• Business

    ΔΑΑ: Κλειδώνει η χρηματοδότηση για την πρώτη φάση επέκτασης του Ελ. Βενιζέλος

    O CEO του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών (ΔΑΑ) Ιωάννης Παράσχης

    O CEO του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών (ΔΑΑ) Γιάννης Παράσχης


    Έως το τέλος του χρόνου αναμένεται να κλειδώσει η χρηματοδότηση για την επένδυση του ΔΑΑ για την πρώτη φάση επέκτασης του Ελ. Βενιζέλος, αφού προχωρά εντός χρονοδιαγράμματος το 33MAP Master Plan.

    Σε αυτό το στάδιο, έχουν προχωρήσει οι διαδικασίες ως προς την υποβολή προσφορών για τις μελέτες σχεδιασμού, με τις σχετικές ανακοινώσεις να αναμένονται την επόμενη εβδομάδα. Η επένδυση που αυξήσει τη δυναμικότητα των επιβατικών σταθμών του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών σε 33 εκατομμύρια επιβάτες ετησίως θα έχει ολοκληρωθεί εντός τετραετίας, όπως επιβεβαίωσε η διοίκηση του ΔΑΑ κατά τη διάρκεια της χθεσινής τηλεδιάσκεψης με τους χρηματιστηριακούς αναλυτές, ενώ θυμίζουμε το κόστος της εν λόγω επένδυσης υπολογίζεται ότι θα φτάσει τα 650 εκατ. ευρώ. «Η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας ενέκρινε το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης του σχεδίου 33MAP για την ολοκλήρωσή του μέχρι το τέλος του 2028», είπε ο Γιώργος Καλλιμασιάς, γενικός διευθυντής Στρατηγικής του ΔΑΑ.

    Περιθώριο EBITDA άνω του 60% το 2024

    Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της διοίκησης του ΔΑΑ, το 2024 αναμένεται χαμηλή διψήφια ανάπτυξη της επιβατικής κίνησης, η οποία το πρώτο εξάμηνο ανήλθε σε 14 εκατομμύρια επιβάτες, αυξημένη κατά 16% σε σχέση με τα επίπεδα της αντίστοιχης περιόδου του 2023. Συγκεκριμένα, οι επιβάτες εσωτερικού και εξωτερικού ξεπέρασαν τα επίπεδα του 2023 κατά 8,6% και 19,5% αντίστοιχα. Επίσης, το περιθώριο προσαρμοσμένου EBITDA θα ξεπεράσει το 60% τη φετινή χρήση, ενώ αναμένεται περαιτέρω μείωση και του προς ανάκτηση Μεταφερόμενου Ποσού (Carry Forward Amount).

    «Το Ελ. Βενιζέλος κατέγραψε το πρώτο εξάμηνο του έτους τον υψηλότερο αριθμό επιβατών στην ιστορία του, κάτι που αποτυπώνεται και στα οικονομικά αποτελέσματα της εταιρείας. Το αεροδρόμιο της Αθήνας συμπεριλαμβάνεται μεταξύ των αερολιμένων που σημειώνουν τις καλύτερες επιδόσεις σε πανευρωπαϊκό επίπεδο», τόνισε ο διευθύνων σύμβουλος του ΔΑΑ, Γιάννης Παράσχης, συμπληρώνοντας πως η εταιρεία έλαβε την έγκριση της Αρμόδιας Αρχής για τη μεταβολή της κατηγορίας του αεροδρομίου από «μη Συντονισμένο» σε «αεροδρόμιο με ευκολίες προγραμματισμού πτήσεων» για τη θερινή περίοδο 2025, εξέλιξη η οποία θα περιορίσει τις καθυστερήσεις.

    Επίσης, σε συνέχεια της απόφασης που ανακοινώθηκε στις 2 Ιουλίου, το αεροδρόμιο θα προσαρμόσει το Τέλος Εξυπηρέτησης Επιβατών, προκειμένου να αντισταθμίσει πλήρως τη σχετική μείωση του Τέλους Εκσυγχρονισμού & Ανάπτυξης Αεροδρομίων, η οποία αναμένεται από την 1η Νοεμβρίου.

    Το πρώτο εξάμηνο, ο ΔΑΑ αύξησε τα συνολικά έσοδά του κατά 16,8% στα 293,6 εκατ. ευρώ. Το προσαρμοσμένο EBITDA ανήλθε σε 183,4 εκατ. ευρώ σημειώνοντας αύξηση 16,6%, με τα καθαρά κέρδη να αυξάνονται κατά 15,2% σε 97,1 εκατομμύρια το ίδιο διάστημα. Κατά τη διάρκεια του πρώτου εξαμήνου, ο ΔΑΑ προσέλκυσε νέες αεροπορικές εταιρείες (Juneyao Air, Air Arabia, Norse, LOT, Asiana Airlines, smartwings), αυξάνοντας τη συνδεσιμότητα με προορισμούς του εξωτερικού, ενώ στις εμπορικές συνεργασίες προστέθηκαν καταστήματα των Pret A Manger, Panaidis, Sun of a Beach, Ancient Greek Sandals, Cozy Kids.



    ΣΧΟΛΙΑ