Παχυλά μπόνους σε υψηλόβαθμα στελέχη, δρομολογούνται προς διάθεση από την εισηγμένη εταιρεία του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών.  Η οποία και έχει την εμπορική εκμετάλλευση του αεροδρομίου Ελ. Βενιζέλος έως το 2046.

Οι επιπρόσθετες, εξτρά αμοιβές, αφορούν τόσο σε μετρητά που χορηγούνται ως πριμ παραγωγικότητας, όσο και στη διάθεση δωρεάν μετοχών, που συνιστούν μακροπρόθεσμη παροχή κινήτρων.

1

Η συνολική τιμολόγηση και για τα δύο σκέλη των παροχών αγγίζει τα 14,5 εκατ. ευρώ (3+11,5 εκατ.) λαμβάνοντας υπόψη την τρέχουσα αγοραία αξία της μετοχής.

Πρωτίστως ο CEO της εταιρείας Γιάννης Παράσχης, που είναι το μοναδικό εκτελεστικό μέλος στο απαρτιζόμενο από 13 πρόσωπα Διοικητικό Συμβούλιο, όπως επίσης και ανώτατα ή ανώτερα στελέχη, θα είναι οι βασικοί αποδέκτες των πρίμ που θα διατεθούν. Και για το οποία αναμένεται να δώσει το «πράσινο φως» η τακτική γενική συνέλευση των μετόχων, που συγκαλείται στις 14 Απριλίου.

Όπως προκύπτει από την έκθεση αποδοχών ο Γιάννης Παράσχης είχε πέρσι αμοιβές συνολικού ύψους 2.130.829 ευρώ. Εξ αυτών τα 1.239.470 ευρώ αφορούσαν το προσφερόμενο «καλάθι» του μπόνους, με κυρίαρχο στοιχείο την έκτακτη αμοιβή για την εισαγωγή της εταιρείας στο χρηματιστήριο. Ενώ άλλα 320.158 ευρώ λογίζονται ώς πρόσθετες αμοιβές, αναγόμενα στο εταιρικό κόστος κάλυψης ασφαλιστικών και συνταξιοδοτικών προγραμμάτων.

Αν μη τι άλλο το «πακέτο» των  αμοιβών του εξ αντικειμένου επαρκέστατου CEO είναι από τα υψηλότερα στην επιχειρηματική αγορά και σχεδόν εφάμιλλο με τις αναβαθμισμένες αποδοχές των τραπεζιτών.

Μάλιστα οι αμοιβές του Γιάννη Παράσχη ισοδυναμούν με εκείνες που λαμβάνουν 45 εργαζόμενοι στην εταιρεία. Καθώς όπως αναφέρεται στην έκθεση αποδοχών οι περσινές μέσες, ετήσιες, μικτές αμοιβές ανά εργαζόμενο ήταν 47.499 ευρώ.

Γενναίο πρόγραμμα διάθεσης δωρεάν μετοχών

Πέραν τούτων και αναφορικά με τα προς ψήφιση θέματα από τη γενική συνέλευση, με άξονα την αναθεωρημένη πολιτική αποδοχών, προτείνεται η έγκριση της δωρεάν διάθεσης έως 1.250.000 μετοχών εταιρείας.

Αφ’ ενός μεν στον CEO Γιάννη Παράσχη ο οποίος είναι ο μόνος με εκτελεστικό ρόλο στο Δ.Σ, και αφ’ ετέρου σε υψηλόβαθμα στελέχη της εταιρείας.  Η συμβολή των οποίων χαρακτηρίζεται καθοριστική στην επίτευξη στόχων και συνάμα απαραίτητη για καλύτερα αποτελέσματα στο «μέτωπο» της κερδοφορίας.

Η διάθεση μετοχών στους δικαιούχους του νέου προγράμματος μακροπρόθεσμων κινήτρων επιβράβευσης, θα εξαρτάται από την ατομική τους απόδοση, σε συνάρτηση και τις επιδόσεις της εταιρείας του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών.

Το πρόγραμμα καλύπτει τα έτη 2024 – 2027 και η δωρεάν διάθεση των μετοχών επιμερίζεται σε τριετείς «κύκλους». Ο κάθε ένας εκ των οποίων ολοκληρώνεται αντίστοιχα το 2027, το 2028, το 2029 και το 2030.

Σε κάθε μία από τις τέσσερις αυτές χρονικές περιόδους θα παραχωρούνται το πολύ έως 340.000 μετοχές.

Κρίνοντας από το γεγονός ότι «στο τέλος της ημέρας» θα έχουν διατεθεί δωρεάν στους δικαιούχους 1.250.000 μετοχές, η τρέχουσα αξία του προγράμματος αποτιμάται  σε 11,475 εκατ. ευρώ, Καθώς χθες η μετοχή έκλεισε στα 9,18 ευρώ.

