Αποκαλυπτικό ρεπορτάζ, αρθρογραφία και άμεση ενημέρωση, με όλα τα τελευταία νέα και ειδήσεις για την Οικονομία, τις Επιχειρήσεις, το Χρηματιστήριο, το Bitcoin, τις πολιτικές εξελίξεις και τον πολιτισμό
Business

ΔΑΑ: Στα 509 εκατ. ευρώ τα έσοδα στο εννεάμηνο – Στα 195,1 εκατ. ευρώ τα καθαρά κέρδη

O CEO του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών (ΔΑΑ) Ιωάννης Παράσχης

O CEO του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών (ΔΑΑ) Γιάννης Παράσχης

Αύξηση κατά 9,8% σημείωσαν τα  συνολικά έσοδα και λοιπά εισοδήματα της Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών (ΔΑΑ) στο εννεάμηνο του 2024, φτάνοντας στα  509,0 εκατ. ευρώ, σε σχέση με τα 463,61 εκατ. ευρώ το εννεάμηνο του 2023.

Η σημαντική αύξηση της επιβατικής κίνησης κατά 13,3% και η επιτυχημένη εμπορική ανάπτυξη συνέβαλαν τόσο στις Αεροπορικές όσο και στις Μη Αεροπορικές Δραστηριότητες.

Το Προσαρμοσμένο EBITDA ανήλθε σε 339,9 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση 16,9% σε σύγκριση με το εννεάμηνο του 2023, ως αποτέλεσμα της ισχυρής αύξησης των εσόδων, της επιχειρησιακής αποδοτικότητας και των υψηλού περιθωρίου Προσαρμοσμένου EBITDA (66.8%).

Τα Κέρδη μετά από Φόρους αυξήθηκαν κατά 6,4 εκατ. ευρώ σε 195,1 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση 3,4% σε σχέση με τα 188,7 εκατ. ευρώ το εννεάμηνο του προηγούμενου έτους.

Επιχειρησιακές Εξελίξεις

Εξελίξεις στην επιβατική κίνηση

Συνολικά, κατά τους πρώτους εννέα (9) μήνες του έτους, η κίνηση του αεροδρομίου ανήλθε σε 24,6 εκατ. επιβάτες, σημειώνοντας άνοδο 13,3%.

Ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών παρουσίασε δυναμική αύξηση της επιβατικής κίνησης, με τον αριθμό των επιβατών να ξεπερνά τα ήδη ισχυρά επίπεδα της καλοκαιρινής περιόδου αιχμής (Ιούλιος – Σεπτέμβριος) του 2023 κατά 9,8%, γεγονός που είναι ενδεικτικό της σταθερά ισχυρής ζήτησης για αεροπορικά ταξίδια αναψυχής και της συνεχώς αυξανόμενης τάσης του επιβατικού κοινού να αναζητά και να θέτει ως προτεραιότητα τη δαπάνη για βιωματικές εμπειρίες.

Ταυτόχρονα, επιβεβαιώνεται η ανθεκτικότητα και η ελκυστικότητα της Αθήνας ως κορυφαίου τουριστικού προορισμού, καθώς και η επιτυχημένη στρατηγική του ΔΑΑ για την ανάπτυξη του δικτύου εξυπηρετούμενων προορισμών, με την παράλληλη αξιοποίηση των αναπτυξιακών σχεδίων εγχώριων και διεθνών αερομεταφορέων.

Αναλυτικά, η επιβατική κίνηση τόσο του εσωτερικού όσο και του εξωτερικού παρουσίασε αύξηση 7,3% και 16,0% αντίστοιχα, επιτυγχάνοντας ταυτόχρονα σημαντική αύξηση σε κάθε τρίμηνο του τρέχοντος έτους σε σχέση με το αντίστοιχο του προηγούμενου (%2024/2023: Τ1: +16,5%, Τ2: +15,7%, Τ3: +9,8%). Η ποσοστιαία αύξηση σταδιακά αποκλιμακώνεται, αντικατοπτρίζοντας την ισχυρή δυναμική της επιβατικής κίνησης η οποία παρατηρήθηκε ήδη από το 2023.

Τα συνολικά έσοδα και λοιπά εισοδήματα (συμπεριλαμβανομένης της αποζημίωσης Covid-19 20,0 εκατ. ευρώ που ελήφθη από το Ελληνικό Δημόσιο κατά το τρίτο τρίμηνο του 2023 και αφορά ζημίες που καταγράφηκαν λόγω περιορισμών των αεροπορικών ταξιδιών κατά το δεύτερο εξάμηνο του 2020) αυξήθηκαν κατά 9,8% στο εννεάμηνο του 2024 σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του προηγούμενου έτους, σε 509,0 εκατ. ευρώ, με όλες τις ροές εσόδων να παρουσιάζουν σημαντική βελτίωση.

Αναλυτικά, τα έσοδα και λοιπά εισοδήματα από Αεροπορικές Δραστηριότητες αυξήθηκαν κατά 8,5% το εννεάμηνο του 2024 σε σχέση με το εννεάμηνο του προηγούμενου έτους, σε 387,7 εκατ. ευρώ. Η εν λόγω αύξηση οφείλεται κατά κύριο λόγο στην αύξηση των εσόδων από τις Αεροπορικές χρεώσεις και των εσόδων από το Τέλος Εκσυγχρονισμού και Ανάπτυξης Αερολιμένων, ενώ οι τιμές των αεροπορικών χρεώσεων παρέμειναν σταθερές κατά την περίοδο αυτή.

