Να σταματήσει τις αποστολές και την παραγωγή της όλο τον Ιανουάριο σχεδιάζει η Daihatsu, καθώς η θυγατρική της Toyota επιδιώκει να περιορίσει τις συνέπειες ενός σκανδάλου – κατόπιν έρευνας – που αποκάλυψε ότι τα περισσότερα από τα οχήματά της δεν είχαν ελεγχθεί σωστά στον τομέα της ασφάλειας σύγκρουσης.

Ο κατασκευαστής δημοφιλών αυτοκινήτων kei υποσχέθηκε να αποζημιώσει και τις 423 εταιρείες που προμηθεύει άμεσα, δήλωσε εκπρόσωπος της Daihatsu σήμερα Δευτέρα.

1

Σημειώνεται ότι το υπουργείο Μεταφορών της Ιαπωνίας πραγματοποίησε έφοδο στα κεντρικά γραφεία της Daihatsu στην Οσάκα την περασμένη εβδομάδα μετά τις αποκαλύψεις ότι η αυτοκινητοβιομηχανία χειραγωγούσε τα αποτελέσματα των δοκιμών ασφαλείας που χρονολογούνται ήδη από το 1989.

Μια έρευνα που ζητήθηκε για την Daihatsu τον Απρίλιο —όταν εμφανίστηκαν για πρώτη φορά ύποπτες παραβάσεις— διαπίστωσε ότι 174 ζητήματα έχουν εντοπιστεί σε 64 μοντέλα, συμπεριλαμβανομένων ορισμένων που πωλούνται με τη μάρκα Toyota.

Η κίνηση για αναστολή των αποστολών της Daihatsu, θα επηρεάσει οχήματα που παράγονται στην Ιαπωνία και στο εξωτερικό, και όχι μόνο στα εργοστάσια της Toyota αλλά πιθανώς και στη Mazda Motor και την Subaru, δεδομένου ότι η Daihatsu παρέχει ανταλλακτικά και υπηρεσίες κατασκευής σε μια σειρά άλλων αυτοκινητοβιομηχανιών.

Τα ανταλλακτικά της Daihatsu φτάνουν σε περισσότερες από 4.000 οντότητες, όμως, θα συνεργαστεί με την κυβέρνηση και θα τις υποστηρίξει εν ευθέτω χρόνω,  σημείωσε ο εκπρόσωπος.

Η έρευνα, η οποία αρχικά επικεντρώθηκε γύρω από τις μονάδες ελέγχου αερόσακων, διαπίστωσε ότι αυτές που χρησιμοποιήθηκαν κατά τη διάρκεια των δοκιμών πρόσκρουσης ήταν διαφορετικές από αυτές των αυτοκινήτων που πωλούνταν στο κοινό.

Παρόλο που αργότερα διαπιστώθηκε ότι αυτές οι άλλες μονάδες δοκιμών πληρούν τα βιομηχανικά πρότυπα, τα αποτελέσματα των δοκιμών πλευρικής σύγκρουσης των μοντέλων Daihatsu Cast και Toyota Pixis «ενδέχεται να μην συμμορφώνονται με τη νομοθεσία», ανέφερε η Toyota.

Ωστόσο, τόνισε ότι δεν γνωρίζει κανένα ατύχημα ή περιστατικό που να σχετίζεται με το θέμα.

Σημειώνεται ότι η Daihatsu είναι δημοφιλής για τη σειρά αυτοκινήτων kei και άλλων light οχημάτων που είναι δημοφιλή σε όλη την Ιαπωνία και τη νοτιοανατολική Ασία.

Αποτελεί εξ ολοκλήρου θυγατρική της Toyota από το 2016 και αντιπροσωπεύει περίπου το 4% των παγκόσμιων πωλήσεων οχημάτων του ομίλου Toyota.

Διαβάστε επίσης:

Deal 40 εκατ. ευρώ Πέτρου Παππά – Ιωάννη Μαρτίνου για 5 βίλες στη «μικρή Μύκονο»

Drewry: Αυξήθηκαν 9% οι ναύλοι των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων

Βαγγέλης Μαρινάκης: Πουλάει 15 πλοία κοντέινερ αξίας 650 εκατ. δολ. και επενδύει 3,13 δισ. δολ. στο LNG