Τις προοπτικές για τα οικονομικά αποτελέσματα του 2024 για το Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών Ελευθέριος Βενιζέλος βελτιώνει η επιβατική κίνηση του Α’ Τριμήνου της χρονιάς, σύμφωνα με τα όσα ανέφερε ο Διευθύνων Σύμβουλος του, Ιωάννης Παράσχης, κατά τη διάρκεια της γενικής συνέλευσης των μετόχων για τα οικονομικά αποτελέσματα του 2023 και την αποκοπή μερίσματος.

Πιο συγκεκριμένα, ο ισχυρός άνδρας του ΔΑΑ ανέφερε ότι η επιβατική κίνηση στο Α’ Τρίμηνο κατέγραψε αύξηση κατά 16,5% σε ετήσια βάση δημιουργώντας ένα νέο ρεκόρ καθώς το 2023 ξεπεράστηκαν τα προ-πανδημικά επίπεδα αφίξεων. Γεγονός και το οποίο σύμφωνα με τον κ. Παράσχη έχει ως αποτέλεσμα την αναθεώρηση προς τα πάνω των ήδη θετικών προοπτικών για την πορεία της χρονιά που διανύουμε.

1

Επιπλέον, η εξέλιξη αυτή εκτός από τα οικονομικά αποτελέσματα του 2024 φαίνεται πως θα επηρεάσει και το μέρισμα που θα δοθεί στους μετόχους του ΔΑΑ, οι οποίοι θα έχουν λαμβάνειν για το 2023 0,33€ ανά μετοχή για τη χρήση του 2023 και το ποσό αυτό έρχεται να προστεθεί στα 685 εκατ. ευρώ που έχουν λάβει πριν από τη εισαγωγή στο Χρηματιστήριο.

Η αύξηση της επιβατικής κίνησης αναμένεται να λειτουργήσει ως επιταχυντής για τις επεκτάσεις του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών με πρώτο σταθμό την εξυπηρέτηση 33 εκατ. επιβατών σε ετήσια βάση, ενώ δρομολογούνται και εξελίξεις για την ενεργειακή αυτονομία του αεροδρομίου από εντελώς καθαρή ενέργεια.

Οι επενδύσεις των 710 εκατ. ευρώ

Ο συνδυασμός αυτών των επενδύσεων οδηγεί σε ένα πακέτο έργων συνολικής αξίας 710 εκατ. ευρώ. Το project που αναμένεται να προχωρήσει πρώτο είναι η ανάπτυξη ενός φωτοβολταϊκού πάρκου 35,5 MW εντός τους αεροδρομίου, το οποίο θα περιλαμβάνει επίσης μπαταρία 82MWh για την αποθήκευση ενέργειας.

Ο προϋπολογισμός εκτιμάται στα 50 εκατ. ευρώ και ο σχετικός διαγωνισμός έχει ήδη προκηρυχθεί και θα τεθεί σε λειτουργία το 2025. Αξίζει να σημειωθεί ότι με την προσθήκη των 35,5 MW και τη θέση σε λειτουργία το αεροδρόμιο θα καλύπτει με πράσινη ενέργεια το 100% των ενεργειακών αναγκών του που αναλογούν σε 90% του ανθρακικού του αποτυπώματος. Αυτό συμβαίνει καθώς υπάρχουν ήδη δύο σταθμοί ΑΠΕ συνολικής δυναμικότητας 24 MW.

Όσον αφορά την επέκταση του αεροδρομίου ώστε να μπορεί να καλύπτει τις ανάγκες 33 εκατ. επιβατών σε ετήσια βάση το κόστος της έχει εκτιμηθεί στα 650 εκατ. ευρώ και ήδη ο ΔΑΑ αναζητά τους μελετητές, ενώ βρίσκεται σε επαφή με ελληνικά και ξένα ιδρύματα ώστε να χρηματοδοτήσει το έργο.

η πρώτη φάση των επεκτάσεων είχε δρομολογηθεί από το 2018, αλλά σταμάτησε το 2019 λόγω της πανδημίας του κορονοϊού κατά τη διάρκεια της οποίας επιβλήθηκαν ταξιδιωτικοί περιορισμοί.