Τα έσοδα και λοιπά εισοδήματα από Μη Αεροπορικές Δραστηριότητες ανήλθαν σε 121,3 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 14,2% το εννεάμηνο του 2024 σε σχέση με το εννεάμηνο του 2023, κυρίως λόγω της αύξησης των εσόδων από εμπορικές δραστηριότητες και υπηρεσίες στάθμευσης οχημάτων.

Τα λειτουργικά έξοδα το εννεάμηνο του 2024 αυξήθηκαν κατά 11,5% σε σχέση με το εννεάμηνο του 2023 σε 157,8 εκατ. ευρώ.

Σημαντικό μέρος αυτής της μεταβολής προέρχεται από το υψηλότερο μεταβλητό τμήμα της Αμοιβής Χορήγησης Δικαιωμάτων σε 29,7 εκατ. ευρώ από 22,2 εκατ. ευρώ, που υπολογίστηκε με βάση την αυξημένη κερδοφορία του 2023. Εξαιρουμένου του μεταβλητού τμήματος της Αμοιβής Χορήγησης Δικαιωμάτων, τα λειτουργικά έξοδα αυξήθηκαν κατά 8,8 εκατ. ευρώ ή 7,4% υψηλότερα από την αντίστοιχη περίοδο του προηγούμενου έτους, κυρίως λόγω:

• των πρόσθετων πόρων (προσωπικό της Εταιρείας και υπηρεσίες από τρίτους) που απαιτήθηκαν για τη διαχείριση της αυξημένης κίνησης σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του προηγούμενου έτους,

• των προσαρμογών των συμβατικών αντιτίμων διαφόρων συμβάσεων ανάθεσης εργασιών σε εξωτερικούς συνεργάτες, λόγω της επανενεργοποίησης των αυξήσεων που σχετίζονται με την αναγνώριση των «τριετιών», σε συνδυασμό με τις αυξήσεις του κατώτατου μισθού τον Απρίλιο του 2024.

EBITDA και Προσαρμοσμένο EBITDA

Ως αποτέλεσμα των λειτουργικών εσόδων και εξόδων, τα συνολικά Κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) το εννεάμηνο του 2024 ανήλθαν σε 351,2 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 29,1 εκατ. ευρώ ή 9,0% σε σύγκριση με το εννεάμηνο του προηγούμενου έτους.

Το Προσαρμοσμένο EBITDA (Adjusted EBITDA) ενσωματώνει τη αρνητική επίπτωση του σταθερού ποσού της Αμοιβής για τη χορήγηση δικαιωμάτων, το οποίο ανέρχεται σε €11,3 εκατ. ευρώ (15,0 εκατ. ετησίως) και εξαιρεί την εφάπαξ αποζημίωση Covid-19 20,0 εκατ. ευρώ λόγω ταξιδιωτικών περιορισμών κατά το δεύτερο εξάμηνο του 2020, που ελήφθη το τρίτο τρίμηνο του 2023. Το Προσαρμοσμένο EBITDA αυξήθηκε κατά 16,9% το εννεάμηνο του 2024 σε σχέση με το εννεάμηνο του προηγούμενου έτους σε 339,9 εκατ. ευρώ, διατηρώντας ταυτόχρονα το υψηλό Περιθώριο Προσαρμοσμένου EBITDA (66,8%).

Κερδοφορία

Τα Κέρδη προ φόρων την περίοδο Ιανουαρίου – Σεπτεμβρίου 2024 ανήλθαν σε 252,2 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 15,9 εκατ. ευρώ συγκριτικά με το εννεάμηνο του 2023. Τα Κέρδη μετά από φόρους ανήλθαν σε 195,1 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 3,4% συγκριτικά με την αντίστοιχη περίοδο του προηγούμενου έτους.

Σημαντικά Γεγονότα και Εξελίξεις

Στο πλαίσιο του Προγράμματος Επέκτασης του Αεροδρομίου, στις 23/10/2024 η Εταιρεία σύναψε σύμβαση ομολογιακού δανείου ύψους 806 εκατ. ευρώ με την Alpha Bank. Το ομολογιακό δάνειο διέπεται από ανταγωνιστικούς όρους και επιτρέπει την σταδιακή ανάληψη σύμφωνα με την πρόοδο του κατασκευαστικού έργου, ενώ η αποπληρωμή του θα ολοκληρωθεί το 2042.

Διαβάστε επίσης

Κλουκίνας-Λάππας: Η ΓΣ ενέκρινε τη απορρόφηση της Intracom Ακίνητα – Νέο μέλος του ΔΣ

Super Micro: Γιατί η τιμή της μετοχής βούτηξε 35% – Τι υποστηρίζει η ελεγκτική Ernst & Young

AstraZeneca: Ο επικεφαλής της εταιρείας στην Κίνα είναι υπό διερεύνηση από τις αρχές