ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Περιεχόμενα
Το deal ανάμεσα στους δύο μεγάλους των τηλεπικοινωνιών συζητείται παντού τις τελευταίες δύο μέρες και έχει φέρει ευθυμία στους καταναλωτές, οι οποίοι πλέον με ένα πακέτο στα 21-28 ευρώ (στη φθηνή έκδοση), θα μπορούν να βλέπουν όλο το αθλητικό περιεχόμενο, πληρώνοντας μόνο μία σύνδεση.΄
Μία συμφωνία που πηγές της αγοράς λένε ότι ήταν προσωπική απόφαση του νέου προέδρου και CEO του ΟΤΕ Κώστα Νεμπή και ήταν και εκείνος που αρκετό διάστημα τώρα έτρεχε για να κλείσει.
Οι κερδισμένοι
Oι πλέον κερδισμένοι από τη συμφωνία είναι εκείνοι οι οποίοι πλήρωναν συνδρομή και στους δύο παρόχους, καθώς από 23 Αυγούστου μπορούν να «κόψουν» ένα extra έξοδο τον μήνα και να αφήσουν μία από τις δύο, αφού θα έχουν και τις δύο σε μία συνδρομή. Αυτό φυσικά δεν συμφέρει κάποια από τις δύο εταιρείες, αφού θα πρέπει να είναι προετοιμασμένοι για μια μια ενδεχόμενη μικρή «φυγή» των συνδρομητών τους που θα προέρχεται κυρίως από αυτή την (σπάνια) κατηγορία πελατών.
Ωστόσο οι καταναλωτές των Cosmote TV-Nova, κερδίζουν κάτι πολύ σημαντικό, που είναι όλο το αθλητικό περιεχόμενο που προσφέρουν οι δύο πλατφόρμες (και είναι πολύ πλούσιο), με συνδρομή η οποία θα είναι και φθηνή και θα προσφέρει εξαιρετική ποιότητα και υπηρεσίες. Και αυτό είναι το πρόβλημα που ήθελαν να χτυπήσουν. Καθώς με την νέα συμφωνία χτυπούν στη ρίζα τις πειρατικές συνδέσεις, οι οποίες προσφέρουν παράνομα το αθλητικό περιεχόμενο των δύο παρόχων σε τιμές στα 15 ευρώ, δημιουργώντας πρόβλημα στις νόμιμες πλατφόρμες.
Το πρόσθετο κόστος για τους υφιστάμενους συνδρομητές τηλεόρασης θα είναι μέχρι τρία ευρώ, ενώ για όσους διαθέτουν μόνο double play (σταθερό τηλέφωνο και Ιντερνετ) η επιπλέον χρέωση είναι της τάξης των 20 ευρώ, δηλαδή ελαφρώς υψηλότερη συγκριτικά με τη μηνιαία συνδρομή για την απόκτηση πειρατικού streaming.
Τα νέα πακέτα
Όπως αναφέρει η νέα σύμβαση που υπέγραψαν οι δύο τηλεπικοινωνιακοί παίκτες, οι συνδρομητές της Cosmote TV θα έχουν πλέον τη δυνατότητα πρόσβασης στο αθλητικό περιεχόμενο της Nova και αντίστροφα, με ένα πρόσθετο μηνιαίο κόστος, το οποίο ξεκινά από 1 ευρώ για τους πελάτες της Nova ενώ για τους συνδρομητές της Cosmote καθορίζεται στα 3 ευρώ.
Έτσι από 23 Αυγούστου που θα αρχίσουν να διανέμονται τα νέα πακέτα, ο συνδρομητής θα κληθεί να επιλέξει ανάμεσα στους δύο παρόχους, να συγκρίνει τιμές και να διαλέξει αυτό που του ταιριάζει και τον συμφέρει. Υπολογίζοντας φυσικά εκτός από την τιμή και όλα όσα έχουν προσφέρει οι δύο πλατφόρμες ως ανεξάρτητοι.
Σήμερα το Sports Pack της Cosmote TV έχει τιμή στα 25 ευρώ και το Full Pack στα 28 ευρώ. Αυτό σημαίνει ότι με τη νέα συμφωνία, ο συνδρομητής θα μπορεί με 28 και 31 ευρώ αντίστοιχα να έχει στη τηλεόρασή του όλο το αθλητικό περιεχόμενο.
Το Full Pack μέσω δορυφόρου προσφέρεται τώρα στα 29,90 ευρώ ενώ από 23 Αυγούστου θα είναι στα 32,90 ευρώ και το αντίστοιχο Sports Pack από τα 26,90 ευρώ θα πάει στα 29,90 ευρώ.
Αντίστοιχα η Nova όπως ανακοίνωσε θα προσφέρει τα πακέτα της σε τιμές που ξεκινούν από 1€/ μήνα επιπλέον προσφέροντας νέα συνδυαστικά προγράμματα Fiber EON+ με ταχύτητες Internet από 50 Mbps έως 1 Gbps, ξεκινώντας από 47€/μήνα, νέο πρόγραμμα τηλεόρασης EON+ μόνο με 28€/ μήνα και πλήρη αθλητική και κινηματογραφική εμπειρία στους συνδρομητές σταθερής Fiber μόνο με 21€/ μήνα επιπλέον.
