε όλους (ανεξάρτητα από την ταχύτητα ή τον τύπο) τους δημόσια προσβάσιμους φορτιστές του δικτύου ΔΕΗ blue, δώρο επιπλέον 50 kWh για φόρτιση στο σπίτι έως 31.12.2024, δυνατότητα απόκτησης οικιακού φορτιστή ΔΕΗ blue με 15% έκπτωση, 500 Miles+Bonus μίλια από την AEGEAN με την ενεργοποίηση μέσω my ΔΕΗ.
Σημειώνεται, ότι η συνδρομή είναι ετήσια και υπάρχει ρήτρα αποχώρησης 60 ευρώ τον πρώτο μήνα, 40 ευρώ τον δεύτερο μήνα και 20 ευρώ τον τρίτο μήνα, αν δηλαδή ο καταναλωτής επιλέξει την μηνιαία υπηρεσία και μετά αποφασίσει να τη διακόψει.
Ποιοι αναπτύσσουν μεγάλα δίκτυα φόρτισης στην Ελλάδα
Η αγορά της ηλεκτροκίνησης είναι ανερχόμενη και είναι φυσικό οι μεγάλες εταιρείες ενέργειας να θέλουν να είναι παρούσες στα δίκτυα φορτιστών. Το αναθεωρημένο ΕΣΕΚ εκτιμά ότι ο στόλος των ηλεκτρικών οχημάτων σε κυκλοφορία αναμένεται να αυξηθεί από περίπου 30.000 οχήματα σήμερα σε περισσότερα από 460.000 το 2030 και σύμφωνα με το υπουργείο, «το ΕΣΕΚ βάζει το φιλόδοξο στόχο να είναι τα ηλεκτρικά οχήματα το 50% των νέων ταξινομήσεων το 2030».
H ΔΕΗ blue διαθέτει σήμερα το μεγαλύτερο δίκτυο φορτιστών με περισσότερους από 2.400 σε Ελλάδα και πάνω από 2.900 σε Ελλάδα και Ρουμανία. Στόχος της εταιρείας είναι οι 10.000 φορτιστές ως το 2027.
Η ΔΕΗ blue διαθέτει το μεγαλύτερο και πιο γρήγορο δίκτυο δημοσίως προσβάσιμων φορτιστών στη χώρα, με πάνω από 80 σημεία ταχυφόρτισης, ισχύος ως 300 kW DC. Με το δίκτυο ΔΕΗ blue να έχει ξεπεράσει τα 2.400 δημοσίως προσβάσιμα σημεία φόρτισης πανελλαδικάσε 49 Νομούς, οι οδηγοί ηλεκτρικών οχημάτων έχουν τη δυνατότητα να κάνουν ταξίδια μεγάλης απόστασης χωρίς να ανησυχούν για την εξάντληση της μπαταρίας τους.
Η εταιρεία ενέργειας NRG της Motor Oil, αναπτύσσει το δίκτυο φορτιστών Incharge, το δίκτυο με τους πιο γρήγορους ταχυφορτιστές στην Ελλάδα.
Οι φορτιστές του δικτύου incharge ανήκουν στους πλέον προηγμένους φορτιστές στην Ευρώπη, ικανοί να φορτίσουν ένα ηλεκτροκίνητο όχημα έως και στο 80% της δυναμικής του, σε λιγότερο από μισή ώρα. Οι 24 ταχυφορτιστές από τους 99 είναι εγκατεστημένοι σε πρατήρια αυτοκινητοδρόμων Σ.Ε.Α. Shell & AVIN, καλύπτοντας το μεγαλύτερο μέρος του Εθνικού οδικού δικτύου, κάνοντας έτσι πραγματικότητα το ταξίδι της Ηλεκτροκίνησης για τον Έλληνα οδηγό.
Ο Όμιλος HELLENiQ ENERGY έχει εισέλθει δυναμικά στην αγορά της Ηλεκτροκίνησης. Η θυγατρική εταιρεία του Ομίλου, ElpeFuture, αναπτύσσει εκτεταμένο δίκτυο σταθμών φόρτισης Η/Ο και τις αντίστοιχες υπηρεσίες ηλεκτροκίνησης. Η ElpeFuture δραστηριοποιείται ως Πάροχος Υπηρεσιών Ηλεκτροκίνησης (Π.Υ.Η.), ως Φορέας Εκμετάλλευσης Υποδομών Φόρτισης (Φ.Ε.Υ.Φ.Η.Ο.), αλλά και ως Φορέας Διεκπεραίωσης Συναλλαγών (Φ.Δ.Σ.).
Η ανάπτυξη περιλαμβάνει την εγκατάσταση φορτιστών ταχείας φόρτισης (DC) σε επιλεγμένα πρατήρια ΕΚΟ/ΒΡ ανά την Επικράτεια, καθώς επίσης σημαντικούς κόμβους φόρτισης AC. Σήμερα διαθέτει 400 σημεία φόρτισης και στόχος της εταιρείας είναι να φτάσει τα 4.000 μέχρι το 2028.