Βάσει του υφιστάμενου σχεδιασμού ο διαγωνισμός θα πρέπει να τρέξει εντός του τρέχοντος έτους καθώς τα έργα θα πρέπει να έχουν ολοκληρωθεί έως το 2028.

Η παράδοσή τους θα γίνει τμηματικά και τα χρονικά ορόσημα είναι τα εξής:

  • 2025: Απόδοση του 25% της επέκτασης
  • 2026: Απόδοση του 55%
  • 2027: Απόδοση του 80%
  •  2028: Απόδοση του 100%

Σημειώνεται ότι τα έργα που θα γίνουν θα είναι τα εξής:

– Επέκταση του κτιρίου του κεντρικού τερματικού σταθμού κατά περίπου 81.000 τετραγωνικά μέτρα (από νέες αίθουσες επιβίβασης επιβατών με φυσούνα και λεωφορεία, επέκταση του χώρου check-in συμπεριλαμβανομένης μιας νέας πρόσοψης του τερματικού σταθμού, μιας νέας αίθουσας διαλογής αποσκευών που συνοδεύεται από επέκταση της περιοχής παραλαβής καθώς και νέους χώρους για εμπορικά καταστήματα και χώρους γραφείων).

– Ανάπτυξη νέας πίστας στάθμευσης 32 αεροσκαφών με τροχόδρομους, δύο νέες γέφυρες εξυπηρέτησης (φυσούνες) και ένας σταθμός εξυπηρέτησης αεροσκαφών (ramp service)

– Νέο VIP Terminal

– Επέκταση του οδικού δικτύου στην περιοχή του τέρμιναλ, καθώς και κατασκευή νέου πολυώροφου πάρκινγκ.

Τα αποτελέσματα του 2023

Τα οικονομικά αποτελέσματα του 2023, τα οποία βάσει των όσων είπε ο κ. Παράσχης αναμένεται να ξεπεραστούν το 2024 είναι τα εξής:

  • Τα συνολικά έσοδα και λοιπά εισοδήματα αυξήθηκαν κατά 126,8 εκατ. ευρώ ή 26,6% σε 603,71 εκατ. ευρώ το 2023, με τις ροές εσόδων Αεροπορικών και Μη Αεροπορικών Δραστηριοτήτων να παρουσιάζουν σημαντική βελτίωση κυρίως λόγω της αύξησης της επιβατικής κίνησης κατά 24,0% καθώς και της δυναμικής ανάπτυξης εσόδων από εμπορικές δραστηριότητες.
  • Το Προσαρμοσμένο EBITDA ανήλθε σε 367,2 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση 16,7% σε σύγκριση με το 2022, ενώ το προσαρμοσμένο περιθώριο EBITDA ανήλθε σε 62,9%.
  • Το Προσαρμοσμένο EBITDA εξαιρώντας τα έξοδα της Αρχικής Δημόσιας Προσφοράς (IPO) ανήλθε σε 378,0 εκατ. ευρώ
  • Τα Κέρδη μετά από Φόρους ανήλθαν σε 231,5 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση 37,8% σε σχέση με 168,0 εκατ. ευρώ το προηγούμενο έτος
  • Υγιής Χρηματοοικονομική θέση με καθαρό χρέος ύψους 649,7 εκατ. ευρώ και Δείκτη Καθαρού Χρέους προς Προσαρμοσμένο EBITDA ύψους 1,8x.

Διαβάστε επίσης

Γιάννης Παράσχης (ΔΑΑ): Πράσινο φως για μέρισμα 0,33€ – Το 2024 θα ξεπεράσει τις προσδοκίες

Ξεκίνησε πιλοτικά το σύστημα ανέπαφων πληρωμών με τραπεζική κάρτα στις λεωφορειακές γραμμές Express του ΔΑΑ

NBG Securities για ΔΑΑ: Ξεκινά με ουδέτερη σύσταση και €8,30 στόχο για τη μετοχή