Παράλληλα οι πελάτες θα πρέπει να περιμένουν νέες τιμές και στα 3play και 4play πακέτα, αυτά δηλαδή που προσφέρουν σταθερή, κινητή, ίντερνετ και συνδρομητική. Επιπλέον δεν είναι απίθανο οι πελάτες των συνδρομητικών που δεν επιθυμούν το αθλητικό περιεχόμενο της άλλης πλατφόρμας, ενδέχεται να έχουν τη δυνατότητα να παραμείνουν στο πακέτο που ήδη έχουν με τις ήδη υπάρχουσες τιμές (δηλαδή Cosmote TV χωρίς Nova και το αντίστροφο).
Τα σενάρια με πώληση της Nova
Πολλοί στην αγορά, μετά το άκουσμα της νέας συμφωνίας αναρωτήθηκαν πώς θα κυλήσει αυτό το πλάνο, από την στιγμή που η Nova είναι προς πώληση.
Πηγές που μίλησαν στο mononews ανέφεραν ότι αυτή η συμφωνία δεν θα επηρεαστεί από την ενδεχόμενη πώληση της Nova, είτε πωληθεί κατά μόνας είτε είναι στο πακέτο πώλησης ολόκληρης της United Group.
Και αυτό γιατί ακόμα και αν ολοκληρωθεί η πώληση το επόμενο διάστημα, η Nova θα συνεχίσει να δραστηριοποιείται και να επενδύει στην Ελλάδα και από τη στιγμή που έχει κλειστές συμφωνίες για μεταδόσεις μέχρι το 2027, το deal με την Cosmote που θα έχει μακροχρόνια οφέλη και για τους δύο.
Άλλωστε ο σκοπός ήταν κοινός και από την στιγμή που παρά τις «φωνές» για μέτρα κατά της πειρατείας, αποτέλεσμα δεν υπήρξε και ενώ υπάρχει ακόμα το δισεπίλυτο κατά πως φαίνεται ζήτημα του φόρου συνδρομητικής 10%, που δημιουργεί θέματα άνισου ανταγωνισμού, οι δύο παίκτες αποφάσισαν να πάρουν την κατάσταση στα χέρια τους.
Θα μπει και τρίτος πάροχος (;)
Cosmote και Nova αφήνουν ανοιχτή τη πόρτα σε όποιον άλλο πάροχο όπως η Vodafone να μπει ως τρίτος παίχτης στη συμφωνία.
Αν και ακόμα δεν είναι στα πλάνα, δεν είναι απίθανο και η Vodafone TV να θέλει να «μπει» ίσως με κάποιο άλλο τρόπο καθώς δεν έχει εδώ και πολλά χρόνια αθλητικό περιεχόμενο.
Ωστόσο θα μπορούσε να προσφέρει το ψυχαγωγικό της κομμάτι για να έχει και εκείνη πρόσβαση στο αθλητικό των άλλων δύο.
Θετικά το βλέπει η Deutsche Bank
H Deutsche Bank και ο John Kairidis επισημαίνουν ότι ο ΟΤΕ και η βασική αντίπαλός του στη συνδρομητική τηλεόραση, η Nova, συμφώνησαν στη χονδρική πώληση η μία στην άλλη το μέχρι τώρα αποκλειστικό αθλητικό τους περιεχόμενο.
H τιμή στόχος για τη μετοχή του ΟΤΕ διατηρείται στα €19,50 με σύσταση αγοράς (buy). To περιθώριο ανόδου από τα τρέχοντα επίπεδα για τη μετοχή είναι της τάξεως του 37%.
Ο οίκος επισημαίνει ότι η συμφωνία του OΤΕ με τη Nova για το αποκλειστικό αθλητικό τους περιεχόμενο είναι θετική για τον Οργανισμό, καθώς αποτελεί καλό οιωνό για τις προοπτικές των εσόδων αλλά και του κόστους της συνδρομητικής τηλεόρασης.
Διαβάστε επίσης:
Cosmote TV – Nova: Γιατί Νεμπής και Γεωργιόπουλος έκαναν το big deal – Οι όροι και τα νέα πακέτα
Cosmote-Nova: Κοντά σε συμφωνία για κοινό τηλεοπτικό αθλητικό περιεχόμενο
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Αυστρία: Το ακροδεξιό FPÖ κερδίζει τις εκλογές στη Στυρία
- Ιράν: “Το Ιράν ετοιμάζεται να απαντήσει στο Ισραήλ”
- Κώστας Τσουκαλάς: Οι ισχυρισμοί του κ. Μαρινάκη, προσπάθεια για χειραγώγηση της κοινής γνώμης
- Παύλος Μαρινάκης: Λίγο παραπάνω από 24 ώρες άντεξε η πρόταση του κ. Ανδρουλάκη για μείωση του ΦΠΑ