Οι παραλήπτες του μπόνους σε μετοχές θα έχουν την υποχρέωση διακράτησης για 24 μήνες, αλλά μόνο για το 50% των τίτλων που θα λάβουν.

Για τη δωρεάν διανομή θα χρησιμοποιηθούν ίδιες μετοχές της εταιρείας και για τον λόγο αυτό ζητείται η έγκριση της γενικής συνέλευσης, προκειμένου να «τρέξει» διετές διάστημα για επαναγορές. Σε τιμές από 1 έως 15 ευρώ ανά μετοχή και με πλαφόν την απόκτηση 3 εκατ. μετοχών.

Και 3 εκατ. ευρώ ως πριμ παραγωγικότητας

Όμως, η εταιρεία του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών προχωρά και σε άλλη μια έκτακτη αμοιβή σε μετρητά, στον CEO Γιάννη Παράσχη, καθώς επίσης και σε υψηλόβαθμα στελέχη. Πρόκειται για ένα μπόνους παραγωγικότητας που ανέρχεται στο ποσό των 3 εκατ. ευρώ και είναι ενταγμένο στο πλαίσιο του συστήματος των μεταβλητών  αμοιβών. Οι οποίες πέραν του χαρακτήρα της επιβράβευσης ,έχουν στόχο την προσέλκυση, αλλά και τη διατήρηση υψηλού επιπέδου στελεχών, όπως τονίζεται.

Η προτεινόμενη διανομή, για την οποία επίσης ζητείται το «πράσινο φως» από την επικείμενη γενική συνέλευση, θα προέλθει από το κονδύλιο του υπολοίπου των καθαρών κερδών εις νέον, της εταιρικής χρήσης του 2024.

Για το 2023 το πριμ παραγωγικότητας είχε ανέλθει σε 4,7 εκατ. ευρώ, δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση στα της εισαγωγής της εταιρείας στο χρηματιστήριο. Η πρεμιέρα διαπραγμάτευσης της οποίας έγινε στις 7 Φεβρουαρίου της περσινής χρονιάς.

Η έως τώρα πορεία της μετοχής δεν διεκδικεί δάφνες, αφού ξεκίνησε από τα 8,2 ευρώ και τώρα είναι 12% πιο πάνω. Όταν στο ίδιο χρονικό διάστημα ο Γενικός Δείκτης καταγράφει κέρδη 25%.

Με «όπλο» την υψηλή μερισματική απόδοση

Το «όπλο» της εταιρείας είναι η υψηλή της μερισματική απόδοση, αφού κι εφέτος θα διανείμει το σύνολο των κερδών της χρήσης του 2024. Δηλαδή 235,9 εκατ. ευρώ, που αντιστοιχούν σε 0,7862 ευρώ ανά μετοχή προ φόρου. Η χρηματική αυτή διανομή αποδίδει 8,54% συγκρινόμενη με την τωρινή τιμή της μετοχής.

Από το προσφερόμενο μέρισμα οι μέτοχοι θα έχουν τη δυνατότητα να επενδύσουν ένα ποσό που ανέρχεται σε 100 εκατ. ευρώ. Ήτοι το 44,4% του συνόλου.

Σε επανεπένδυση μερίσματος αναμένεται να προχωρήσουν οι δύο μεγαλύτεροι μέτοχοι της εταιρείας του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών. Η Avi Alliance, του συνταξιοδοτικού ταμείο των δημοσίων υπαλλήλων του Καναδά που κατέχει το 50%+60 μετοχές και το Υπερταμείο, που ελέγχει το 25,5%.

Τόσο για το 2025 όσο και για το 2026 η διοίκηση της εταιρείας θεωρεί ότι κερδοφορία θα κινηθεί στην περιοχή των 200 εκατ. ευρώ.

Μετά από την ανακοίνωση των οικονομικών αποτελεσμάτων, η Barclays και η χρηματιστηριακή της Eurobank έδωσαν τιμές στόχους για τη μετοχή τα 10,3 και τα 9,7 ευρώ αντίστοιχα.

Διαβάστε επίσης

ΔΑΑ: Στα 424,8 εκατ. ευρώ τα EBITDA το 2024 – Πρόταση για μέρισμα 0,78 € ανά μετοχή

Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών: Νέα αύξηση στην επιβατική κίνηση τον Φεβρουάριο

Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών: Στις 14 Απριλίου η Τακτική Γενική Συνέλευση – Τα θέματα της ημερήσιας διάταξης