Ποίες είναι οι τιμές φόρτισης
Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα του GOCAR οι χρεώσεις φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων είναι:
- Η Electrip χρεώνει 0,35 €/kWh στους AC φορτιστές, 0,40 €/kWh στους DC με ισχύ 60 kW και 0,45 €/kWh για τους φορτιστές με ισχύ από 180kW και πάνω.
- Η ΔΕΗ με το δίκτυο PPC Blue χρεώνει 0,40 €/kWh στους AC φορτιστές, 0,52 €/kWh στους DC ταχυφορτιστές κάτω των 150 kW και 0,59 €/kWh στους DC ταχυφορτιστές από 150 kW και πάνω.
- Η nrg με το δίκτυο incharge χρεώνει 0,42 €/kWh στους AC φορτιστές και 0,53 €/kWh στους DC ταχυφορτιστές, ανεξάρτητα από την ταχύτητα.
- Η elpefuture χρεώνει 0,45 €/kWh στους AC φορτιστές, όμως η τιμή πέφτει στα 0,40 €/kWh για όσους έχουν κάνει εγγραφή στην εφαρμογή της εταιρείας. Στους DC η χρέωση είναι 0,55 €/kWh, ομως πέφτει στα 0,50 €/kWh για τους εγγεγραμμένους.
- Το δίκτυο chargespot χρεώνει 0,43 €/kWh στρους AC φορτιστές, όμως η τιμή πέφτει στα 0,38 €/kWh για όσους κάνουν εγγραφή στην εφαρμογή της εταιρείας. Στους DC κάτω των 150 kW η χρέωση είναι 0,47 €/kWh (0,43 €/kWh για τα εγγεραμμένα μέλη). Στους DC από 150 kW και πάνω η χρέωση είναι 0,56 €/kWh (0,53 €/kWh για τα εγγεγραμμένα μέλη).
- Το δίκτυο Blink χρεώνει 0,43 €/kWh στους AC φορτιστές και 0,52 €\kWh στους DC ταχυφορτιστές.
- Το δίκτυο της Joltie χρεώνει 0,424 €/kWh στους AC φορτιστές.
- Το δίκτυο chargeplus χρεώνει 0,40 €/kWh στους AC φορτιστές και 0,49 €/kWh στους DC.
- Το δίκτυο EVLoader έχει διαφορετική χρέωση σε κάθε σταθμό φόρτισης. Στους AC είδαμε τιμές από 0,25 €/kWh μέχρι και 0,65 €/kWh, ενώ στους λιγοστούς DC είδαμε από 0,40 €/kWh μέχρι και 0.65 €/kWh.
- Το δίκτυο της EVziin έχει επίσης διαφορετικές χρεώσεις. Στους AC είδαμε από 0,45 €/kWh μέχρι και 0,55 €/kWh. Αντίθετα στους DC είδαμε σταθερή χρέωση, 0,60 €/kWh.
- Το δίκτυο της PlugQ έχει κι αυτό διαφορετικές χρεώσεις. Στους AC είδαμε από 0,41 €/kWh μέχρι και 0,49 €/kWh. Στους DC η τιμή διαφοροποιείται ανάλογα την ώρα. Τη μέρα είναι 0,56 €/kWh και τη νύχτα είναι 0,48 €/kWh.
- Το δίκτυο της eVplus χρεώνει 0,40 €/kWh στους AC φορτιστές (με εξαίρεση έναν σταθμό που είδαμε 0,50 €/kWh). Στους DC η χρέωση είναι 0,49 €/kWh.
- Η Tesla έχει ανοίξει δύο από τα σημεία φόρτισης που έχει, για χρήση από κάθε μάρκα αυτοκινήτου. Πρόκειται για τους φορτιστές στο The Mall, στο Μαρούσι και εκείνους στη Λάρισα. Στο Mall είναι DC με ισχύ 150 kW και στη Λάρισα επίσης DC, με ισχύ 250 kW. Η χρέωση στο The Mall είναι 0,40 €/kWh τις ώρες αιχμής και πέφτει στα 0,36 €/kWh τις υπόλοιπες ώρες. Στη Λάρισα η χρέωση είναι 0,49 €/kWh τις ώρεςαιχμής και 0,44 €.kWh τις υπόλοιπες ώρες.
- Το δίκτυο Electrip προσφέρει δωρεάν φόρτιση σε όλους τους σταθμούς, τόσο AC όσο και DC.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Μιχάλης Σιαμίδης στο mononews: Κάθε επιχείρηση πρέπει να χτίσει το δικό της επιχειρηματικό μοντέλο
- Τι θα εισφέρει η Μπάρμπα Στάθης στην Ideal Holdings
- OΠΑΠ: Γιατί η αγορά περιμένει ότι θα σπάσει το φράγμα των 770 εκατ. ευρώ EBITDA φέτος
- Αρ. Παντελιάδης (ΕΣΕ): Οι τιμές στα σούπερ μάρκετ δεν θα επιστρέψουν ποτέ στα προ 3ετίας επίπεδα